دانلود و خرید کتاب جیمز و هلوی غول پیکر رولد دال ترجمه محبوبه نجف خانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جیمز و هلوی غول پیکر اثر رولد دال

کتاب جیمز و هلوی غول پیکر

معرفی کتاب جیمز و هلوی غول پیکر

کتاب جیمز و هلوی غول پیکر نوشتۀ رولد دال با ترجمۀ محبوبه نجف‌خانی در نشر افق به چاپ رسیده است. این کتاب، داستانی فانتزی دارد و مناسب برای گروه سنی ب و ج است.

درباره کتاب جیمز و هلوی غول پیکر

داستان جیمز و هلوی غول پیکر دربارۀ پسربچه‌ای به نام جیمز است. پیش از شروع باید بدانیم که داستان، شخصیت‌های واقعی و فانتزی دارد. این شخصیت‌ها عبارت‌اند از: عمه اسپانج و عمه اسپایکر، جیز هنری تروتر، هزارپا، ملخ سبز پیر، کرم ابریشم، خانم عنکبوت، خانم پینه‌دوز، کرم شب‌تاب، کرم خاکی.

جیمز هنری تروتر، پسری ۴ساله است که در کنار خانواده‌اش زندگی خیلی خوبی دارد؛ اما ناگهان یتیم می‌شود؛ چون یک کرگدن که از باغ وحش لندن فرار کرد بود پدر و مادر جیمز را می‌خورد. خوب قابل تصور است که این اتفاق برای چنین پدر و مادری چه حادثه تلخی است؛ اما مشکلات این فقدان برای جیمز بیشتر از آن است. حالا او تک و تنها باید با چمدانی از وسایل شخصی به خانۀ عمه‌هایش برود و خانۀ زیبایشان در کنار دریا فروخته شود. او مجبور است با دو عمه‌اش اسپانج و اسپایکر زندگی کند که همیشه او را آزار و شکنجه می‌دهند. ۳ سال بعد، موقعی که جیمز در جنگل هیزم می‌شکست، با مرد غریبه‌ای ملاقات می‌کند که از بدبختی‌های جیمز خبر دارد و به او کیسۀ کوچکی از عناصر مورد نیاز برای ساختن یک معجون جادویی می‌دهد که با خوردن آن‌ها جیمز به ثروت و خوشبختی و ماجراهای جالب می‌رسد. اما کیسه از دست جیمز می‌افتد و بلورهای سبز درون آن در زمین محو می‌شوند. مدتی بعد یک درخت هلو در آنجا سبز می‌شود و هلوی عظیمی از آن درمی‌آید. عمه‌ها قصد دارند با نمایش دادن هلو پولی به جیب بزنند؛ اما یک شب جیمز از سوراخی در هلو به داخل آن می‌رود و با چند جانور مثل هزارپا و ملخ و کرم ابریشم ملاقات می‌کند. هلو با کمک هزارپا از درخت جدا می‌شود و در اقیانوس می‌افتد. این دوستان جدید، سوار بر هلو عازم نیویورک می‌شوند تا زندگی تازه‌ای را شروع کنند. این موضوع ماجراهای شگفت‌انگیزی را برای آن‌ها به وجود می‌آورد.

کتاب جیمز و هلوی غول پیکر برندۀ جایزۀ کودکان ماساچوست در ۱۹۸۲ شده و تصویرگر آن نیز جایزۀ هانس کریستین آندرسن را برده است.

خواندن کتاب جیمز و هلوی غول پیکر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران داستان‌های کودک پیشنهاد می‌کنیم.

درباره رولد دال

رولد دال در ۱۳ سپتامبر ۱۹۱۶ به دنیا آمد و در ۲۳ نوامبر ۱۹۹۰ درگذشت. او داستان‌نویس و فیلمنامه‌نویس بریتانیایی بود. اوج شکوفایی رولد دال به‌عنوان نویسنده برای کودکان و بزرگ‌سالان در دهۀ ۱۹۴۰ میلادی بوده است. از آثار مهم او می‌توان به «غول بزرگ مهربان»، «چارلی و کارخانۀ شکلات‌سازی»، «زرافه و پلیکان و من»، «ماتیلدا» و... اشاره کرد.

رولد دال از نویسندگان مشهور کتاب کودک است. کتاب‌های او سال‌ها در فهرست کتاب‌های پرفروش کودکان بوده‌اند. او نویسنده‌ای ماهر است، با دنیای کودکان به‌خوبی آشناست و ذهنیات و تخیلات آن‌ها را می‌شناسد. جذابیت رمز و رازآلود کتاب‌های دال و کلام طنزآلود او همواره مورد علاقۀ کودکان بوده است. قهرمان‌های داستان‌های دال، کودکانی جسور و شجاع هستند که در زنجیرۀ اتفاقاتی هیجان‌انگیز می‌افتند و سرانجام بر بدی‌ها پیروز می‌شوند. موضوعات داستان‌های او گاهی بسیار ساده و روزمره و گاه کاملاً تخیلی و عجیب و غریب است. از درون‌مایه‌های موجود در آثار این نویسندۀ بریتانیایی می‌توان به برابری، نوع دوستی، طبیعت‌دوستی، جسارت، شجاعت و… اشاره کرد. از بسیاری از داستان‌های رولد دال برای تولید فیلم‌های سینمایی، برداشت و اقتباس شده است. برای نمونه می‌توان به فیلم چارلی و کارخانه شکلات‌سازی ساختۀ تیم برتون با بازی جانی دپ اشاره کرد.

«گاهی هرگز: قصه‌ای برای سوپرمن» (۱۹۴۸) و «عمو اسوالد من» (۱۹۸۰) از داستان‌هایی هستند که رولد دال برای بزرگ‌سالان نوشته است. او همچنین به نگارش نمایشنامه، فیلمنامه، شعر و آثار غیرداستانی هم پرداخته است.

معرفی نویسنده
عکس رولد دال
رولد دال

رولد دال رمان‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس، شاعر و خلبان جنگنده‌ی بریتانیایی است. شهرت او بیشتر از کتاب‌هایی حاصل شد که برای کودکان و نوجوانان نوشت؛ او را یکی از بزرگترین نویسندگان کودک در قرن بیستم خوانده‌اند. دال سابقه‌ی حضور در جنگ دوم جهانی به عنوان خلبان نظامی و نیز همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیا را در کارنامه‌ی خود دارد.

نظرات کاربران

melesa
۱۴۰۳/۰۲/۰۴

جیمز و هلوی غول پیکر چه فرقی می‌کند که کوسه ها تو را بخورند یا مرغ های دریایی؟ یک روز کرگدنی از باغ وحش فرار می‌کند و توی خیابان، پدر ومادر جیمز را درسته قورت می دهد. جیمز بیچاره هم مجبور

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۹٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان