دانلود و خرید کتاب مسئولیت پذیری فضیلت گمشده علی صاحبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب مسئولیت پذیری فضیلت گمشده

کتاب مسئولیت پذیری فضیلت گمشده

نویسنده:علی صاحبی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مسئولیت پذیری فضیلت گمشده

کتاب الکترونیکی مسئولیت‌پذیری فضیلت گمشده نوشتۀ علی صاحبی در انتشارات سایه سخن چاپ شده است. این کتاب به بررسی ضعف مسئولیت‌پذیری در سطوح فردی، خانوادگی و اجتماعی در جامعه ایران می‌پردازد و تلاش می‌کند با تبیین فواید عملی و شخصی مسئولیت‌پذیری، خوانندگان را به پذیرش بیشتر این فضیلت دعوت کند. علی صاحبی در این کتاب با تکیه بر آموزه‌های تئوری انتخاب و روان‌شناسی کنترل درونی، به شیوه‌های کاربردی مسئولیت‌پذیری در زندگی روزمره می‌پردازد.

درباره کتاب مسئولیت‌پذیری فضیلت گمشده

این کتاب به دنبال بررسی این موضوع است که چرا در جامعه امروز ایران، مسئولیت‌پذیری به‌عنوان یک فضیلت کمتر مورد توجه قرار گرفته است. نویسنده معتقد است که معضل اصلی جامعه ایران در زمینه‌های مختلف، از مشکلات شخصی گرفته تا مسائل اجتماعی، به کمبود مسئولیت‌پذیری و گرایش به مسئولیت‌گریزی برمی‌گردد. علی صاحبی به‌عنوان یک روان‌شناس، با استفاده از دیدگاه‌های تئوری انتخاب و روان‌شناسی کنترل درونی، به بررسی تأثیرات مثبت پذیرش مسئولیت در زندگی فردی و اجتماعی می‌پردازد.

او در این کتاب تأکید دارد که مسئولیت‌پذیری یک فضیلت گمشده است که کمتر به آن پرداخته می‌شود و افراد در موقعیت‌های مختلف، به‌جای پذیرفتن مسئولیت رفتارهای خود، بهانه‌هایی برای توجیه مشکلات پیدا می‌کنند. کتاب مسئولیت‌پذیری فضیلت گمشده به شیوه‌ای کارگاهی و عملی نوشته شده است تا افراد با استفاده از آموزه‌های آن بتوانند مسئولیت بیشتری در زندگی خود بپذیرند و رفتارهای خود را بهبود دهند.

کتاب مسئولیت‌پذیری فضیلت گمشده بیشتر از آن‌که به چرایی و چگونگی مسئولیت‌پذیری بپردازد، بر فواید و سودمندی‌های فردی آن تمرکز دارد. او معتقد است که با پذیرش مسئولیت و کنترل درونی، می‌توان احساس کنترل بیشتری بر زندگی داشت و به جای توجیه مشکلات، زندگی معنادارتر و خوشایندتری را تجربه کرد. این کتاب یک راهنمای عملی است که با الهام از اصول روان‌شناسی، افراد را به تمرین مسئولیت‌پذیری دعوت می‌کند.

کتاب مسئولیت‌پذیری فضیلت گمشده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای افرادی که به دنبال بهبود روابط فردی، خانوادگی و اجتماعی خود هستند و علاقه‌مند به افزایش مسئولیت‌پذیری در زندگی می‌باشند، مناسب است. همچنین برای کسانی که به روش‌های عملی و کاربردی در زمینه روان‌شناسی علاقه دارند، این کتاب یک منبع ارزشمند محسوب می‌شود.

بخشی از کتاب مسئولیت‌پذیری فضیلت گمشده

«یکی از تمرین‌هایی که در دوره‌های آموزش رسمی مؤسسهٔ ویلیام گلسر برای شرکت‌کنندگان در نظر می‌گیرم این است که از آن‌ها می‌خواهم فردی مسئولیت‌پذیر را از دیدگاه خودشان، انتخاب کنند، سپس سه نشانهٔ مسئولیت‌پذیری او را نام ببرند. پس از نوشتن نشانه‌ها روی تخته، از آن‌ها می‌خواهم اگر با هریک از ویژگی‌ها مخالف‌اند، نظرشان را مطرح کنند. خودم هم در این فعالیت شرکت می‌کنم و سه تن از الگوهای بزرگ مسئولیت‌پذیری را که به نظرم سرزنده‌ترین و رضایت‌مندترین افراد هستند نام می‌برم. این افراد به لحاظ شناختی، عاطفی، جسمانی و اجتماعی خودکفا و مستقل‌اند و اگرچه نشاط و سرزندگی و خشنودی از خود و داشته‌هایشان از مشخصه‌های اصلی آن‌هاست، با این حال زندگیِ آسان و بی‌دغدغه‌ای هم نداشته‌اند. فقر و نداری در کودکی، مبارزه و زندان و شکنجه در رژیم پهلوی، تبعید و فشارهای اجتماعی و سیاسی بعد از انقلاب، بیماری و از دست دادن عزیزان و... . ولی در صحبت‌هایشان هرگز نشانی از دل‌گیری و تأسف از گذشته دیده نمی‌شود. از کسانی ظلم و بی‌انصافی دیده‌اند که هرگز انتظارش را نداشته‌اند. گاه از آنچه در اجتماع بر آن‌ها می‌رود یا رفته، ساکت و اندوهگین می‌شوند و این سکوت ساعت‌ها ادامه می‌یابد، اما بعد از آن بدون این‌که سرکوب و انکاری در میان باشد، به حالتِ نشاط‌آور خود برمی‌گردند. این آزمایش ساده، در کنار مطالعات گستردهٔ روان‌شناسی مثبت‌ن گر، نشان می‌دهد که شادمانی و نشاط و خشنودی از درون می‌جوشد و چندان تابع وقایع بیرونی نیست. بدبیاری و ناگواری‌های روزمره در شرایط روانی ما اثر دارند، ولی تعیین‌کننده نیستند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۱ صفحه

حجم

۱۸۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۱ صفحه

قیمت:
۹۵,۴۰۰
تومان