دانلود و خرید کتاب مگس ها ژان پل سارتر ترجمه قاسم صنعوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مگس ها اثر ژان پل سارتر

کتاب مگس ها

معرفی کتاب مگس ها

«مگس‌ها» یک نمایش‌نامه‌ سمبلیک و انتقادی سه پرده‌ای از ژان پل سارتر، نویسنده، فیلسوف و فعال اجتماعی فرانسوی است. شخصیت‌های این درام سه پرده‌ای خدایان و اساطیر یونان باستان‌اند و ماجرا، ماجرای برخورد این شخصیت‌ها با یکدیگر است. در این نمایش‌نامه، داستان اورست و خواهرش الکترا در گرفتن انتقام مرگ پدرشان، آگاممنون بازآفرینی می‌شود. آنها برآنند تا با قتل مادرشان و همسرش که عاملان مرگ پدر هستند، انتقام خون او را بگیرند. سارتر در این اثر با روایت داستان الکترا و اورست، باز هم رویکرد اگزیستانسیالیستی خود را عرضه می‌کند. او تلاش می‌کند تا با به تصویر کشیدن جدال میان اورست و الکترا و جدال مشترکشان با زئوس، نقدی بر خودکم‌بینی مردم و برخی از مراسم و آداب مذهبی که در آنها انسان دست به سرکوبگری خود می‌زند و بار گناه را پیوسته به دوش می‌کشد، داشته باشد. سارتر در این نمایش‌نامه با دستمایه قرار دادن یک روایت از اساطیر یونان، آزادی و اختیار بشر را که اصل اساسی مکتب اگزیستانسیالیسم است به انسان‌ها یادآوری می‌کند.
معرفی نویسنده
عکس ژان پل سارتر
ژان پل سارتر
فرانسوی | تولد ۱۹۰۵ - درگذشت ۱۹۸۰

در ۲۱ ژوئن سال ۱۹۰۵ در پاریس به دنیا آمد. حاصل ازدواج و رابطه یک افسر نیروی دریایی فرانسه با زنی از طبقه ممتاز؛ اما ژان پل سارتر فرصت چندانی برای درک حضور پدر نداشت. سوغات پدر در یکی از سفرهایش به هند و چین، تب بود. تبی عجیب که دست آخر باعث مرگ او شد تا پسرک عزیزدردانه پانزده‌ماهه بماند و مادری که بعد از این اتفاق تصمیم به ترک پاریس گرفت.

نظرات کاربران

Mohammad
۱۴۰۱/۰۳/۲۵

(۳-۲۳-[۳۱]) سارتر در این نمایشنامه به زیبایی اندیشه های اگزیستانسیالیستیش رو به صورت خیلی خلاقانه با استفاده از اساطیر یونانی بیان کرده؛ ازون کتاباییه که عمیق و در خور تامله. فقط فکر میکنم ترجمه ش زیاد روون نیست.

The Stranger
۱۴۰۱/۰۶/۰۱

کتاب مگس ها از سارتر با رویکرد اگزیستانسیالیستی به روایت داستان می پردازه و در گفتگوهای کرکتر های داستان نظیر گفتگوی اورست با ژوپیتر مسائل بنیادین اگزیستانسیالیسم هم چون آزادی بی حد و حصر انسان، محکوم به آزادی بودن ،

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۲۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۷۹,۰۰۰
تومان