دانلود و خرید کتاب شکار و تاریکی ادو گاوا رانپو ترجمه محمود گودرزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شکار و تاریکی اثر ادو گاوا رانپو

کتاب شکار و تاریکی

معرفی کتاب شکار و تاریکی

کتاب شکار و تاریکی نوشتهٔ ادو گاوا رانپو و ترجمهٔ محمود گودرزی است و انتشارات چترنگ آن را منتشر کرده است. قهرمان این داستان، خود ادوگاوا رانپو در جایگاه نویسنده‌ای است که داستان‌های پلیسی می‌نویسد. وقتی او با زنی جذاب به نام شیزوکو روبه‌رو می‌شود، به یک کارآگاه تبدیل می‌شود.

درباره کتاب شکار و تاریکی

در شکار و تاریکی، درام ظریفی که ابریشم و خون را به هم گره می‌زند، راوی، خودِ رانپو، که مسحور زیبایی همسر مقتول شده است، علاقه‌مند می‌شود معمای قتلی را که یک نویسندهٔ دیگر رمان‌های پلیسی مرتکب شده است حل کند. او مطیع و فرمان‌بر آن زن دل‌فریب شده است؛ چطور او را نبخشیم که در دام شیزوکوی زیبا افتاده است، شیزوکویی که به طیب خاطر اجازه می‌دهد شلاقش بزنند؟

راوی در آینهٔ نتیجه‌گیری استادانهٔ نویسندگی خود گم می‌شود، بی‌آنکه راه خروج این هزارتوی افسونگر و چسبناک را پیدا کند؛ هزارتویی که در آن هوس‌ها و جنایت در یک نیاز زیباشناختی واحد به هم می‌پیوندند.

این داستان مثل رمان‌های دیگر رانپو با منطقی استوار، فراز و نشیب‌های زیرکانه و نمایش سلیقه‌هایی بیمارگونه و وسواس‌آمیز پیش می‌رود. ادوگاوا رانپو در کنار امضایش می‌نوشت: «دنیای مرئی وهم است. واقعیت در رؤیاهای شبانه است.» ما هم خوش داریم از خود آلن‌پو نقل‌قول کنیم که نوشته است: «نتوانستم چیزی را دوست داشته باشم جز آنجا که مرگ، نفَس خود را با نفَس زیبایی می‌آمیزد».

خواندن کتاب شکار و تاریکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران داستان‌های معمایی و جنایی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ادوگاوا رانپو

ادوگاوا رانپو (۱۸۹۴ تا ۱۹۶۵) با نام اصلی هیرائی تارو، بنیان‌گذار ادبیات پلیسی در ژاپن است. او از سال ۱۹۲۲ به سبک نویسندگان محبوبش ادگار آلن‌پو و کانون دویل کتاب می‌نویسد و خیلی سریع با نام مستعاری که ادای دِینی است به پو، به شهرت می‌رسد.

او به‌رغم تمایل افسانه‌وارش به گریختن از چنگ ناشران، نویسنده‌ای پرکار است؛ چهل‌وچهار داستان کوتاه، سی‌ویک رمان و از بعد سال ۱۹۳۵ همان مقدار داستان کودکان. یوکیو میشیما که به آثار او علاقهٔ بسیار داشت یکی از رمان‌های رانپو به نام مارمولک سیاه را به شکل نمایشنامه درآورد و در آن نقش بازی کرد.

بخشی از کتاب شکار و تاریکی

«اغلب دربارهٔ ماهیت شغلم از خودم سؤال می‌کنم.

معتقدم اصولاً دو نوع نویسندهٔ رمان‌های پلیسی وجود دارد: آن‌هایی که طرفدار «مجرم» هستند و آن‌هایی که طرفدار «بازرس» اند. گروه اول، با اینکه می‌توانند داستانی کوتاه و فشرده را پیش ببرند، سعادت خود را تنها در توصیف بی‌رحمی بیمارگونهٔ جنایت‌کار می‌یابند. برعکس، گروه دوم هیچ اهمیتی به این مسئله نمی‌دهند؛ در نگاه آن‌ها فقط ظرافت اقدامات عقلانی بازرس اهمیت دارد.

شوندِی اوئه، مردی که در بطن قصهٔ من قرار خواهد داشت، نویسنده‌ای است که به مکتب نخست تعلق دارد؛ اما من، خودم را بیشتر نمایندهٔ گروه دوم می‌دانم.

بله، من نقل قصه‌های جنایی را شغل خودم کرده‌ام، اما الزاماً به این معنی نیست که علاقهٔ خاصی به شر داشته باشم. نتیجه‌گیری‌های کم‌وبیش علمیِ بازرس است که برای من جاذبه دارد و می‌توان گفت کسی اخلاق‌مدارتر از من وجود ندارد. در ضمن بی‌شک همین ویژگی من بود که در ابتدا باعث شد ناخواسته درگیر این ماجرا شوم. اگر احترام کورکورانهٔ من به ارزش‌های اخلاقی کمتر می‌بود و اگر به جرم و جنایت تمایل می‌داشتم، در چاه خوفناک تردید و حسرت امروز خود غرق نمی‌شدم. برعکس، چه‌بسا ازدواج می‌کردم و در کنار همسر زیبایم، با استفاده از ثروتش روزهایی آکنده از سعادت را سپری می‌کردم.

چندین ماه گذشته است بی‌آنکه کسی به این راز پی ببرد. واقعیت زندهٔ حوادث فراموش شده و تنها در ذهن من باقی مانده است. به همین دلیل هوس کردم وقایع را روی کاغذ ثبت کنم، خاصه اینکه مواد لازم برای نوشتن یک رمان خوب هم در آن موجود است.»



نظرات کاربران

elaheh
۱۴۰۱/۰۹/۳۰

لطفا در بی‌نهایت قرارش بدین

simin
۱۴۰۱/۱۰/۳۰

لطفاً در بی نهایت بذارید.

فاطمه فرامرزی
۱۴۰۲/۰۲/۲۵

مبهوت کننده و جذاب هر صفحه از کتاب یه غافلگیری داره

باشگاه کانگورو
۱۴۰۳/۰۲/۰۲

طرح قصه جذاب و شیوه روایت قصه هم جالب و خواندنی بود. بر خلاف جریان غالب اثار پلیسی ، عدم قطعیت تامل برانگیز پست مدرنیستی دارد. ترجمه هم قابل قبول بود.

وحید
۱۴۰۲/۱۱/۲۵

حقیقتا از یک سوم ابتدایی کتاب برای من مشخص بود که قاتل کیست. داستان پیچیدگی و معمای لازم را نداشت. بد نبود، ولی عالی هم نبود. داستان‌های کوتاه نویسنده را ترجیح می‌دهم.

کاربر ۳۵۱۰۹۴۵
۱۴۰۲/۱۱/۰۲

جاذبه خوب.تعداد شخصیتهای کم.حدس و گمان های خوب.و پایانی باز و در عین حال جالب

همچنان خواهم خواند...
۱۴۰۲/۰۹/۱۳

به نام خدا اولین کتابی است که از رانپو خواندم. امیدوار بودم بهتر از این باشد به همین دلیل در نوشتن نظر عجله نکردم و باقی آثار او را که به دستم رسید خواندم و نخواستم او را تنها با این کتاب

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
عاشق این فضای دوست‌داشتنی روستایی و مملو از خاطرات گذشته‌ام.
همچنان خواهم خواند...
ویلایی به سبک اروپایی، بدون توجه به سازگاری‌اش با محیط، به طبقه‌ای که پشت خانه قرار داشت افزوده بودند و ساختمان را بزرگ‌تر کرده بودند. دیوار بتنی زشتی پر از تکه‌های شیشه، تمام مجموعه را محصور می‌کرد. این دو عنصرِ امروزی با سبک سنتی عمارت ژاپنی مغایرت داشت و باعث می‌شد احساس کنم محصول بدسلیقگی یک دهاتیِ تازه‌به‌دوران‌رسیده است.
همچنان خواهم خواند...

حجم

۹۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۹۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۳۹,۲۰۰
۱۹,۶۰۰
۵۰%
تومان