دانلود و خرید کتاب کتاب‌ها و سیگارها جورج اورول ترجمه سمانه جعفری‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتاب‌ها و سیگارها اثر جورج اورول

کتاب کتاب‌ها و سیگارها

معرفی کتاب کتاب‌ها و سیگارها

این کتاب مقالات سرگرم‌کننده و بی‌نظیری از جرج اورول دارد که با مقاله‌ای درباره مقایسه هزینه های خرید کتاب، مطبوعات و سیگارها آغاز می‌شود و مقالات دیگر درباره مشکلات کتاب‌فروش‌های دست دوم، مشکلات منتقدان ادبی، آزادی مطبوعات و معنای واقعی وطن پرستی است.
معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظرات کاربران

کاوه
۱۳۹۷/۰۴/۱۵

چند مقاله خواندنی از جورج اورول درباره مواردی مثل مقایسه هزینه سیگار و کتاب در انگلستان.تجربه زندگی و تحصیل در مدرسه شبانه روزی،بستری شدن در بیمارستانی در فرانسه و مقایسه آن با بیمارستانهای انگلیس،مقاله ای در نقد کمونیسم و...

کاربر ۹۷۷۸۸۳
۱۳۹۹/۰۸/۲۹

بخوانید تا ببینید اگر یک رمان نویس مقالاتی در تحلیل اوضاع دور و بر زمانه خویش بنویسد چه شاهکاری میشود

Farzane H
۱۴۰۰/۰۱/۲۷

بعد از خوندن قلعه ی حیوانات و ۱۹۸۴ خیلی کنجکاو بودم با تفکرات و شخصیت اورول آشنا بشم و فصل پایانی این کتاب، توصیفی دقیق از کودکی جورج اورول ارائه کرد که برای من خیلی جذاب بود. تفکرات منتقدانه ی اورول

- بیشتر
faezeh
۱۳۹۹/۰۹/۰۶

دوست داشتم! نظرم اینه اگه اوایل جذبتون نکرد صبوری به خرج بدین و تا انتها ادامه بدین

1984
۱۴۰۰/۰۷/۲۶

اوروِل است دیگر. 🤸🤸👏👏😎😎

mohammad safaei
۱۳۹۹/۱۲/۲۴

فصل(متن) آخر فوق العاده بود!!! ولی با اوایل کتاب حال نکردم در کل پیشنهاد میکنم بخریدش و فصل اخرش رو بخونید که البته نیمی از کتاب رو تشکیل میده

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۲)
تنها دلیلی که انسان می‌خواهد زنده بماند، ترس از مرگ است. اما به نظر من بهتر است انسان هر موقع که واقعا مجبور است یا از روی فشار بمیرد تا اینکه به خاطر کهولت و بیماری در زمان پیری بمیرد. اغلب مردم از جنگ می‌ترسند و با وحشت در مورد آن صحبت می‌کنند. اما به واقع انسان چه نوع سلاحی اختراع کرده تا بتواند به مانند بعضی از بیماری‌های کشنده بی‌رحم باشد؟"مرگ طبیعی"به واقع چیزی آرام و کند و زجرآور و بدبو، معنی می‌شود.
Farzane H
کتابهایی هستند که دوست داری بارها و بارها بخوانی، کتابهایی که بخشی ازذهنت می‌شوند و تمام نگرش انسان به زندگی را تغییر می‌دهند
ــسیّدحجّتـــ
اگر خواندن کتاب در کشورمان به همین میزان اندک که تا به حال بوده است بماند، باید پذیرفت دلیلش این است که کتاب خواندن نسبت به سگ گرداندن، رفتن به سینما یا میخانه‌ها هیجان کمتری دارد، و نه بخاطر اینکه کتابها چه قرضی و چه خریدنی، بسیار گران قیمتند. ‌
reza
کتاب دعا به شما یاد می‌دهد که خدا را دوست داشته باشید و از او حساب ببرید. اما چطور می‌توان همزمان هم کسی را دوست داشت و هم از او ترسید؟
Hossein Mehrabi
انگار هزینه خواندن- حتی اگر بجای قرض گرفتن از کتابخانه آنها را بخری و مشترک تعداد زیادی از مجله‌ها و نشریات دوره‌ای شوید، - باز هم کمتر از خرید الکل و سیگار در می‌آید.
reza
اگر بتوانیم تنها یک یا شاید دو سال دوام آوریم شاهد تغییراتی خواهیم بود که نادان‌هایی که حتی فکرش را هم نمی‌کنند غافلگیر خواهند شد.
Farzane H
در اینجا نمی‌خواهم سعی کنم بر این ادعا باشم که آزادی یک توهم است یا بگویم آزادی در کشورهای استبدادی بیشتر از کشورهای دموکراتیک است اما موضوع قابل دفاع و در عین حال خطرناک این است که آزادی مفهومی نامطلوب به نظر می‌آید و صداقت ذهنی شکلی از خودخواهی ضد اجتماعی است.
Farzane H
هرگاه اعتقادات مذهبی بیش از حد اعمال شود نوشته‌های خوب یک به یک رنگ می‌بازند.
Farzane H
علم فیزیک جدید ثابت می‌کند که آن چیزی که در نظر ما دنیای واقعی است توهمی بیش نیست.
Farzane H
یک حکومت دیکتاتوری در حقیقت یک حکومت کنترل آگاهی است و طبقه حاکم بر آن برای حفظ موقعیت آن باید لغزش ناپذیر باشند. اما در حقیقت هیچکس لغزش‌ناپذیر نیست. لازم است مجددا همه شواهد گذشته از نو چیده شوند تا خطاهایی که نمی‌بایست رخ می‌دادند یا آن پیروزی‌های خیالی که واقعا اتفاق افتاده روشن شوند. همچنین هر تغییر مهمی در سیاست به تغییر تعلیمات و ارزیابی مجدد شخصیتهای برجسته تاریخی نیاز دارد. این چیزها در هر جا اتفاق می‌افتد اما دروغ‌پردازی واضح در جوامعی که در یک لحظه معین فقط یک عقیده مجاز می‌باشد خیلی آشکارتر است. حکومت‌های استبدادی خواستار تغییر متناوب و پیوسته گذشته‌اند و احتمالا به مرور زمان بی‌اعتمادی حتمی در موجودیت حقیقت واقعی به وجود می‌آورند.
Farzane H

حجم

۱۰۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۳ صفحه

حجم

۱۰۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۳ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان