دانلود و خرید کتاب اتهام بندی . ترجمه فروزنده دولت یاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اتهام اثر بندی .

کتاب اتهام

نویسنده:بندی .
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اتهام

کتاب اتهام نوشتهٔ بندی و ترجمهٔ فروزنده دولت یاری است. انتشارات باران خرد این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی داستان‌هایی انتقادی است که در کرهٔ شمالی نوشته و در کرهٔ جنوبی چاپ شده است.

درباره کتاب اتهام

کتاب اتهام حاوی هفت داستان کوتاه از کشور متفاوتی به نام کرهٔ شمالی است. عنوان برخی از این داستان‌ها به قلم بندی عبارت است از «گزارش ترک وطن»، «زندگی یک اسب تندرو»، «خیلی نزدیک، خیلی دور» و «قارچ سرخ». بخش پایانی این کتاب با یک پرسش آغاز شده است؛ «متن "اتهام" چگونه از کرهٔ شمالی بیرون آمد؟». نویسنده توضیح داده است که یک انتشارات در کرهٔ جنوبی، این کتاب را که داستان‌هایش به‌شدت از رژیم کرهٔ شمالی انتقاد کرده و آن را به تمسخر گرفته، به چاپ رسانده است. نگارش کتاب‌هایی مانند «اتهام»، از زمانی که شبه‌جزیرهٔ کره به دو قسمت تقسیم شد، سابقه نداشته است. اگر چه گاه یادداشت‌ها یا داستانک‌هایی از فراریان از کرهٔ شمالی به چاپ رسیده که همگی لحن انتقادی داشته، همهٔ آن‌ها مربوط به زمانی است که نویسندهٔ مطالب به جهان آزاد گریخته بوده است. بندی هنوز در کرهٔ شمالی زندگی و کار می‌کند.

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

خواندن کتاب اتهام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر کرهٔ شمالی و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اتهام

«به‌طور ممتد، نوای عزاداری و ماتم از بلندگوها پخش می‌شد. به دلیل باران شدید همهٔ خیابان‌ها دچار آب‌گرفتگی شده بودند و تردد در آن‌ها با سرعت کُند انجام می‌شد. وضعیت به حدی غم‌بار بود که حتی فیلترهای سالن جلسات دپارتمان امنیت شهری نیز از کار افتاده و گویی با این فضای اندوه و ماتم همراهی می‌کردند.

کسانی که در اتاق حاضر بودند با صداهایی گرفته و ماتم‌زده صحبت می‌کردند؛ تصور آن‌ها این بود که اشک جاری شده از روی سقف را می‌بینند. صدای باران، صدای باد ... از پنجره نمی‌توانستید به سمت بیرون نگاه کنید چون جریان قوی آب باران از روی سطح خارجی شیشه حتی برای یک لحظه هم قطع نمی‌شد. آن‌ها به پیچ‌وتاب‌های مارگونهٔ شاخسار بید در دست باد نگاه می‌کردند. زمانی که باد برای یک لحظه قطع شد ... گویی قصد داشت نفس تازه کند... صدای ریزش باران بر روی سقف شدیدتر شد.... هووووش!»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۲۰۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان