دانلود و خرید کتاب ذهنی به ‌رهایی‌ رسیده استیون هیز ترجمه علی فیضی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ذهنی به ‌رهایی‌ رسیده اثر استیون هیز

کتاب ذهنی به ‌رهایی‌ رسیده

معرفی کتاب ذهنی به ‌رهایی‌ رسیده

کتاب ذهنی به ‌رهایی‌ رسیده نوشتهٔ استیون هیز و ترجمهٔ علی فیضی و فاطمه فروزش یکتا و الهام آقایی است. انتشارات ابن سینا این راهنمای اساسی برای درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب ذهنی به ‌رهایی‌ رسیده

کتاب ذهنی به ‌رهایی‌ رسیده حاوی راهنمایی اساسی برای درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد است. این کتاب کوشیده است به شما یاد دهد اندیشیدن خود را متحول کنید و از استرس، اضطراب، افسردگی و اعتیاد رها شوید. «سامان نونهال» در مقدمه گفته است که محبوبیت درمان مبتنی بر پذیرش و پای‌بندی و استفاده‌های مختلف از آن روزبه‌روز در حال افزایش است، اما دلیل یا دلایل چنین افزایشی چیست؟ به نظر می‌رسد که با بهره‌گیری از مهم‌ترین اصطلاحِ این درمان می‌توان به سؤال یادشده پاسخ داد. پاسخْ انعطاف‌پذیری است. درمان مبتنی بر پذیرش و پای‌بندی، همواره با آغوش باز به استقبال تجارب پژوهشی و بالینی می‌رود و آنچه را در دستیابی به هدف اصلی‌اش مؤثر می‌یابد در خود می‌گنجاند و آنچه را نامؤثر می‌یابد کنار می‌گذارد.

در این کتاب، استیون هیز که مبدع و پژوهشگر پیشگام درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) است، مهارت‌های انعطاف‌پذیری روانی را معرفی کرده است؛ مهارت‌هایی که ACT را به یکی از اثربخش‌ترین رویکرد‌های روان‌درمان تبدیل کرده است. این مهارت‌ها برای مسائلی که رویکردهای دیگر نتوانستند برطرف کنند، مفید واقع شده است. نتایج پژوهش‌ها حاکی از آن است که مهارت‌های انعطاف‌پذیری در تقریباً همهٔ حوزه‌ها مؤثرند؛ سلامت روانی (اضطراب، افسردگی، سوءمصرف مواد، اختلالات خوردن، اختلال استرس پس از سانحه)، سلامت جسمانی (درد مزمن، دیابت، سرطان)، فرایند‌های اجتماعی (مسائل ارتباطی، تعصب، داغ ننگ، خشونت خانگی) و عملکرد (ورزش، کار، تغذیه، فعالیت بدنی). اثر حاضر که ایدهٔ آن در حین حملهٔ وحشت‌زدگی به ذهن نویسنده رسیده، روایت جذابی از کشفی علمی است؛ روایتی سرشار از داستان‌های متأثرکننده و توصیه‌هایی دربارهٔ نحوهٔ استفادهٔ فوری از مهارت‌های انعطاف‌پذیری. در این کتاب، استیون هیز شرح داده است که چگونه پذیرش و گسلش کمک می‌کند بچرخیم و به اجرای متعهدانهٔ فعالیت‌هایی که به‌راستی برایمان مهمند، روی آوریم.

خواندن کتاب ذهنی به ‌رهایی‌ رسیده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی و روان‌درمان‌گرها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ذهنی به ‌رهایی‌ رسیده

«دانستن حرکات و چگونگی انجام آنها، رقص انعطاف‌پذیری روانی نیست. در رقص واقعی، وقتی حرکات را خلاقانه با هم ترکیب می‌کنیم، لذت می‌بریم، در یک‌لحظه حرکات خود را با کسانی که با ما می‌رقصند هماهنگ می‌کنیم؛ بنابراین، لذت واقعی یادگیری مهارت‌های انعطاف‌پذیری از ترکیب آنها به شیوه‌ای مستمر به دست می‌آید و باعث می‌شود تا از عهدهٔ چالش‌های روزانه زندگی‌مان برآییم. اینگونه روی حرکت به سمت آنچه که مهم است متمرکز شویم. این رقص انعطاف‌پذیری است.

تمرین‌های فصل‌های قبل به شما کمک کرده‌اند تا دربارهٔ نحوهٔ استفاده از این مهارت‌ها در مقابله با چالش‌های خاص مقداری تجربه بیاندوزید. اگر از این تمرین‌ها برای یک موضوع ضروری استفاده کردید، می‌توانید آن را ادامه دهید. درحالی‌که دارید این مهارت‌ها را تمرین می‌کنید، ممکن است از آنها برای سایر چالش‌ها شروع کنید و هنگام بروز مسائل روزانه خود را در حال انجام‌دادن این تمرین‌ها ببینید. تشویق شما برای ادامهٔ مهارت‌سازی و به‌کاربردن آنها در حیطه‌های بیشتری از زندگی، هدف این بخش از کتاب است.

گاهی‌وقت‌ها آموختن انعطاف‌پذیری روان‌شناختی منجر به پیشرفت عمده‌ای می‌شود. به این دلیل که افراد احساس می‌کنند مشکلی که به ایشان الهام داده بود از ACT استفاده کنند را حل کرده‌اند کارکردن روی مهارت‌هایشان را متوقف می‌کنند. چنین توقفی مایهٔ پشیمانی زیادی خواهد بود زیرا اگر همواره این مهارت‌ها را تمرین کنید و آگاهانه آنها را برای حیطه‌های جدید زندگی‌تان به کار ببرید، می‌توانید به تکامل دادن زندگی خود در تطابق با ارزش‌های منتخبتان ادامه بدهید.

باید تمرین‌کردن را ادامه بدهید زیرا روش‌های نامنعطف تفکر و عمل همواره ما را غافلگیر می‌کنند. یک نمونه را همین امروز صبح تجربه کردم. قهوه‌سازی داشتم به دوست داشتن آن عادت کرده بودم چون هر بار یک فنجان قهوهٔ تازه درست می‌کرد. بعد از چند سال قهوهٔ عالی درست‌کردن، در شش یا هشت ماه اخیر به‌خوبی کار نمی‌کرد. حتی اگر صافی قهوه را تا لب پر می‌کردم و دکمهٔ سیاه را فشار می‌دادم قهوه به نظرم خیلی بی‌مزه می‌آمد. انواع مختلف قهوه را امتحان کردم؛ قهوه را فشرده‌تر کردم، هیچ‌کدام ازاین‌روش‌ها جواب نداد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۱۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۱۸ صفحه

حجم

۷۱۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۱۸ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
تومان