دانلود و خرید کتاب جانشین غلامحسین ساعدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جانشین اثر غلامحسین ساعدی

کتاب جانشین

انتشارات:انتشارات نگاه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جانشین

کتاب حاضر، نمایشنامه‌ای فارسی است که در آن نویسنده با قریحه‌ای طبیعی به تصویر کردن فضاهای شگفت و جنبه‌های سیاه و هول‌آور زندگی روستاییان و زاغه‌نشینان و نشان دادن فقر و اضطراب و خرافات مردمان اعماق و توده‌های دست‌نخورده می‌پردازد. در بخشی از نمایشنامه می‌خوانیم: «مرد اول، مرد دوم و مرد سوم جلوی در نیمه‌باز تاریک‌خانه ایستاده‌اند و به‌شدت می‌خندند، در خود می‌پیچند و دور خود می‌چرخند. از شدت خنده نفسشان بند می‌آید، آرام می‌گیرند، نفس تازه می‌کنند. شلیک خنده دیگری راه می‌افتد. به شانه همدیگر می‌زنند، همدیگر را هل می‌دهند، می‌خندند و دوباره می‌خندند. مرد اول خنده‌های عصبی دارد، روی زمین می‌غلتد». غلام‌حسین ساعدی در (۱۳۱۴) در تبریز دیده به جهان گشود ، او با نام مستعار گوهر مراد بیشتر آثار نمایشی خود را به چاپ سپرد. در دانشگاه ‌های تبریز و تهران پزشکی و روان‌پزشکی خواند. با درک خاصی از شخصیت‌های روان‌پریش و آشفته ذهن و کشف دردها و آسیب‌های روانی آنان، توانست به خوبی از این کارکترها در داستانهای خود بهره‌گیرد. فضای داستانها و نمایشنامه‌هایش آکنده از درهم آمیختگی کابوس و واقعیت است که فضایی وهمناک به آثارش می‌دهد. اولین مجموعه داستانش در (۱۳۲۹) به نام شب نشینی باشکوه منتشر شد. در مجموعه داستان به هم پیوسته عزاداران بیل (۱۳۴۲)، توپ و ترس و لرز (۱۳۴۶) از بدویت جغرافیایی برای ترسیم فضایی شگفتی آفرین و ترسناک به خوبی بهره می‌جوید. ساعدی در ۱۳۶۴ در فرانسه در گذشت و در جوار صادق هدایت به خاک سپرده شد.
معرفی نویسنده
عکس غلامحسین ساعدی
غلامحسین ساعدی
ایرانی | تولد ۱۳۱۴ - درگذشت ۱۳۶۴

غلامحسین ساعدی (۱۳۱۴ - ۱۳۶۴ )، معروف به گوهر مراد، از نویسندگان معاصر ایرانی است. او در نوجوانی به سازمان جوانان فرقه دموکرات آذربایجان پیوست و در هفده سالگی مسئولیت انتشار روزنامه‌های «فریاد»، «صعود» و «جوانان آذربایجان» را بر عهده گرفت.

نظرات کاربران

koohsar
۱۳۹۹/۱۰/۲۰

قهقهه،قهقه هایی که در گوش تک تک ذرات فضای سیاه مرده و دون روح و جان پوسان،همچو گردابی که گیتی را به بحر تیران و تاران و حزن اندود،چون آیینه ای که روزگاران تمامی اندوه و ملالت ها و کالبدی

- بیشتر
راقم این سطور
۱۳۹۴/۰۵/۰۶

عالی

kaveh
۱۴۰۱/۰۸/۰۴

باسلام. این کتاب خریداری شده را چگونه میتوانیم ذخیره نماییم؟

pockethead
۱۳۹۵/۰۴/۲۴

نه به خوبی آی بی کلاه و آی با کلاه ولی باز هم زیبا و تفکر برانگیز

Nafiseh R
۱۴۰۰/۰۱/۲۹

داستان عجیبی بود

توحيد
۱۳۹۹/۰۶/۰۷

اگر به شکل یه داستان نوشته می شد، بهتر بود. ایده ی نمایشنامه قابا تأمل بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
اون وقتام آدمو می‌گرفتن، حالام می‌گیرن! اون وقتام خفه می‌کردن، حالام می‌کن! اون وقتام زور در کار بود، حالام هست! مرد دوم: اون وقتا به‌خاطر یه چیز دیگه بود، حالا به‌خاطر چیز دیگه‌س. مرد اول: خفه کردن، خفه کردنه!
علی دائمی
: شعور که نداری این چیزارو بفهمی. مرد سوم: بی‌شعوری بهتر از نداشتن جهان‌بینیه. مرد دوم: داشتن جهان‌بینی شعور لازم داره.
سپیده اسکندری
مرد دوم: فرق مغز انسان و مغز گوسفند چیست؟ مرد سوم: مغز گوسفند را می‌شورن، تمیز می‌کنن، آرد می‌زنن، نمک فلفل می‌زنن، روغن می‌زنن، می‌پزن، می‌کوبن و می‌خورن. مرد دوم: و مغز انسان؟ مرد سوم: مغز انسان، خب معلومه، مغز انسانو دور می‌ریزن.
علی دائمی

حجم

۳۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۳۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان