دانلود و خرید کتاب در جستجوی زمان از دست رفته مارسل پروست ترجمه عباس پژمان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در جستجوی زمان از دست رفته اثر مارسل پروست

کتاب در جستجوی زمان از دست رفته

نویسنده:مارسل پروست
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب در جستجوی زمان از دست رفته

کتاب در جستجوی زمان از دست رفته نوشتهٔ مارسل پروست است. انتشارات شرکت کتاب هرمس یک نمایشنامهٔ انگلیسی به همین نام را که با بازنویسیِ «هارولد پینتر» و «دای ترویس» و با ترجمهٔ عباس پژمان برای تئاتر آماده شده، روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب در جستجوی زمان از دست رفته

«هارولد پینتر» و «دای ترویس» با کوشش برای حفظ کلیت رمانِ بسیار بلند و چند جلدیِ «در جستجوی زمان از دست رفته»، از آن برای نگارش یک نمایشنامه برداشت و اقتباس کرده‌اند. این نمایشنامه بسیاری از صحنه‌های مشهور و حوادث مهمّ رمان مارسل پروست را در بر گرفته است. هارولد پینتر همین نمایشنامه را در سال ۲۰۰۰ میلادی در تئاتر سلطنتی لندن بر روی صحنه برد. این نمایشنامه‌نویس مشهور انگلستان، در ساختار نمایشنامهٔ اقتباسی‌اش از «ایجاز» بهره برده است. او در سال ۱۹۷۲ یک فیلم‌نامه هم از روی رمان مشهور پروست نوشت (با همکاری نویسنده‌هایی دیگر)؛ فیلم‌نامه‌ای که چاپ شده و در رادیو هم اجرا شده است. نمایشنامهٔ حاضر از روی همان فیلم‌نامه نوشته و برای تئاتر مناسب شد. «دای ترویس» در این تغییر مدیومْ پینتر را همراهی کرد. نمایشنامهٔ «در جستجوی زمان از دست رفته» در چند فصل نوشته شده است.

خواندن کتاب در جستجوی زمان از دست رفته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات نمایشی معاصر انگلستان و قالب نمایشنامهٔ اقتباسی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره هارولد پینتر

هارولد پینتر در سال ۱۹۳۰ در لندن به دنیا آمد. او از جوانی به بازیگری علاقه نشان داد و در سال ۱۹۵۱ بود که نخستین نمایش را به نام «اتاق» منتشر کرد. پینتر در طول زندگی خود ۳۲ نمایشنامه نوشت. او در سال ۲۰۰۵ میلادی به جایزهٔ نوبل ادبیات دست یافت. درون‌مایهٔ اصلی آثار هارولد پینتر سرگشتگی و حیرانی انسان معاصر است و بیش‌تر شخصیت‌های آثار او، درک درستی از جهان ندارند. پينتر علاوه بر نگارش نمايشنامه‌های متعدد، در تدوین بيش از ۳۰ اثر سينمایی و تلويزيونی نيز به‌عنوان فيلم‌نامه‌نويس حضور داشته است. او در بيشتر آثاری كه به‌عنوان فيلم‌نامه‌نويس در آن‌ها حضور داشته، فيلم‌نامه‌ها را از كتاب و رمان‌های بزرگ اقتباس كرده است؛ نمایشنامهٔ «در جستجوی زمان از دست رفته» یکی از این نمونه‌ها است؛ رمانی به قلم مارسل پروست. از میان نمایشنامه‌های این نویسندهٔ انگلیسی می‌توان از «مونولوگ»، «جشن تولد»، «کلکسیون»، «درد مختصر»، «خاکستر به خاکستر»، «سرایدار»، «بازگشت به خانه» و «خیانت» نام برد.

درباره مارسل پروست

مارسل پروست با نام کامل «والانتَن لویی ژرژ اوژن مارسل پروست» ۱۰ ژوئیهٔ ۱۸۷۱ به دنیا آمد. او نویسنده و مقاله‌نویسی فرانسوی بود که به‌دلیل نگارش اثر عظیمی با عنوان «در جست‌وجوی زمان ازدست‌رفته» یکی از بزرگترین نویسندگان تاریخ ادبیات جهان قلمداد می‌شود.

مارسل پروست در سال ۱۸۸۲ وارد مدرسهٔ کندروسه شد. در سال ۱۸۸۶ در شانزلیزه با «مری دو بنارداکی» دختر یک اشراف‌زادهٔ لهستانی آشنا شد که در رمان «در جست‌وجوی زمان ازدست‌رفته» یکی از الگوهای «ژیلبر سوان» بود. او در خلال سال‌های ۱۸۸۸–۹ در کندورسه به کلاس فلسفه رفت که دبیر آن «ماری آلفونس دارلو» بر تربیت فکری او اثر بسیار گذاشت، با نشریهٔ ادبی دبیرستان به نام «روو لیلاس» همکاری کرد و پایش به محافل اشرافی باز شد. مارسل پروست در ۱۵ ژوئیه ۱۸۸۹ دیپلم ادبی گرفت.

پروست در ماه نوامبر سال ۱۸۸۹ دورهٔ یک‌سالهٔ سربازی داوطلبانهٔ خود در هنگ ۷۶ پیاده اورلئان را آغاز کرد. سپس در دانشکدهٔ حقوق پاریس نام‌نویسی کرد. او در سال ۱۸۹۱ گذشته از دانشکدهٔ حقوق به‌طور نامرتب در کلاس‌های دانشکدهٔ علوم سیاسی و شرکت کرد. در سال ۱۸۹۲ فعالیت‌های ادبی جدی پروست آغاز شد و او همکاریش را با نشریهٔ «لو بانکه» شروع کرد. در این نشریه ۱۵ مقاله از پروست چاپ شد که بعدها در کتاب «خوشی‌ها و روزها» دوباره منتشر شد. او در ماه مارس سال ۱۸۹۵ لیسانس ادبیات خود را نیز دریافت کرد.

پروست در ژانویهٔ سال ۱۹۰۸ نگارش اثر عظیمش را آغاز کرد. سال ۱۹۰۹ او هرگونه رفت‌وآمد را کنار گذاشت و یک‌سره به نوشتن پرداخت. در سال ۱۹۱۲ بخش‌هایی از رمان «در جست‌وجوی زمان از‌دست‌رفته»در روزنامهٔ فیگارو چاپ شد. سال ۱۹۱۳ پس از شکست تلاش‌های بسیارش برای قبولاندن اثر به چند ناشر، سرانجام انتشارات برنار گراسه می‌پذیرد که این رمان را در ۳ جلد به خرج نویسنده چاپ کند.

پس از مرگ او، در سال ۱۹۲۳ «اسیر» در ۲ جلد، در سال ۱۹۲۵ «گریخته» در ۲ جلد، در سال ۱۹۲۷ «زمان بازیافته» در ۲ جلد، در سال ۱۹۵۲ رمان «ژان سنتوی» در ۲ جلد و در سال ۱۹۵۴ اثر ناتمام «ضد سنت‌بوو» به چاپ رسید. رمان «بی‌اعتنا» و «آلبرتین گمشده» از آثار او هستند.

آثار گوناگونی درمورد این نویسنده منتشر شده است: «پروست» مقاله ای از ساموئل بکت، «فضای پروستی» نوشتهٔ جورج پوله و ترجمهٔ وحید قسمتی، «بررسی شخصیت‌های رمان در جست‌وجوی زمان ازدست‌رفته» نوشتهٔ ژان ایوه تادیه و ترجمهٔ مهدی دوستی مهاجر.

مارسل پروست ۱۸ نوامبر ۱۹۲۲ درگذشت. او در گورستان پرلاشر در فرانسه قرار گرفته است.

او درجمله‌ای گفته است که: «فقط به یاری هنر می‌توانیم از خود بیرون آییم و بدانیم دیگران چگونه می‌بینند، این عالمی را که همان عالَم ما نیست و اگر هنر نبود چشم‌اندازهایش همانند آن‌هایی که در ماه هست برایمان ناشناخته می‌ماند. به یاری هنر، به‌جای آن که فقط یک جهان، جهان شخص خودمان را ببینیم، جهان‌های بسیار می‌بینیم و به تعداد هنرمندان نوآور جهان‌هایی در برابر ماست که هر یک با دیگری به اندازهٔ گردان در بی‌نهایت با هم متفاوتند.»

بخشی از کتاب در جستجوی زمان از دست رفته

«مارسل: مامان. مامان.

مادر: چه‌کار داری می‌کنی؟ [خیلی یواش] نه. برگرد برو اتاقت. می‌خواهی پدرت یکهو ببیند داری این کار را می‌کنی؟»

معرفی نویسنده
عکس مارسل پروست
مارسل پروست

مارسل پروست، نویسنده رمان مشهور در جستجوی زمان از دست رفته، یکی از مهم‌ترین نویسندگان فرانسوی قرن نوزدهم است. او برای نوشتن این اثر موفق شد تا رکورد طولانی‌ترین رمان گینس را از آن خود کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۲۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

حجم

۶۲۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۷,۵۰۰
۵۰%
تومان