دانلود و خرید کتاب کتاب اشتیاق لئونارد کوهن ترجمه احسان مهتدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتاب اشتیاق اثر لئونارد  کوهن

کتاب کتاب اشتیاق

انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کتاب اشتیاق

کتاب «کتاب اشتیاق» نوشتۀ لئونارد کوهن و ترجمۀ احسان مهتدی است و نشر چشمه آن را منتشر کرده است. کتاب اشتیاق مجموعه‌ای از اشعار زیبا و تأثیر‌گذار هنرمند بزرگ لئونارد کوهن است.

درباره کتاب اشتیاق

شاید ایرانیان و فارسی‌زبانان، هنر لئونارد کوهن را بیش از هر چیز در موسیقی بدانند. اما در دنیای ادبیات غرب، حتی قبل از واردشدن به دنیای موسیقی، او را به‌عنوان شاعر و ترانه‌سرایی بزرگ می‌‌شناختند. کوهن در شعرهایش دغدغۀ بشریت دارد. شعرهای او همواره بین ۲ محور در نوسان است و نیروهای متضاد را به تصویر می‌کشد؛ معنویت و مادیات، روح و جسم. نگاه متفاوت کوهن بر همه روشن است و شعرهای پست‌مدرن او، رنگ و بوی ساختارشکنی و سنت‌شکنی دارد و جریان سیال ذهن و عدم‌قطعیت در آن‌ها به چشم می‌خورد؛ اما همواره سرشار از تصاویر و لحظات بدیع است.

مجموعه شعر اشتیاق گزیده‌ای از بهترین شعرهای لئونارد کوهن است. در این مجموعه شعر، احساسات کمتر به‌چشم می‌آید و به‌جای آن زبانی گیرا و مجاب‌کنندهٔ آن خواننده را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. شعرها پنجره‌ای است که رو به روان شاعر باز می‌شود و قدرت بی‌بدیل زبان او را نشان می‌دهد. ازآنجاکه ترجمۀ ترانه‌ها باعث می‌شود که از قالب و شکل طبیعی کلام در ساختار زبان‌اصلی خارج شوند، ترجمۀ اشعار اثر بیشتری بر خواننده می‌گذارد. هرچند که مرزِ ترانه و شعر در آثار کوهن درهم‌ریخته است. مترجم که خود و دنیای شعر‌ی‌اش را متأثر از لئونارد کوهن می‌داند در این کتاب تلاش کرده است که علاوه بر شعرهای برگزیدۀ کتاب «اشتیاق»، شعرهای دیگری هم از مجموعه های دیگر او مثل «جاادویه‌ای زمین»، «گل‌هایی برای هیتلر» و «قوای بردگان » را انتخاب کند.

براساس سخن مترجم کتاب، انتخاب شعرها در این مجموعه شعر بر ۳ اساس بوده است: «شعرهایی که بهتر تن به ترجمه بدهند، شعرهایی که قابل چاپ باشند و همچنین همخوانی‌شان با ساختار نهایی کتاب در شکل و شمایل فارسی.» یعنی ترجیحاً شعرها برای ترجمه انتخاب شده‌اند نه ترانه‌ها، مگر چند ترانۀ درخشان.

خواندن کتاب اشتیاق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به شعر و شاعران جهان، دوستداران موسیقی و ترانه و طرفداران لئونارد کوهن پیشنهاد می‌کنیم.

درباره لئونارد کوهن

لئونارد کوهن، شاعر، رمان‌نویس، خواننده و ترانه‌سرای مشهور است که در ۲۱ سپتامبر سال ۱۹۳۴ در مونترال کبک کانادا متولد شد. در ۹سالگی پدرش را از دست داد. در دوران جوانی علاقه‌مند به شعرهای فدریکو گارسیا لورکا بود. «کتاب خواستن» اولین کتاب شعری است که لئونارد کوهن منتشر کرد. رمان‌های دیگرش «بازی محبوب» و «پاک‌باختگان زیبا» در لیست پرفروش‌ترین‌های آمریکا و کانادا قرار داشت. ترانه‌های او مانند «سوزان»، «هللویا» و «بدرود ماریان» شهرت جهانی دارند. کوهن ۱۴ آلبوم‌ استودیویی و ۸ آلبوم زنده از خود به یادگار گذاشت.

بخشی از کتاب اشتیاق

 «به راهبه‌ای جوان

این عشقِ بی‌دردسر

که تولدهای‌مان

پیش آورده برای ما

تو از نسل خودت

من از نسل خودم.

من آن کسی نیستم

که تو دنبالش هستی.

تو آن کسی نیستی

که من دیگر دنبالش نیستم.

چه به‌خوبی‌وخوشی، زمان

از پیشِ پا برمی‌داردمان

در حالی‌که بازوبه‌بازو پیش می‌رویم

روی پلِ جزئیات:

نوبت توست که خرد کنی.

نوبت من است که غذا بپزم.

نوبت توست بمیری برای عشق.

نوبت من است دوباره زنده شوم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۵ صفحه

حجم

۸۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۵ صفحه

قیمت:
۱۱,۵۰۰
۵,۷۵۰
۵۰%
تومان