دانلود و خرید کتاب در باب شهریار ماکیاولی: تفسیر ۵۲ ایده طلایی تیم فیلیپس ترجمه مریم تقدیسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در باب شهریار ماکیاولی: تفسیر ۵۲ ایده طلایی اثر مریم تقدیسی

کتاب در باب شهریار ماکیاولی: تفسیر ۵۲ ایده طلایی

معرفی کتاب در باب شهریار ماکیاولی: تفسیر ۵۲ ایده طلایی

نیکولو برناردو ماکیاولی(۱۴۶۹-۱۵۲۷)، فیلسوف سیاسی ایتالیایی است. «در باب شهریار: تفسیر ۵۲ ایده طلایی از نیکولو ماکیاولی» می‌کوشد ایده‌های ماکیاولی را با نگاهی به شرایط عصر حاضر تفسیر کند تا مخاطب، درک ملموس‌تری از نظرات نویسنده داشته باشد. «در باب شهریار» تلاشی است برای ارائه تفسیرهایی از جملات طلایی ماکیاولی. در معرفی «در باب شهریار» آمده است: «نیکولو ماکیاولی «شهریار» را در ۱۵۱۳ میلادی نوشت. او این کتاب را هنگامی نوشت که از کار اخراج و به مزرعه خانوادگی در خارج از فلورانس تبعید شده بود؛ و همین کتاب بود که لقب «پدر سیاست مدرن» را برایش به ارمغان آورد. ولی از مردی که معتقد بود هر کاری را باید به دلیل موجهی انجام داد، عجیب بود که نتوانست به دنبال نوشتن این کتاب کار دلخواهش را در زمینه سیاست فلورانس برای خود دست و پا کند. این کتاب، که تلفیق دقیقی از سوابق شخصی و راهنمایی‌های مختلف است، شبیه کتاب‌های امروزیِ خودیاری به نظر می‌رسد. مشکل این‌جاست که بازار کتاب‌های خودیاری برای شهریاران، از رونق چندانی برخوردار نیست. همان‌گونه که آشکار است ماهیت غرب مدرن با ماکیاولی و اثر مشهورش «شهریار» آغاز و بر پایه و اساسی که وی می‌گذارد بنا می‌شود؛ پایه و اساسی که به طور خلاصه با شعار «هدف وسیله را توجیه می‌کند» شناخته شده است». ایده‌های ماکیاولی در کتاب «در باب شهریار»، که اغلب از دو سطر هم تجاوز نمی‌کنند، با توضیحات و تفسیرهای نویسنده کتاب همراه شده است. فیلیپس با نگاهی به اثر مطرح ماکیاولی، فصل‌های مختلف این اثر را تورق کرده و برخی ایده‌های اصلی وی را برای تفسیر برگزیده است. در بخش ۳۳ کتاب با عنوان «عزیزم به من دروغ بگو!» می خوانیم: «فریب دادن مردم معمولا از آنچه فکر می کنید ساده‌تر است، البته به شرطی که آنها هم دلشان بخواهد که فریب بخورند». ماکیاولی می‌گوید: «انسان‌ها آنقدر ساده‌لوح‌اند و آنقدر تحت تاثیر نیازهای اولیه‌شان قرار دارند که اگر فریبکار ماهری باشید، فریب دادن برایتان عملا چندان سخت نخواهد بود. هروقت لازم است دروغ بگویید و هر وقت لازم است مکار باشید. ترکیب این دو همان چیزی است که ماکیاولی دروغ مکارانه می نامد».

نظرات کاربران

کاربر ۷۰۱۱۷۷۳
۱۴۰۲/۰۵/۲۴

جالبه و بسیار عمیقه سطح نوشته ها هر بند کتاب ادم رو به فکر فرو میبره ولی اینکه یک شخص سوم داخلش نظر میده و داستان رو شرح میده ارزشش رو کم میکنه از اون حالت ارجینال بودن خارج میشه

- بیشتر
msadeq
۱۳۹۶/۰۴/۰۲

ماکیاولی همان که می گوید هدف وسیله را توجیه می کند.با این تفکر شما می توانید برای اینکه به منافعتان برسید دروغ بگویید و ریاکاری کنیدو بی اعتنا باشید نسبت به حقوق دیگران،چون هدفتان رسیدن به منافع خود است.

خوابگزار
۱۳۹۶/۰۲/۱۲

اگر ادم دینداری هستید و تقید به اخلاقیات دارید ، خواندن این کتاب را توصیه نمیکنم چون سنخیتی با تعالیم اسلام ندارد.اما اگر جویای سیاست و ثروت و.. هستید حتما بخونید.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
ایده‌ای روشنگر وقتی نمی‌خواهید کاری انجام شود، حتماً جلسه بگذارید. جان کنت گالبرِیت
kian
«شرافتمندانه‌ عمل کردن در میان افراد بی‌شرافت عین شکست است»
mj
«رهبران نباید اصول اخلاقی را ضمیمه عقایدشان کنند. چنین کاری تنها موقعیتشان را به خطر می‌اندازد.» با این حال، در بسیاری از کتاب‌های بی‌مایه‌ای که امروزه قفسه‌های کتابفروشی‌ها را پر کرده‌اند وانمود شده است که با خوب بودن، خوشحال کردن مردم یا متعهد شدن در قبال اصول اخلاقی انعطاف‌پذیر می‌توانید به هر چه می‌خواهید دست یابید. در حالی که ماکیاولی دقیقاً به عکس آن معتقد است، چون به آنچه در کتاب‌ها می‌خواند اعتماد نداشت. چیزی را که با چشمان خودش می‌دید باور داشت.
moein khalili
ایده‌ای روشنگر هیچ چیز مانند سر بریده‌ای بر روی تیرک نمی‌تواند موجب اطاعت شود. استیوی،مرد خانه
کاربر ۲۱۳۷۳۴۷
اتفاقات دنیای سیاست بیش از آن‌که بر اساس توطئه رخ دهد، بر اساس تصادف یا درماندگی رخ می‌دهد.
davar
در آن زمان کتاب‌های بسیاری با نام شهریار موجود بود که پیام تقریباً همه آن‌ها این بود: شهریار باید مهربان، پرهیزگار، بخشاینده، سخاوتمند و صلح‌طلب باشد. از نظر ماکیاولی، همه این‌ها جز مشتی چرندیات نبود، آن هم از نوع خطرناک آن، چون از آن چرندیاتی بود که همه ما دوست داریم در باره خودمان بخوانیم. او در سراسر شهریار به ما هشدار می‌دهد که گاهی مجبور می‌شویم بین دو راه ناخوشایند یکی را انتخاب کنیم. ماکیاولی می‌گوید ما نمی‌توانیم همه را راضی کنیم و گاهی هم نمی‌توانیم تنها بر مفروضات ساده‌ای که در باره درست و نادرست وجود دارد اتکا کنیم؛ دنیا پیچیده‌تر از این‌هاست.
moein khalili
حال که دیکتاتوری تنها چیزی است که نصیب ایتالیا شده، بهتر است دیکتاتورها کارشان را استادانه انجام دهند.
کاربر ۲۱۳۷۳۴۷

حجم

۱۴۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

حجم

۱۴۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

قیمت:
۵۲,۰۰۰
۳۱,۲۰۰
۴۰%
تومان