دانلود و خرید کتاب آن‌چه هنر است آرتور سی دانتو ترجمه فریده فرنودفر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آن‌چه هنر است اثر آرتور سی دانتو

کتاب آن‌چه هنر است

معرفی کتاب آن‌چه هنر است

پرسش از ماهیت و چیستی هنر که آرتور دانتو در کتاب «آنچه هنر است» مطرح می‌کند، درواقع همان پرسشی است که نخستین‌بار افلاطون در محاوره «جمهوری» با ارائه تعریفی از هنر درصدد پاسخ دادن به آن برآمد. بنابراین طرح این پرسش بنیادین و پیچیده، به خودی خود تازگی ندارد اما وجه تازه و قابل توجه این کتاب، رویکرد منحصربه‌فرد دانتو به این پرسش است. او از طریق ارائه تعریفی جامع از اثر هنری به معنای مجسم آن، با بهره‌گیری از آثار فیلسوفانی مانند دکارت، کانت و هگل و آثار هنرمندانی مثل میکل‌آنژ و دوسن تا دوشان و وارهول به این سوال پاسخ داده است. در این اثر، دانتو ابتدا از دگرگونی‌های هنر به دنبال انقلاب فرانسه حرف می‌زند. بعد از منظر فلسفی به موضوع مرمت در آثار هنری می‌پردازد؛ در فصل سوم از نقش محوری جسمانیت در سنت هنری سخن می‌گوید؛ در فصل چهارم به مناقشه هنری میان نقاشی و عکاسی اشاره می‌کند؛ در فصل پنجم به تعریف کانت از اثر هنری و نظر او در این باره می‌پردازد و در فصل ششم از آینده زیبایی‌شناسی سخن می‌گوید. این کتاب به عنوان آخرین اثر دانتو، این مورخ هنر و هنرشناس آمریکایی، ثمره دهه‌ها عشق ناب او به هنر به معنای عام آن و عصاره سال‌ها تأملات درخشانش در زمینه هنر معاصر است که در عین الهام‌بخش بودنش برای بسیاری از متفکران و دوست‌داران هنر معاصر، بسیاری از بدفهمی‌های رایج در باب هنر معاصر را کاهش داده است.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۰)
به هنگام خواندن اثری همچون شاهکار گم‌نام بالزاک (۱۸۳۱) ممکن است گمان کنیم که روشنگری به طور قطع پایان یافته است. این کتاب داستان سه هنرمند است
allWhite
می‌خواهم در این‌جا درنگی کنم و به نقل قطعه‌ای از شعر مردی با گیتار آبی به قلم شاعر امریکایی والاس استیونز بپردازم، کسی که آشکارا نایل به فهم نقاشی‌هایی شده بود که سرگرم تحلیل آن‌ها بوده‌ایم: گفتند «تو یک گیتار آبی داری، چیزها را آن‌طور که هستند نمی‌نوازی.»
allWhite
قصد دارم تا حدودی به تحلیل دو هنرمندِ مهم ــ مارسل دوشان در سال ۱۹۱۵ و اَندی وارهول در سال ۱۹۴۶ ــ بپردازم که به گمان من بیشترین سهم را در این ماجرا داشتند. هر دو آن‌ها با جنبشی مرتبط بودند: دوشان با جنبش دادا و وارهول با جنبش پاپ آرت.
allWhite
رابرت راوِی زاکانیچِ هنرمند ــ که در آثارش فضاها و ابژه‌های بومی را بازنمایی می‌کرد
allWhite
این اثر دوشان به همراه اثری از کنستانتین برانکوزی با عنوان دوشیزه پوگانی نخستین تصویر اجمالی از مدرنیسم را به امریکا ارایه کرد.
allWhite
سوررئالیست‌ها در خلال جنگ دوم جهانی، در نیویورک در تبعید به سر می‌بردند و تأثیر عظیمی بر هنرمندان نیویورکی گذاشتند. هنرمندان نیویورکی مبهوت آندره برتون شدند
allWhite
پیش‌گام برجستهٔ انتزاعِ مبتنی بر طبیعت، هانس هوفمانِ هنرمند و معلم بود
allWhite
سلسله‌ای مشهور و تأثیرگذار از نقاشی‌های تئو وان دوزبورخ مراحلی را نشان می‌دهد که از طریق آن‌ها کوبیسم از تصویر صریح و روشن یک گاو به جانب تصویر انتزاعی گاو می‌رود که به‌هیچ‌وجه شبیه گاو نیست.
allWhite
برانگیختگی و تهییج نقاشی پرتابی جکسن پالاک بود که رنگ را با یک تکه چوب یا قلم‌مو به طرف بوم پرتاب می‌کرد، یا تبیین‌کنندهٔ حرکات سنگین و مشخص قلم‌موی ویلم دوکونینگ که معمولاً فیگوری را شکل می‌دادند، نظیر مجموعه نقاشی‌های مشهورش با عنوان زن ۵ (۱۹۵۳).
allWhite
در سال ۱۹۱۰، آرتور داو امریکایی شروع به کشیدن نقاشی‌های انتزاعی کرد، همراه با مالویچ سوپرِماتیست که به سال ۱۹۱۵ نقاشی مربع سیاهرا کشید
allWhite

حجم

۲۶۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۱ صفحه

حجم

۲۶۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۱ صفحه

قیمت:
۴۷,۰۰۰
تومان