دانلود و خرید کتاب آرزوهای بزرگ (متن کوتاه شده) چارلز دیکنز ترجمه محسن سلیمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آرزوهای بزرگ (متن کوتاه شده) اثر چارلز دیکنز

کتاب آرزوهای بزرگ (متن کوتاه شده)

نویسنده:چارلز دیکنز
ویراستار:مژگان کلهر
انتشارات:نشر افق
امتیاز:
۴.۰از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آرزوهای بزرگ (متن کوتاه شده)

کتاب آرزوهای بزرگ (متن کوتاه شده) نوشتۀ چارلز دیکنز، ترجمۀ محسن سلیمانی با ویراستاری مژگان کلهر است و نشر افق آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب آرزوهای بزرگ (متن کوتاه شده)

راوی این کتاب کودکی یتیم به نام پیپ است که زندگی محقری دارد و در کلبه‌ای روستایی با خواهری بدخلق و شوهر خواهر مهربانش که یک آهنگر است زندگی می‌کند. پیپ یک روز برای سر زدن به قبر مادر و پدرش به گورستان می‌رود و آنجا به طور اتفاقی با یک زندانی فراری محکوم به اعمال شاقه به نام آبل مگویچ برخورد می‌کند. زندانی سعی می‌کند پیپ را بترساند تا او برایش غذا بیاورد یا سوهانی پیدا کند تا با آن از شر غل و زنجیری که به دست و پایش بسته شده رها شود. پیپ از سر مهربانی به آن مرد کمک می‌کند. هرچند زندانی چندی بعد دستگیر می‌شود، اما پیپ را لو نمی‌دهد و از او محافظت می‌کند. این اتفاق سرآغاز تحولات زندگی پیپ می‌شود و طولی نمی‌کشد که او به خانۀ زن میانسال و ثروتمندی به نام میس هاویشام می‌رود و به دختری به نام استلا که در خانۀ او زندگی می‌کند دل می‌بازد. استلا به خاطر جایگاه پایین اجتماعی پیپ به او بی‌توجهی می‌کند، از این رو پیپ تصمیم می‌گیرد تا هرطور شده ثروتمند شود. اما سوال اینجاست که آیا او موفق می‌شود خود را از زندگی فقیرانه‌ای که دارد بیرون بکشد؟ 

خواندن کتاب آرزوهای بزرگ (متن کوتاه شده) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به افرادی که به ادبیات داستانی، به خصوص داستان‌های واقع‌گرایانه، علاقه دارند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره چارلز دیکنز

چارلز جان هوفام دیکنز ۷ فوریه ۱۸۱۲ متولد شد. از کودکی مجبور بود تا در کارخانه کار کند. پدرش که قادر نبود بدهی‌هایش را پرداخت کند زندانی شده بود. وقتی دوران حبس پدر تمام شد، دیکنز به تحصیلاتش ادامه داد. سپس کارمند دفتر یک وکیل و بعد گزارشگر روزنامه شد. کتاب‌های مشهور او نیکلاس نیکلبی، سرود کریسمس، دیوید کاپرفیلد، آرزوهای بزرگ، الیور تویست و داستان دو شهر است. از کتاب‌های او تابه‌حال اقتباس‌های سینمایی و تئاتری بسیاری صورت گرفته است.

جیمز جویس نویسندهٔ مشهور معاصر، چارلز دیکنز را بعد از شکسپیر تأثیرگذارترین نویسنده‌ٔ انگلیسی‌زبان می‌داند. چارلز دیکنز در ۹ ژوئن ۱۸۷۰ به طور ناگهانی و بر اثر سکته قلبی از دنیا رفت. مزار او اکنون در کلیسای وست‌مینیستر در بخش ویژه نویسندگان معروف به کنج شاعران در لندن جای دارد. در سال ۱۹۲۵، خانه‌ای که دیکنز برای مدتی در آن زندگی می‌کرد، حالا تبدیل به موزه‌ای درباره زندگی او شده است.

بخشی از کتاب آرزوهای بزرگ (متن کوتاه شده)

«خواهرم خانم جو گارجری، بیست سال از من بزرگ‌تر بود و در حقیقت او مرا بزرگ کرده بود. البته خواهرم خوشگل نبود. قد بلندی داشت و لاغر و استخوانی بود. چشم‌ها و موهایش مشکی و صورتش سرخ و سفید بود. همیشه هم یک پیش‌بند زبر تنش بود که البته این را به حساب خوبی خودش و بدی شوهرش می‌گذاشت. اما من نمی‌دانستم که چرا اصلا آن را می‌پوشید. شوهرش "جو" مردی دوست‌داشتنی و خوش‌اخلاق بود. درضمن موهای بور شقیقه‌هایش وزوزی بود و چشم‌های آبی کم‌رنگی داشت.» 

معرفی نویسنده
عکس چارلز دیکنز
چارلز دیکنز
انگلیسی | تولد ۱۸۱۲ - درگذشت ۱۸۷۰

چارلز جان هوفام دیکنز برجسته‌ترین رمان‌نویس انگلیسی عصر ویکتوریا و یک فعال اجتماعی توانمند بود. به عقیده جیمز جویس، نویسنده بزرگ معاصر، از شکسپیر به این سو، دیکنز تأثیرگذارترین نویسنده در زبان انگلیسی بوده‌است.

نظرات کاربران

n.m🎻Violin
۱۴۰۲/۱۰/۱۰

واقعا زیبا بود 💜

زینب بانو🌼💛
۱۴۰۲/۰۸/۰۵

واقعا دوستش داشتم و خیلی زود تمومش کردم.. شما هم اگه رمان کلاسیک و عاشقانه دوست دارید بخونید😍 داستانش وقتی برام بیشتر جذابیت داشت که فهمیدم عهه من قبلا سریال اینو دیده بودم!!!

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۳۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۸۳۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان