دانلود و خرید کتاب در انتظار تاریکی، در انتظار روشنایی ایوان کلیما
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در انتظار تاریکی، در انتظار روشنایی اثر ایوان  کلیما

کتاب در انتظار تاریکی، در انتظار روشنایی

معرفی کتاب در انتظار تاریکی، در انتظار روشنایی

ایوان کلیما( - ۱۹۳۱) نویسنده اهل جمهوری چک است.

« در انتظار تاریکی، در انتظار روشنایی» سرنوشت یک کارگردان که در تارعنکبوت دستگاه حکومت گرفتار شده، رییس جمهور پیر و زندانی کشیده و گروگانگیر کودکانی برای رهایی از سرزمین مادری خود را به تصویر می‌کشد.

رییس‌جمهور بیش از دو همسرش عمر کرده و خسته و رنجور است و هیچ اعتمادی حتی به ملازمان نزدیک خود نیز ندارد. او دنبال راه چاره‌ای برای خلاصی از دست نخست وزیر و زیر مجموعه خود و اثبات اقتدارش از راه ملاقات با کارگردان و نیز صدور فرمان عفو آدم ربایی است که می خواسته با گروگان‌گیری دانش آموزان از مرز بگذرد.

در بخشی از رمان می‌خوانیم:

«به این نتیجه رسیده‌ام که هیچ اندیشه‌ای در این دنیا آنقدر خوب و خیر نیست که بتواند تلاشی تعصب آمیز برای به کرسی نشاندنِ آن اندیشه را توجیه کند. تنها امید نجات در جهانِ این دوران، تساهل و تسامح است ... تساهل و تسامح هرگز نباید به معنای تساهل و تسامح در برابر عدم تساهل و تسامح باشد. تحمل کردنِ آنهایی که آماده شده‌اند آزادی را محدود کنند یا حق زندگیِ کسان دیگر را بگیرند، حتی اگر توجیه‌اش شریف‌ترین اهداف باشد، روا و جایز نیست».

نظرات کاربران

کنجکاو
۱۳۹۹/۰۲/۳۱

کتابی در بیان بلاتکلیفی است و باید به تیتر فصل ها توجه کرد تا در پایان سردرگم نشی . در کل داستان ملموس و جذابی داره

chista
۱۳۹۴/۱۰/۰۷

کتاب خوبیست و از ترجمه هم راضی بودم

f a
۱۳۹۸/۰۱/۱۱

عمیق و دلچسب⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

راقم این سطور
۱۳۹۴/۰۸/۰۹

عالی، دست شما درد نکنه

امیر
۱۳۹۴/۰۸/۱۳

عالیه

odika
۱۴۰۲/۰۶/۰۴

من از فضاهای هذیانی خیلی خوشم نمیاد، تو این کتاب هم مرز واقعیت و خیال و داستان پردازی رو متوجه نشدم. من باهاش ارتباط برقرار نکردم و به نظرم وقتم با خوندنش تلف شد و در آخر چیز خاصی بهم

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۶)
حیوانات احتمالاً می‌دانند که زندگی یا آزادی‌شان چه‌موقع مورد تهدید قرار می‌گیرد، اما آیا آدم‌ها هم می‌دانند؟ آدم‌ها فکر می‌کنند که دارند بدو بدو به سوی آزادی می‌روند، اما درواقع دارند با کله تو تله می‌افتند.
1976
همیشه می‌توان چیزی را برای جشن گرفتن پیدا کرد.
1976
قبرستان‌ها پوچی تمام تلاش‌های بشری را به یادمان می‌آورند.
Ailin_y
حیوانات احتمالاً می‌دانند که زندگی یا آزادی‌شان چه‌موقع مورد تهدید قرار می‌گیرد، اما آیا آدم‌ها هم می‌دانند؟ آدم‌ها فکر می‌کنند که دارند بدو بدو به سوی آزادی می‌روند، اما درواقع دارند با کله تو تله می‌افتند.
mo_amin_mi
عشق و مرگ را نمی‌توان از هم جدا کرد.
mo_amin_mi
«وقتی در مکزیک بودم، از سرخپوستی پرسیدم چند سالش است و او گفت: کوتاه زمانی دیگر شصت و پنج سال می‌شود که شروع به مردن کرده‌ام. منظورش را نفهمیدم. و گفت در آن‌جا همه همین‌طوری سن‌شان را می‌گویند. آدم از لحظه‌ای که به دنیا می‌آید شروع به مردن می‌کند.»
نازنین بنایی
نکبت همه آن‌هایی‌اند که نه توان محترم بودن را دارند و نه شهامت فرومایگی را. نکبت همه کسانی‌اند که تحت هر شرایطی وسط باقی می‌مانند.
نازنین بنایی
«تو مرگ را پذیرفته‌ای؟» جواب داد: «نمی‌دانم. اما سعی می‌کنم تا آن‌جا که می‌توانم به تمام و کمال زندگی کنم.» «به تمام و کمال زندگی کردن یعنی چه؟» «یعنی وقت تلف نکردن.» «جواب درست و حسابی‌ای نیست. وقت تلف نکردن یعنی چه؟» «یعنی نزدیک بودن به آدمی که عاشقش هستی.»
mo_amin_mi
اما آینده چیست؟ آینده زمانی است که هر آن‌چه را که پیش‌تر اتفاق افتاده زیر سؤال می‌برد.
نازنین بنایی
او فقط می‌خواست از این مملکت مستراح‌دانی نکبت‌بار که در آن به تنها چیزی که اهمیت می‌دهند این است که مجبورش کنند آن‌قدر کار کند تا جان از ماتحت‌اش درآید و بعد هم در ملاء عام نشان بدهند که چه‌قدر خوش‌بخت است، فرار کند. بعدش هم به اعدام محکوم می‌شود.
نازنین بنایی

حجم

۲۴۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۶ صفحه

حجم

۲۴۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۶ صفحه

قیمت:
۱۰۸,۰۰۰
تومان