دانلود و خرید کتاب اسطوره های ایرانی وستا سرخوش کرتیس ترجمه عباس مخبر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسطوره های ایرانی اثر وستا سرخوش کرتیس

کتاب اسطوره های ایرانی

معرفی کتاب اسطوره های ایرانی

کتاب اسطوره های ایرانی نوشتهٔ وستا سرخوش کرتیس و ترجمهٔ عباس مخبر است و نشر مرکز آن را منتشر کرده است. این کتاب از مجموعهٔ اسطوره‌های ملل نشر مرکز است.

درباره کتاب اسطوره های ایرانی

گلچینی از مشهورترین و زیباترین داستان‌های اسطوره‌ای ایران که از کهن‌ترین روزگاران تاکنون سینه‌به‌سینه روایت شده یا در ادبیات به صورت نظم و نثر باقی مانده‌اند و عنصر مهمی از میراث فرهنگی این سرزمین هستند. داستان‌ها از متونی چون اوستا و بندهش و شاهنامه و خمسه‌ٔ نظامی و امثال آن‌ها برگزیده و با زبانی ساده و روشن، بدون تفصیل و پرداختن به جزئیات بازگو شده‌اند و خواننده را به آسانی با مهم‌ترین و جذاب‌ترین قصه‌ها و چهره‌های افسانه‌ای ایران آشنا می‌کنند.

خواندن کتاب اسطوره های ایرانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به اسطوره‌شناسان و علاقه‌مندان به شناخت اسطوره‌های ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اسطوره های ایرانی

«اهوره‌مزدا، سرور دانا، خدای غایی، خیر مطلق، خرد و معرفت، آفریننده خورشید، ستارگان، روشنایی و تاریکی، انسان‌ها و حیوانات، و تمامی فعالیت‌های فکری و جسمی است. او مخالف همه بدی‌ها و رنج‌ها است. در مقابل او، انگره‌مینیو (اهریمن) قرار دارد که روح شرّ است، و همواره سعی می‌کند دنیا و حقیقت را ویران کند و به انسان‌ها و حیوانات آسیب بزند. زندگی در این جهان بازتابی از مبارزه کیهانی اهوره‌مزدا و انگره‌مینیو است. به موجب تعالیم زردشت، اهوره‌مزدا، تجسم خیر مطلق است، و کلیه انسان‌ها باید میان خیر و شر دست به انتخاب بزنند. انگره مینیو، دیو کهن، در شمال که مأمن همه دیوان است در تاریکی زندگی می‌کند، و می‌تواند خود را به هیأت یک چلپاسه (مارمولک)، یک مار یا یک جوان درآورد. وی با این تمهید به جنگ همه نیکی‌ها می‌رود و سعی می‌کند همه آنها و حتی خود زردشت را اغوا کند، و آنها را به جهان تاریکی، فریب و دروغ خود بکشاند. انگره مینیو در مبارزه مستمر خود با نیکی، از جمله آفریده‌های اهوره‌مزدا، از یاری دیوان دیگر نیز بهره می‌گیرد. از میان مهمترین این دیوان می‌توان از اَیشْمَه، دیو خشم و غضب، اَژی‌دَها که [ضحاک]، هیولایی دارای سه سر، شش چشم و سه پوزه که بدنش پر از چلپاسه و عقرب است نام برد. بر اساس متون زردشتی، انگره‌مینیو در پایان جهان شکست خواهد خورد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان