دانلود و خرید کتاب روزگاری جنگی درگرفت جان اشتاین‌بک ترجمه محمدرضا پور جعفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روزگاری جنگی درگرفت اثر جان اشتاین‌بک

کتاب روزگاری جنگی درگرفت

معرفی کتاب روزگاری جنگی درگرفت

جان اشتاین بک در کتاب «روزگاری جنگی درگرفت» به توصیف صحنه‌هایی از جنگ می‌پردازد که خود به عنوان خبرنگار در آن سهیم بوده است. «روزگاری جنگی درگرفت. اما در گذشته‌ای چندان دور که جنگ‌های دیگر و حتی جنگ‌هایی از انواع دیگر، آن را از اهمیت انداختند. به‌طوری که حتی کسانی که در آن شرکت کرده‌اند چه بسا فراموشش کرده باشند. جنگی که من از آن حرف می‌زنم، پس ازجنگ سپر و کمان «کرِسی» و «اَژَنکور» و قبل از قارچ کوچک آزمایشی بمب‌های اتمی هیروشیما و ناگاساکی اتفاق افتاد. من در آن جنگ سهمی داشتم. می‌شود گفت با آن درگیر شدم و چون درکسوت خبرنگار جنگی بودم طبعاً نمی‌جنگیدم و جالب توجه است که چیز زیادی دربارهٔ آن به یاد نمی‌آورم. خواندن این گزارش‌های قدیمی که به وقت خود با هیجان فرستاده شده‌اند تصویرها و عواطفی کاملاً از یاد رفته را تداعی می‌کنند.» اشتاین بک با شرح حال و هوای ورود سربازان آمریکایی به جنگ جهانی دوم در شمال آفریقا و انگلستان، تعهد و مسئولیت روشنفکر را نسبت به مسایل اجتماعی به زیباترین شکل بروز می‌دهد. گزارش‌های این کتاب اول بار در «نیویورک تریبیون» و روزنامه‌های دیگر به چاپ رسیده است. این کتاب می‌تواند برای نویسندگان کشور ما سندی باشد تا به کمک آن ضمن شناختن ماهیت انهدام‌ها و درهم شکستگی‌های میلیونی ناشی از جنگ امپریالیستی، ادبیات ما را در زمینهٔ جنگ تحمیلی، که سالها کشور ما را درگیر خود کرد، پی‌ریزی کنند. جنگ عراق علیه ایران، که قهراً دفاع بی‌نظیر مردم قهرمان ما را در پی داشت، یکی از پیچیده‌ترین و خونبارترین جنگهایی است که جهانخواران برای دستیازی مجدد به منافعی که از دست داده بودند، به‌راه انداختند. برخی از مسائل و دقایق این جنگ با هیچ جنگی در جهان سنجیدنی نیست. حالا دیگر ما هم زمینه‌ای برای پرداختن به جنگ، در مفهوم گستردهٔ آن، داریم.
معرفی نویسنده
عکس جان اشتاین‌بک
جان اشتاین‌بک

جان ارنست استاین‌بک که در ایران با نام جان اشتاین بک نیز شناخته می‌شود، نویسنده‌ای آمریکایی است که در ۲۷ فوریه سال ۱۹۰۲ در کالیفرنیا متولد شده و در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۸ به علت بیماری قلبی چشم از جهان فروبست.

نظرات کاربران

i_ihash
۱۴۰۰/۰۴/۱۶

روزگاری جنگی درگرفت؛ جنگی ویرانگر و عظیم. و "با آنکه کل جنگ نشانه‌ی ناکامی انسان به عنوان حیوان متفکر است، با این همه، در این خاطرات جنگی، برخی نشانه‌های دلاوری، تهور و مهربانی دیده می‌شود.." خاطرات و گزارش‌هایی که به

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۷)
بسی پیش‌تر از اینها، روزگاری، جنگی درگرفت.
i_ihash
فقیر و غنی، در خوابیدن زیرپل‌ها، آزادی یکسانی دارند.
i_ihash
خنده داروی بزرگی است.
i_ihash
فقط به‌آن آزادی باور دارد که آناتول فرانس تعریف کرده است: فقیر و غنی، در خوابیدن زیرپل‌ها، آزادی یکسانی دارند.
پویا پانا
در جنگ زمانی فرا می‌رسد که مهم‌ترین احساس، ترس نیست، بلکه تنهایی و حقارت است.
پویا پانا
فکر کنم آن تنهاترین چیز توی دنیا باشه. یک جسد شناور تو آب. چیزی رو نمی‌شناسم که این قدر تنها باشه.
i_ihash
کل جنگ نشانه‌ای از ناکامی انسان به‌عنوان حیوان متفکر است
i_ihash
تمام دردسرها از کلیات ناشی می‌شود. یک‌بار که به چیزی عمومیت بدهی، دیگر ول‌کن نیستی. مجبوری از آن دفاع کنی.
پویا پانا
در دنیا چیزی کشدارتر از زمان ذهنی وجود ندارد.
i_ihash
به نظر من هیچ سلاحی به‌اندازهٔ دوربین فیلم‌برداری، موذیانه و قاطع به‌روح انسان‌ها حمله نمی‌کند. از زیر کار درروها و زخمی‌ها، و به طور کلی اهمال‌کارها، نسبت به یک «آیموبل اندهاول» واکنشی نشان می‌دهند که قورباغه‌یی نسبت به یک تخته سنگ داغ! یک بار، یکی از بهترین ورزشی‌نویسان ما، اظهار کرد که بهترین راه برای اینکه مسابقهٔ فوتبال دارای تحرک فوق‌العاده شود، این است که دوربین خبری را بین دو دروازه قرار دهند. سلاحی پنهانی که انسان را می‌شکافد و منِ کودکانهٔ شگفت‌انگیزش را رو می‌کند، و سپس آشکار و برجسته می‌سازد.
i_ihash

حجم

۲۱۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۹ صفحه

حجم

۲۱۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۹ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان