دانلود و خرید کتاب سه رمان کوتاه گابریل گارسیا مارکز ترجمه کاوه میرعباسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب سه رمان کوتاه

«سه رمان کوتاه» از گابریل گارسیا مارکز را باید قبل از «صد سال تنهایی» او بخوانید. با توجه به وقایع پیچیده‌ای که داستان‌های کتاب «سه رمان کوتاه» بر آن بنا شده‌اند و همچنین نوع روایت و پرداخت آنها به ویژه بازگشت‌های زمانی و اصطلاحاً فلش-بک‌های داستانی، این کتاب مخاطب را به خوبی با سبک نگارش و جهان داستانی مارکز آشنا می‌کند. از این‌رو با توجه به پیچیدگی‌های بیشتری که از این نظر در کتاب «صد سال تنهایی» وجود دارد، خواندن «سه رمان کوتاه» می‌تواند مقدمه مناسبی باشد برای مطالعه شاهکار مارکز یعنی «صد سال تنهایی».

«برگ باد»، «کسی نیست به سرهنگ نامه بنویسد» و «وقایع‌نگاری مرگی اعلام‌شده» نام داستان‌هایی است که در این مجموعه از مارکز بزرگ خواهیدخواند.

«برگ باد»، نخستین رمان مارکز، روایتی چندصدایی است با پایانی باز که گوشه چشمی به نمایشنامه «آنتیگونهِ» سوفوکلس دارد و در آن نویسنده، ضمن افشای فساد اجتماعی به شکلی استعاری، به پیشواز برخی از پرسوناژها و مضامین کلیدی «صد سال تنهایی» رفته است، که سرهنگ آئورلیانو یوئندیا و یورشِ «کمپانی موز» از آن جمله‌اند.

«کسی نیست به سرهنگ نامه بنویسد»، دومین رمان کوتاه مجموعه حاضر، درباره سرهنگی است که ۱۵ سال منتظر یک نامه مانده تا شاید خبر خوشی برای او داشته‌باشد. سرهنگ سال‌هاست که انتظار حقوق بازنشستگی را می‌کشد اما هیچ خبری از آن نیست. در این میان زنش هم از بیماری آسم رنج می‌برد و زندگی به سختی پیش می‌رود و…

داستان «وقایع‌نگاری مرگی اعلام شده» هم آخرین داستان از کتاب «سه رمان کوتاه» است که با خبر قتل «سانتیاگو نصار» آغاز می‌شود. بعد از این‌که مارکز، خواننده را از همان ابتدا از مرگ وی آگاه می‌کند، به گذشته بازمی‌گردد و از کارهایی که او در گذشته انجام داده است، می‌گوید. از انگیزه‌های قاتل می‌گوید و…

معرفی نویسنده
عکس گابریل گارسیا مارکز
گابریل گارسیا مارکز
کلمبیایی | تولد ۱۹۲۷ - درگذشت ۲۰۱۴

گابریل گارسیا مارکز در شهر آراکاتاکا در کلمبیا به دنیا آمد و هشت سال نخست زندگی‌اش را با پدربزرگ و مادربزرگ مادری‌اش گذراند. پدربزرگ و مادربزرگ مارکز، هر دو داستان‌سرایان فوق‌العاده‌ای بودند، اما رویکرد آن‌ها در داستان‌گویی با یکدیگر بسیار تفاوت داشت. پدربزرگش به مارکز جوان داستان‌هایی درباره‌ی تاریخ، جنگ و مزارع موز محلی گفت. از سوی دیگر، مادربزرگ او زنی خرافاتی بود که به شدت به ارواح و جهان ماوراء طبیعی اعتقاد داشت و داستان‌هایی که برای مارکز تعریف می‌کرد نیز شامل همین مضامین بود.

نظرات کاربران

ارش
۱۳۹۷/۰۵/۱۳

به علاقه مندان داستان مدرن پیشنهاد میکنم

pumpkin
۱۳۹۹/۱۰/۱۱

دوسش داشتم😍

کاربر ۲۴۶۷۳۰۴
۱۳۹۹/۱۲/۲۶

عالی بود

کاربر ۴۰۵۳۸۳۴
۱۴۰۰/۱۱/۲۳

خبلی عالی و سرگرم کننده است کوتاه و خسته کننده نیست اسم کتاب ترجمه همه عذلیه

sobhan
۱۴۰۰/۰۹/۰۹

عالی بود واقعا...هزینش هم خیلی کم بود...پیشنهاد میکنم بخرید😍😍

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
انگار آن قدر کم از لبخندش استفاده کرده بود که طرز استفادهِ عادی از آن فراموشش شده بود.
Jack
توی این دنیا چیزی دلخراش‌تر از ویرانه‌های وجود یک آدم نیست.
کاربر ۱۳۴۱۴۰۵

حجم

۳۳۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۰۸ صفحه

حجم

۳۳۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۰۸ صفحه

قیمت:
۵۹,۵۰۰
تومان