دانلود و خرید کتاب ویتگنشتاین: راهنمایی برای سرگشتگان مارک آدیس ترجمه همایون کاکاسلطانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ویتگنشتاین: راهنمایی برای سرگشتگان اثر مارک آدیس

کتاب ویتگنشتاین: راهنمایی برای سرگشتگان

معرفی کتاب ویتگنشتاین: راهنمایی برای سرگشتگان

«ویتگنشتاین: راهنمایی برای سرگشتگان» نوشته مارک آدیس(-۱۹۶۹)، فیلسوف انگلیسی است و به بررسی آثار و دوره‌های فکری لودویگ ویتگنشتاین(۱۹۵۱-۱۸۸۹)، فیلسوف اتریشی ـ انگلیسی، از رساله تا پژوهش‌ها و مسائل مورد علاقه و بحث این فیلسوف ماجراجو و خلاق می‌پردازد. ویتگنشتاین یکی از مهم‌ترین فلاسفه قرن بیستم است. او نگره‌های وسیعا پذیرفته شده را با نقدهای قدرتمندی که فرضیات بنیادین شکل‌دهنده آن‌ها را در معرض خطر قرار می‌داد از بیخ‌وبن به چالش کشید. وی درخصوص مسائلی درباره روش‌شناسی درست در فلسفه و حوزه‌های ویژه زبان، منطق، ریاضیات، ذهن و معرفت‌شناسی مشارکت‌های خلاقانه و جنجالی درخور توجهی داشت. نوشته‌هایش به دو دوره اولیه و متأخر تقسیم می‌شوند. فصول هشتگانه کتاب از نظم زمانی پیروی می‌کنند: از تراکتاتوس ـــ ترسیم مرزهای معنا (فصل دوم) ـــ آغاز و به زبان خصوصی ـــ فصل هفتم ـــ ختم می‌شوند و در فصل آخر نیز دیدگاه‌های مهم ویتگنشتاین درباره شناخت‌شناسی، دین و زیبائی‌شناسی مورد بررسی قرار می‌گیرند. موضوعات مورد بحث فصول این کتاب، تقریبا موضوعات مورد بحث هر کتابی درباره ویتگنشتاین است: این‌که کتابی درباره ویتگنشتاین به رشته نگارش دربیاید ولی به نظریه تصویر، برهان زبان خصوصی، ماهیت گزاره‌ها، شبه گزاره‌ها، ماهیت معنا و معناداری، ارتباط زبان و فلسفه و... نپردازد، امری غریب و دور از ذهن به نظر می‌رسد. با این‌حال این کتاب به عنوان مقدمه‌ای مفصل بر فلسفه ویتگنشتاین بر همان موضوعات محوری فوق‌الذکر تمرکز می‌کند و با ارائه شاهدان مثال از دل نوشتارهای ویتگنشتاین با بیانی سر راست نکته‌های کلیدی را روشن می‌سازد و در معرض دید قرار می‌دهد.

نظرات کاربران

کاربر 2211498
۱۴۰۰/۰۷/۱۵

عفگکممک

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
لازمه کار، اقامه این برهان بود که همه حقایق ریاضی را می‌توان به حقایق منطقی ترجمه کرد و قضایای (theorems) ریاضیات به قضایای منطق مربوط می‌شوند.
shayan_z
فرگه و راسل نگرانِ این بودند که ریاضیات زمانه‌شان بر شالوده‌های نامناسبی متکی است و بر آن بودند که ریاضیات را بر شالوده منطقی قرص و محکمی قرار دهند.
shayan_z
راسل اظهار می‌کرد «... او این مسائل را حل خواهد کرد، من برای این کار خیلی پیرم؛ مسائلی که من در اثرم مطرح می‌کنم، ذهن تازه و نیروی جوانی می‌طلبد. او همان جوانی است که آدم امیدش را دارد» (نامه به اتولاین مورل. ۲۲ مارس ۱۹۱۲) .
shayan_z
شناخت اوضاع و احوال حاکم بر نگارش اثر ویتگنشتاین ارزشمند است.
shayan_z
ویتگنشتاین در اثر متأخرش از فنی‌گویی فلسفی نفرتی محسوس داشت، زیرا فکر می‌کرد این فنی‌گویی‌هابه‌جای آن‌که ماهیت مسائل فلسفی را روشن سازند آن‌ها را تیره و تار می‌کنند.
shayan_z

حجم

۶۲۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

حجم

۶۲۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
تومان