دانلود و خرید کتاب مدیریت تعارض محمدعلی صفرپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مدیریت تعارض

   کتاب مدیریت تعارض نوشتهٔ محمدعلی صفرپور، احسان اژدری و نیلوفر زارعی است. انتشارات اختران این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی در باب مهارتی گمشده در روابط میان انسان‌ها.

درباره کتاب مدیریت تعارض

محمدعلی صفرپور، احسان اژدری و نیلوفر زارعی در کتاب مدیریت تعارض به سؤالاتی همچون «مواجهه‌ی ما با تعارض چگونه باید باشد؟»، «چگونه می‌توانیم تعارض را مدیریت کنیم؟» و «چگونه می‌توانیم هم‌زمان از دیدگاه خودمان با جدیت دفاع کنیم و درعین‌حال همراهی و هماهنگی گروهی را تقویت نماییم؟» پاسخ داده‌اند. نویسندگان در این اثر مفاهیم تعارض، مشکل و مسئله و قائل شدن مرزی مشخص میان آن‌ها را بازتعریف می‌کنند و با ذکر مثال‌ها و تمرین‌های بسیاری به شرح روش مسئله‌گشایی می‌پردازند. خوانندگان با مطالعهٔ این اثر می‌توانند هم راهکارهای بسیاری برای حل مشکلات و تعارضات خُرد و کلان در سازمان‌ها مورد استفاده قرار دهند و هم از آن ‌ها در جهت حل مشکلات فردی و خانوادگی استفاده کنند.

خواندن کتاب مدیریت تعارض را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران آثار موفقیت و خودیاری و علاقه‌مندان به حوزهٔ کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم. همچنین اگر می‌خواهید تعارض‌ها اختلاف‌هایی را که با دیگران دارید، مدیریت کنید، این کتاب گزینهٔ خوبی برای مطالعه است.

بخشی از کتاب مدیریت تعارض

«بسیاری بر این باورند که تعصب ریشه در اندیشه‌ها و دلبستگی‌های ایدئولوژیک دارد. وقتی فردی پیروِ ایدئولوژی خاصی می‌شود، نسبت به ارزش‌ها، اصول، راهنمایی‌های عملی و رویکرد کلی ایدئولوژی مورد نظرش متعهد می‌شود. او احساسی از سرسپردگی را نسبت به آن ایدئولوژی در خود درونی می‌کند، به‌طوری که اندیشه‌های مغایر با جنبه‌های گوناگون آن ایدئولوژی را برنمی‌تابد. استدلال و منطق و حتی پیامدهای منفی اندیشه‌های برآمده از ایدئولوژی، نمی‌تواند خدشه‌ای بر احساس تعهد و دلبستگی فرد وارد کند. وقتی دلبستهٔ ایدئولوژی می‌شویم، معنا و مقصدی را می‌توانیم برای زندگی بسازیم و با آن آرامش بگیریم. بنا بر همین مشوق است که دوست داریم دلبسته و متعهد به ایدئولوژی باقی بمانیم.

این دلبستگی و سرسپردگی به ایدئولوژی محدود نمی‌شود. توماس کوهن در کتاب شناخته‌شدهٔ خود "ساختار انقلاب‌های علمی" با تکیه بر تاریخ علم، نشان می‌دهد که حتی دانشمندانی که در زمینه‌هایی همچون فیزیک و شیمی کار می‌کنند، نسبت به پارادایم‌های علمیِ جاافتاده در رشتهٔ خود تعصب می‌ورزند و در مقابل پارادایم‌های جدید مقاومت می‌کنند.

علاوه بر همهٔ این‌ها، نمونه‌های فراوانی از تعصب ورزی ما آدمیان، حتی خارج از قلمرو ایدئولوژی یا علم، نیز وجود دارند. بسیار دیده می‌شود که در مورد الگوهای کنش اجتماعی، الگوهای کلامی، الگوهای استفاده از پوشاک، الگوهای ارتباط با فرزندان و اعضای خانواده و ...، متعصبانه سماجت به خرج می‌دهیم و هیچ استدلالی را برنمی‌تابیم.

پژوهشگران دانشگاه کنت در بلژیک بر مبنای پژوهش‌هایی که انجام داده‌اند به نتیجهٔ جالبی رسیده‌اند. آن‌ها دریافته‌اند که یک نیاز اساسیِ روانی، آدمی را به‌سوی شیوهٔ خاصی از تفکر سوق می‌دهد و همین شیوهٔ خاص، مبنایی برای تعصب ورزیدن می‌شود. برای پاره‌ای از افراد، ابهام و نامعلوم بودن آزاردهنده است و می‌خواهند تصمیم‌های قطعی و بدون تبصره بگیرند. آن‌ها دوست دارند با کلیت بخشی و تعمیم دادن، از ابهام دوری کنند و تکلیف خود را با همه‌چیز روشن نمایند.

این پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که تعصب ریشه در ایدئولوژی ندارد بلکه برخاسته از یک نیازِ عمیق روانیِ مرتبط با روش خاصی از اندیشیدن است. کسانی که ابهام و نامعلوم بودن برایشان آزاردهنده است و می‌خواهند تصمیم‌های سریع و قطعی بگیرند، تلاش می‌کنند افراد، گروه‌ها، اندیشه‌ها و ... را بر اساس معیارهای بسیار ساده تقسیم‌بندی کنند و نسبت به این طبقه‌بندی به‌شدت تعصب می‌ورزند.»

تصفیه و استفاده مجدد از فاضلاب؛ سید قسیم (جلد ششم)
سید قسیم
مجموعه ‌قوانین ‌و ‌مقررات ‌کارشناس ‌رسمی ‌دادگستری
امیرحسین فتحی زهرائی
اصطلاحات و عبارت های روزمره صفر تا صد زبان آفریکانس
اندری تارانوو
نابرابری درآمد، رشد اقتصادی و نرخ فلاکت در ایران
سلمان ستوده نیاکرانی
آموزش و پرورش و دوزبانگی
خدایار پورحسین
تا با هم حرف می زنیم، بغضمون می ترکه
احسان بهروان فر
معماری اکولوژیک
سارا هارت
تمرینات قدرتی برای افزایش سرعت ورزشکاران
جیمز ویلد
جادوی هوش هیجانی
گلی حیات داودی
اولین و اساسی ترین گام در تعمیرات لوازم برقی و الکترونیکی
ژاستین یانگ
دختر طلایی
احمد خدابنده سامانی
درسنامه جامع روش تحقیق در روان شناسی، علوم تربیتی و مشاوره
فاطمه حکیما
حقوق رسانه
سیده زهرا موسوی
از خلعت پوشان
عبدالحسین ابراهیمی بویینی
اختلالات رفتاری در کودکان
سمیه پرتوی
مغز باش
مسعود وزیری نژاد
اغراض السیاسة فی اعراض الریاسة
محمدبن علی الظهیری الکاتب السمرقندی
دایره المعارف قطعات پرکاربرد الکترونیک
میثم کلهر
مدل های بازی منحصر به فرد در فوتسال
آلبرت ساباته ساباس
پژاره
مهرداد یاوری (ریژوان)

نظرات کاربران

کاربر 8853630
۱۴۰۳/۰۵/۲۳

متن روان و مثال های ملموسی داره. کلا کتاب شسته رفته و بدرد بخوری هست

کاربر ۵۰۴۶۴۴۴
۱۴۰۳/۰۵/۲۲

کتاب بسیار خوبی است. مثالهای مناسبی دارد و گام به گام تعارضات مختلف را با ذکر مثال بررسی کرده و روش حل آن را بصورت مرحله به مرحله بیان کرده است.

کاربر 7993552
۱۴۰۳/۰۵/۲۱

کتابی بسیار کاربردی در همه ی زمینه های اجتماعی، کاری و خانوادگی به خصوص روش پرسش های جایگزین و همچنین تفکیک پنج زبان بسیار جالب بود.

کاربر ۴۲۳۶۴۲۷
۱۴۰۳/۰۵/۲۱

کتاب با مثال های متنوع و تمرین مطلب را به خوبی منتقل کرده و برای مسائل روزمره در محیط کار، خانواده، ارتباطات و ... بسیار کاربردی و مفید است.

کاربر 932551
۱۴۰۳/۰۵/۲۳

روشهاش توی تصمیم گیری خیلی به من کمک کرد. کتاب خیلی مختصر و مفیدیه بنظرم. تمرینهای مفیدی هم داره که باید گام به گام باهاش بری جلو.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۲۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۸۲۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان