دانلود و خرید کتاب باد در بیدزار کنت گرهم ترجمه سحرالسادات رخصت پناه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب باد در بیدزار اثر کنت گرهم

کتاب باد در بیدزار

معرفی کتاب باد در بیدزار

کتاب «باد در بیدزار» نوشتۀ کنت گرهم و ترجمۀ سحرالسادات رخصت پناه است و نشر افق آن را منتشر کرده است. باد در بیدزار یکی از مشهورترین آثار کلاسیک‌ کودکان و نوجوانان به شمار می‌رود.

درباره کتاب باد در بیدزار

داستان با روایت آشنایی موش کور و موش صحرایی آغاز می‌شود. موش کور که برای نخستین‌بار تصمیم می‌گیرد اطراف خانه‌اش گردش کند، به رودخانه‌ای می‌رسد. او که در عمرش رودخانه ندیده بود شگفت‌زده می‌شود. همه چیز در نظر موش کور به قدری خوب و زیبا می‌آمد که باور نمی‌کرد. موش کور در آنجا موش صحرایی را می‌بیند و با او صحبت می‌کند. موش صحرایی او را به قایقش دعوت می‌کند و موش کور هم می‌پذیرد، این آغاز دوستی میان آن‌ها می‌شود. آن‌ها قرار است کنار چند حیوان دیگر مثل وزغ و گورکن اتفاقات عجیب و جالب زیادی را کنار تجربه کنند.

باد در بیدزار حول محور ۴ شخصیت است. شخصیت های این رمان چند حیوان هستند؛ موش کور،‌موش صحرایی،‌وزغ و گورکن که در یکی از روستاهای انگلستان در دورۀ ادوارد زندگی می‌کنند. کنت گرهم در این اثر نمادین از ۴ شخصیت حیوان استفاده کرده است تا بتواند از زندگی انسان ها بگوید. این کتاب یکی از آثار ماندگار ادبیات کلاسیک کودکان و نوجوانان است. رمان باد در بیدزار در اصل از قصه‌های شب قدیمی که کنت گرهم برای پسر خودش می‌خواند الهام گرفته شده و مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است. این کتاب اولین بار در سال ۱۹۰۸ منتشر شد ولی با گذشت سال‌ها  شخصیت‌های رمان هم‌چنان محبوب خوانندگان مانده‌اند.

فرقی نمی‌کند ۴ شخصیت رمان باد در بیدزار ماجراجویی هیجان انگیز داشته باشند، درگیر اتفاق خنده داری باشند یا فقط کنار رودخانه در حال استراحت باشند، آن‌ها با داستان‌هایشان خواننده را غافلگیر و مجذوب داستان می‌کنند. آن‌ها دوستی ارزشمندی دارند و در کنار هم زندگی و کار می‌کنند تا بر موانع و چالش‌هایی که در زندگی با آن مواجه می‌شوند پیروز شوند.

باد در بیدزار به موضوعاتی مثل دوستی،‌بخشندگی، شجاعت، احساس مسئولیت، طبیعت و ماجراجویی می‌پردازد، زبان بسیار لطیف، شاعرانه و گاهی طنز دارد. توصیفات ادبی عمیق و زیبا فراوان به چشم می‌خورد و حس خوبی موقع خواندن به خواننده می‌دهد. این کتاب در لیست بهترین رمان‌های انگلیسی روزنامۀ گاردین قرار گرفته است و فیلم‌های بسیاری در طول‌ سال‌ها بر اساس این رمان ساخته شده است.

خواندن کتاب باد در بیدزار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به طرفداران آثار کلاسیک و همچنین کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره کنت گرهم

کنت گرهم در سال ۱۸۵۹ در اسکاتلند به دنیا آمد و در دوران کودکی پس از مرگ مادرش، به برکشایر رفت تا با پدربزرگ و مادربزرگش زندگی کند. کنت گرهم در آکسفورد تحصیل کرد و در یکی از بانک‌های انگلیس مشغول به کار شد. گرهم آرزوی نویسنده شدن داشت بنابراین مقاله‌ها و داستان‌هایی می‌نوشت و برای نشریات مختلف می‌فرستاد. او در سال ۱۸۹۹ ازدواج کرد و یک پسر به نام الستئر داشت. از آثار او می‌توان به «نوشته‌های یک کافر»، «سال‌های طلایی» و «روزهای رؤیا» اشاره کرد. کنت گرهم در سال ۱۹۳۲ درگذشت.

بخشی از کتاب باد در بیدزار

«موش کور تمام صبح سخت مشغول کار بود و خانهٔ نقلی‌اش را تمیز می‌کرد؛ اول با جارو و بعد با برس گردگیری. بعد روی نردبان، پله و صندلی مشغول تمیزکاری شد. با یک‌دست بوته و با دست دیگرش سطل دوغاب را گرفته بود. آن‌قدر همه‌جا را تمیز کرد تا اینکه توی گلو و چشم‌هاش گردوخاک رفت و سرتاپای بدن خزدار و سیاهش پر از لکه‌های دوغاب شد. کمرش درد گرفت و دست‌هاش بدجوری خسته شدند. بهار در هوای بالاسر و زمین زیر پای موش کور و تمام‌دور و برش در جریان بود و با دلسوزی، به خانهٔ محقر و تاریکش راه‌یافته بود. این بود که موش کور یک‌دفعه قلم‌مو را روی زمین انداخت و گفت: «اووف! خسته شدم. چه خانه‌تکانی کسل‌کننده‌ای!»

فوبیای پرواز
منصوره وکیلی
لامینایتیس
نوید نیک منش
ارکان فلسفه هنر اسلامی
سید سلمان صفوی
خرت و پرت های قصر گمشده
سیدنوید سیدعلی اکبر
گفتگوهایی با بکت و درباره او
مل گاسو
التوحید الالهی فی نهج البلاغه
ماجد کاظمی
مطهر دل ها
واحد پژوهش نشر نور معارف
روش نوین تدریس و یادگیری در فضای مجازی
فرزانه سلاطینی
جدال در تاریکی
محمدحسین سپهوند
از تیر تا شهریور
منصورعلی استواری
شرح هجران
محمدامین عدالتی
جاسوس سوسیس
جیل اگلتون
پیش به سوی آرامش
علیرضا اسدی
ترمودینامیک پیشرفته مهندسی
محسن قاضی خانی
حالا نوبت خداست و دو نوبت دیگر
حسین احمدی
مجموعه مقالات ایرانیان خارج از کشور
عاطفه توکلی خمینی
ورزش های متناسب با شغل من
اردلان شریعت
شازده کوچولو
آنتوان دوسنت اگزوپری
گردان قاطرچی ها
داوود امیریان
پسرک، موش کور، روباه و اسب
چارلی مکسی
پنج قدم فاصله
ریچل لیپینکات
پاستیل‌های بنفش
کاترین اپل‌گیت
هری پاتر و سنگ جادو
جی.کی. رولینگ
مامان من نمی‌تونم بخوابم
بریجت راب
دختری که ماه را نوشید
کلی بارن‌هیل
شهر آی قصه ـ قسمت اول: دایناماینا
پوریا عالمی
دوستان دوست‌داشتنی
کورتنی کاربن
گربه‌ی چکمه پوش
ریحانه ظهیری
شازده کوچولو
آنتوان دوسنت اگزوپری
قصر آبی
ال.ام مونتگومری
آقای باکلاه و آقای بی‌کلاه
شل سیلوراستاین
۳۰ روز با پیامبر (ص)ِ؛ کتاب اول
حسین فتاحی
گربه‌ی لوبیا پز
اسماعیل پورکاظم
پینوکیو (خلاصه داستان)
کارلو ک‍ول‍ودی‌
افسانه‌ی قوهای وحشی
شاگا هیراتا
چرا روباه مرغ شکار می‌کند؟
می‌می ساموئل
خوب‌های بد، بدهای خوب ۱
سومان چینانی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۷۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان