دانلود و خرید کتاب بعلبک نخستین پایگاه ژان مکسی میلیان دلافایت ترجمه نیما صالحی فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بعلبک نخستین پایگاه اثر ژان مکسی میلیان دلافایت

کتاب بعلبک نخستین پایگاه

دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بعلبک نخستین پایگاه

کتاب بعلبک نخستین پایگاه؛ شهر خدایان آنوناکی و دنیای زیرزمینی جنیان نوشتهٔ ژان مکسی میلیان دلافایت (دلافایه) و ترجمهٔ نیما صالحی فر است و انتشارات نسل روشن آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب بعلبک نخستین پایگاه

کتاب بعلبک نخستین پایگاه مانند سایر آثار ژان مکسی میلیان دلافایت تکان‌دهنده و در عین حال بسیار جذاب است، هرچند که نسبت به سایر آثار وی از مطالب و حجم کمتری برخوردار است. نویسنده در این کتاب به اولین پایگاه و سکونتگاه آنوناکی‌ها روی زمین اشاره می‌کند و طبق ادعای وی سایت باستانی بعلبک در لبنان کنونی، (فینیقیهٔ باستان) درواقع اولین پایگاه و فرودگاه آنوناکی است؛ وی معتقد است که طبق اظهارات علما اگر باب یا دروازهٔ ستاره‌ای (کرمچاله‌ای) روی زمین وجود داشته باشد، قطعاً یکی از آن‌ها در بعلبک است.

بین اولین پایگاه و اولین شهرها از منظر دلافایت تفاوتی وجود دارد. هرچند بعلبک اولین مکان حضور آنوناکی‌هاست، اما این مکان درواقع بیشتر یک پایگاه و سایت فرودگاهی برای سفرهای فضایی آنان بوده است که قرن‌ها پیش از سکونتگاه‌های بابل و سومر روی زمین ساخته و استفاده می‌شده‌اند؛ پس با یک تفاوت معمارانه در کاربری این مکان‌ها می‌توان نتیجه گرفت که بعلبک اولین پایگاه و فرودگاه زمینی و شهرهای «اُروک و اِریدو» در سومر (عراق امروزی) و بعدها مصر اولین سکونتگاه‌های شهری و کولونی‌های آنوناکی و نوادگان آن‌ها بوده‌اند.

این کتاب به‌طور کلی آمیخته‌ای از اطلاعات تاریخ‌روایی، تاریخچه، نقل‌قول‌ها و اصطلاحاتی است که تماماً در یک نقطهٔ مشترک به‌نام بعلبک و زیر چتر علوم غریبه قرار می‌گیرد و بازدید از شهر زیرزمینی بعلبک نیز مرکز توجه و محور مرکزی کتاب است؛ به نحوی که تمامی مقدمه‌چینی‌های اولیه، مفاهیم و مبانی، دستمایه‌ای می‌شوند تا شخصیت اصلی داستان (ژان لومیه) روایت خود را از سفر تاریخی ـ عرفانی ـ ماورایی‌اش از شهر بعلبک بازگو کند.

مطالعهٔ کتاب‌های دلافایت در نهایت انسان را با ریشه‌ها و منشأ نیاکان خود پیوند و آشتی می‌دهد. اینکه بدانیم از کجا آمده‌ایم و آمدنمان برای چه هدفی بوده است، همواره سؤالی سر به مُهر و بسیار اساسی در طول دوران تاریخ مکتوب و غیرمکتوب بشری است که دلافایت تلاش می‌کند تا کمی ما را به آن نزدیک سازد و ما را با فرهنگ، زبان و دانش خدایان آنوناکی آشنا سازد.

خواندن کتاب بعلبک نخستین پایگاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران رشته‌های باستان‌شناسی و تاریخ باستان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بعلبک نخستین پایگاه

«اعراب معتقدند که شهر بعلبک توسط نمرود افسانه‌ای که زمانی بر این منطقه از فینیقیه (لبنان جدید) حکمرانی می‌کرده بازسازی شده است، براساس نسخ خطی عربی قدیمی پیدا شده در بعلبک، نمرود سه روز بعد از سیل جهانی (طوفان نوح) ناوگانی از غول‌ها را می‌فرستد تا این شهر را مجدداً بسازند.

اسطورهٔ عربی دیگری نیز وجود دارد که می‌گوید: «نمرود برعلیه خدای خود طغیان کرده و تصمیم می‌گیرد برج بابل را در بعلبک بنا کند.» و افسانهٔ سومی هم وجود دارد که بر مبنای آن قابیل، پسر آدم پس از اینکه خدای یهوه او را نفرین کرد، بعلبک را به‌عنوان آخرین پناهگاه خود ساخت.

وجود علامت سواستیکا روی ستونی از معبد ژوپیتر در بعلبک، گواه این واقعیت است که سازندگان معبد و ساکنین بعلبک با اساتید باطنی و خدایان فرازمینی هند (هندو و بودیسم) در ارتباط بوده‌اند.

***

بر اساس گفته‌های عالیجناب «استفان دوویحی»، سنت‌ها حاکی از آن است که قلعه‌های بعبلک باستانی‌ترین بنای جهان است. قابیل پسر آدم طی جنونی عصبی در سال ۱۳۳ خلقت، این مکان را ساخته است. او نام این شهر را از روی نام پسرش خنوخ گذاشت و آن را با غول‌هایی که به‌خاطر آن‌ها مجازات شدند، نامگذاری کرد.

بر اساس ادبیات علما، بعلبک یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های روی زمین است که به‌وسیلهٔ سومریان اولیه و آنوناکی‌ها طی اولین و دومین دورهٔ فرود آمدنشان به زمین ساخته شده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۰۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۸ صفحه

حجم

۶۰۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان