دانلود و خرید کتاب تله شادمانی راس هریس ترجمه علی صاحبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب تله شادمانی

کتاب تله شادمانی

معرفی کتاب تله شادمانی

کتاب تله شادمانی نوشتهٔ راس هریس و ترجمهٔ علی صاحبی و مهدی اسکندری است. انتشارات سایه سخن این کتاب با مضمون مدیریت چالش‌های زندگی را منتشر کرده است.

درباره کتاب تله شادمانی

کتاب تله شادمانی را یک کتاب کاربردی و ساده با مضمون مدیریت چالش‌های زندگی دانسته‌اند؛ کتابی با راهبردهای سودمند. این اثر به کارِ یافتنِ معنا در زندگی کمک می‌کند. راس هریس این کتاب را در ۳۳ فصل به رشتهٔ تحریر درآورده است. گفته شده است که این کتاب بر پایهٔ رویکرد درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (اکت) نوشته شده است. این گونهٔ درمانی، روش‌های تازه‌ای برای شادمانی و رضایت‌مندی از زندگی دارد. اکت به‌جای آموزش روشی برای جست‌وجوی شادمانی، راه‌های مقابله و رویارویی با مشکلات و طردشدن‌ها و فقدان‌های زندگی را آموزش می‌دهد. گفته شده است که راس هریس، خلاقانه و با دقتی مثال‌زدنیْ این موضوعات را مطرح کرده است. او در فصل‌های سی‌وسه‌گانه و بسیار کم‌حجم کتاب نشان داده است که چگونه در تلهٔ شادمانی گیر می‌افتیم و چگونه ذهن‌آگاهی و پذیرش و جداسازی شناختی و ارزش‌ها ما را از این وضعیت رها می‌کند. با او همراه شوید.

خواندن کتاب تله شادمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در حوزهٔ روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره علی صاحبی

علی صاحبی در سال ۱۳۴۳ در گرگان متولد شد. دورۀ کارشناسی و کارشناسی‌ارشد خود را در دانشگاه تهران گذراند. در سال ۱۳۷۵ در رشتۀ روان‌شناسی بالینی از دانشگاه نیوساوت‏ ولزِ سیدنی درجهٔ دکتری گرفت و در ۱۳۷۷ به دریافت درجۀ فوق‌دکتری در اختلالات وسواس از کلینیک اختلالات اضطرابی دانشگاه سیدنی نایل آمد. او دوره‌های رسمی «شناخت‌درمانی» را زیر نظر «آلبرت آلیس» گذراند و گواهی رسمی «طرح‌واره‌درمانی» را از «جفری یانگ» گرفت. مدت ۸ سال به‌عنوان مدرس روان‌شناسی بالینی در دانشگاه فردوسی مشهد فعالیت کرد. در سال ۲۰۰۶ میلادی به جنبش روان‌شناسی مثبت‌نگرِ تئوری انتخاب و مؤسسۀ واقعیت‌درمانی «دکتر ویلیام گلسر» پیوست و به‌عنوان مربی ارشد و عضو هیئت‌علمی مؤسسه فعالیت کرد. در سال ۲۰۰۸ با دریافت مجوز رسمی از ویلیام گلسر، مرکز آموزش واقعیت‌درمانی ایران را بنیان‌گذاری کرد. از دکتر علی صاحبی ده‌ها جلد کتاب و ۱۴ cd آموزشی و چندینDVD صوتی/ تصویری و ِِبیش از ۳۵ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی منتشر شده است. او که همهٔ کتاب‌های ویلیام گلسر را ترجمه کرده، از شاگردان بنام او بوده است که در سال ۲۰۱۲ نامۀ تقدیری از دکتر گلسر نیز دریافت کرد.

بخشی از کتاب تله شادمانی

«این زندگی برای چیست؟ برای چه این‌جا هستید؟ چه‌چیزی زندگی‌تان را ارزشمند می‌کند؟ جای بسی تعجب است که بسیاری از ما تابه‌حال به این پرسش‌ها فکر نکرده‌ایم و یک زندگی یکنواخت را می‌گذرانیم که روزها در آن یکی از پس دیگری سپری می‌شود. اما برای خلق یک زندگی غنی، پُرمعنا و ارزشمند، باید از خود بپرسیم چه‌کاری انجام می‌دهیم؟ هدف از آن چیست؟ پس زمانش فرا رسیده که از خود بپرسید:

- چه‌چیزی برای من بیش‌ترین اهمیت را دارد؟

- از زندگی چه می‌خواهم؟

- می‌خواهم چگونه انسانی باشم؟

- می‌خواهم چگونه رابطه‌ای داشته باشم؟

- اگر درگیر افکار و احساسات و ترس‌های خود نبودم، انرژی‌ام را صرف چه‌کاری می‌کردم؟

اگر پاسخ این پرسش‌ها را ندارید، اشکالی ندارد. پس از مطالعه فصل‌های آینده، می‌توانید به این پرسش‌ها پاسخ دهید.

ارزش‌ها

در این کتاب، بارها و بارها دربارهٔ ارزش‌ها صحبت کرده‌ایم. ارزش‌ها عبارت‌اند از:

- تمایل عمیق قلبی ما: می‌خواهیم چگونه باشیم، بر چه کارهایی پافشاری کنیم و چگونه می‌خواهیم با افراد و دنیا در راستای این ارزش‌ها رابطه برقرار سازیم.

- اصولی که وجودشان به زندگی انگیزه می‌بخشد و مسیر زندگی را براساس آن هدایت می‌کنیم.

اگر زندگی را براساس ارزش‌هایتان پیش ببرید، نه‌تنها احساس لذت و سرزندگی می‌کنید، بلکه می‌توانید برخورداری از یک زندگی غنی و معنادار و ارزشمند را تجربه کنید؛ حتی اگر اتفاق بدی در این مسیر رخ دهد. به وضعیت دوستم فِرِد توجه کنید.

فِرِد تجارتی داشت که خوب پیش نرفت و ورشکست شد. در نتیجه او و همسرش همهٔ دارایی و ازجمله خانه‌شان را از دست دادند. در این وضعیت، تصمیم گرفتند برای کاهش هزینه‌ها به محله‌ای نزدیک شهر نقل‌مکان کنند. آن‌ها توانستند با اجارهٔ خانه‌ای مناسب زندگی تازه‌ای را شروع کنند. فِرِد در مدرسه‌ای مشغول به کار شد که در آن دانش‌آموزان خارجیِ چینی و کره‌ای درس می‌خواندند.

شغل جدید او با تجارب قبلی‌اش متفاوت بود. وظیفه‌اش نگهداری و حفظ امنیت پانسیون شبانه‌روزی، نظارت بر اجرای تکالیف دانش‌آموزان و اطمینان از خوابیدن آن‌ها در ساعت مقرر بود. او نیز پس از رسیدگی به وظایفش در همان پانسیون شب را به سر می‌برد و صبح روز بعد آن‌ها را برای رفتن به مدرسه یاری می‌کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۵۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

حجم

۳۵۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

قیمت:
۱۹۶,۰۰۰
تومان