دانلود و خرید کتاب چهره‌ات شبیه نخستین روزهای جمهوریت بود ایلهان برک ترجمه بابک پزشکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چهره‌ات شبیه نخستین روزهای جمهوریت بود اثر ایلهان برک

کتاب چهره‌ات شبیه نخستین روزهای جمهوریت بود

نویسنده:ایلهان برک
انتشارات:نشر ایهام
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چهره‌ات شبیه نخستین روزهای جمهوریت بود

کتاب چهره‌ات شبیه نخستین روزهای جمهوریت بود نوشته ایلهان برک است که با ترجمه بابک پزشکی منتشر شده است. این کتاب شامل اشعاری از این نویسنده اهل ترکیه است.

درباره کتاب چهره‌ات شبیه نخستین روزهای جمهوریت بود

اشعار ایلهان برک شامل مضامینی حماسی و عاشقانه است که ریشه در اسطوره شناسی دارند . او با الهام و تلفیق شعرهای سنتی غربی و شرقی موفق شد شیوه‌ای منحصر به فرد با نگاهی پست مدرن در اشعارش خلق کند. تاریخ، جغرافیا، هنرهای تجسمی به ویژه نقاشی و شهرهایی مانند استانبول، آنکارا و پاریس مضامین بسیاری از اشعار او بودند. او برای پرورش درونمایه‌هایی از این دست از کلمات محاوره‌ای و علمیانه و همچنین نام محلی گل‌ها، آلات موسیقی و... بهره می‌جست. ایلهان برک در سال ۲۰۰۵ در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

کتاب چهره‌ات شبیه نخستین روزهای جمهوریت بود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شعر جهان مخصوصا ادبیات ترکیه پیشنهاد می‌کنیم

درباره ایلهان برک

ایلهان برک از شاعران نسل دوم شعر نوین ترکیه در سال ۱۹۱۸ در شهر مانیسای ترکیه به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه‌ی خود را در زادگاهش به پایان رساند و در سال ۱۹۴۴ از رشته‌ی زبان فرانسه فارغ‌التحصیل شد. او از آن پس به عنوان دبیر زبان فرانسه مشغول به کار شد. همچنین به عنوان مترجم در موسسه‌ی چاپ و نشر بانک زراعت استخدام و پس از ۱۳ سال فعالیت در سال ۱۹۶۹ بازنشست شد. ایلهان برک پس  از سال‌ها به صورت تمام وقت به نویسندگی پرداخت . که حاصل آن انتشار بیش از ۲۴ عنوان کتاب شعر ، تعداد قابل توجهی نقد ادبی و ترجمه اشعار شاعرانی چون : آرتور رمبو و ازرا پاوند به زبان ترکی است .

ایلهان برک در سال ۱۹۷۹ با کتاب  خاکستر جایزه‌ی فرهنگستان زبان ترکی، در سال ۱۹۸۰ با کتاب استانبول جایزه‌ی شعر بهجت نجاتی گیل، در سال ۱۹۸۳ با کتاب کهنه دریا جایزه‌ی شعر یدی تپه و در سال ۱۹۸۸ با کتاب رودخانه ی زیبا  جایزه‌ی شعر سدات سیماوی را گرفت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۲۰٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان