دانلود و خرید کتاب نئورئالیسم چیست؟ کامران شیردل
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نئورئالیسم چیست؟ اثر کامران شیردل

کتاب نئورئالیسم چیست؟

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نئورئالیسم چیست؟

«نئورئالیسم چیست؟» کتابی است به قلم کامران شیردل(۱۳۱۸-)، مترجم، کارگردان و مستندساز ایرانی. هرچند آشنایی نگارنده با سینمای نئورئالیسم ایتالیا، از طریق دیدن چند فیلم مهم و اساسی - از جمله دزد دوچرخه، معجزه در میلان، رم شهر بیدفاع، آنّا، برنج تلخ و... - به سال‌های دور ۱۳۳۵-۱۳۳۴ (۱۹۵۶-۱۹۵۵) و به جلساتی که اغلب توسط هوشنگ کاووسی در سینما رویال یا کریستال برگزار می‌شد، بازمی‌گردد اما این شیفتگی و دلباختگی از همان زمان ورودم به شهر رم (خرداد ۱۳۳۶ - ژوئن ۱۹۵۷) که به منظور تحصیل در رشته معماری و شهرسازی انجام گرفت به شکل‌های گوناگون و با جدیت و استمرار دنبال شد. مطالعه مقالات، نقدها، رسالات، تحقیقات، کتب تاریخی مربوطه و گردآوری برنامه‌ریزی شده و دقیق آنها و از همه مهم‌تر دیدن آثار سینمایی نئورئالیسم که تقریبا به صورت دائم در سینماهای بیشتر درجه دو یا درجه سه و سالن‌های مهجور و ارزان وابسته به کلیساهای شهر رم نمایش داده می‌شدند، خاطره‌ای بس عزیز، ارزشمند و فراموش‌نشدنی است. محتوای اصلی متون این کتاب در واقع خلاصه و چکیده‌ای از انبوه مطالب و یادداشت‌هایی است که در آن روزگاران تهیه و تدوین می‌گردید و سپس طی سال‌ها با مراجعات مکرر به کتب تاریخ سینمای ایتالیا (به‌ویژه اثر معروف کارلو لیتزانی) و مجموعه مطالعات و دستاوردهای بخش پژوهش‌های تاریخی جشنواره‌های بین‌المللی فیلم ونیز پزارو و لوکارنو و دیگران مورد ارزیابی مجدد قرار می‌گرفت و به روز می‌شد. بخش عمده‌ای از این مجموعه قبلا در کلاس‌های معرفی سینمای نئورئالیسم که در بهمن و اسفند ماه ۱۳۶۲ در انجمن فرهنگی ایتالیا با حمایت سینما تک ملی ایتالیا (رم) و مرکز تجربی سینمایی رم برگزار شد به سمع و نظر علاقه‌مندان رسیده است.

نظرات کاربران

" یک تکه تنهایی "
۱۴۰۲/۰۸/۰۲

کتاب درباره موج جدید و شکوفایی سینمای ایتالیا بعد از جنگ جهانی دوم روایت میشه. بسیار منسجم و دقیق و کامل بود. به علاقه مندان به تاریخ سینما پیشنهاد میشه. حقیقا من یه لحظه ام نتونستم زمین بزارمش =)

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
کمال مطلوب برای زاواتینی، در اجرای این هدف، ایجاد «سوراخی در دیوار همسایه» است تا از طریق آن بتوانیم ـ‌ بی‌آنکه دیده شویم ‌- به مشاهده لحظه به لحظه زندگی آنان بنشینیم.
" یک تکه تنهایی "

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۳۹ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۳۹ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان