دانلود و خرید کتاب نظارت دقیق قطارها بهومیل هرابال ترجمه عدنان غریفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نظارت دقیق قطارها اثر بهومیل هرابال

کتاب نظارت دقیق قطارها

معرفی کتاب نظارت دقیق قطارها

«نظارتِ دقیقِ قطارها» نوشته بُهومیل هرابال (۱۹۹۷-۱۹۱۴)، نویسنده اهل جمهوری چک (چکسلواکی سابق) است. این کتاب، محصول کار او به عنوان سوزن‌بان قطار در طول اشغال کشورش توسط نازی‌ها در طول جنگ جهانی دوم است. اقتباس سینمایی این اثر، اسکار بهترین فیلم خارجی را به دست آورد.

در بریده‌ای از کتاب می‌خوانیم:

«همین پریروز یکی از هواپیماهای متخاصم یک هواپیمای شکاریِ آلمانی را بر فراز شهر ما به‌گلوله بست و یکی از بال‌هایش را درست‌وحسابی جدا کرد؛ بعد بدنه‌ی هواپیما آتش گرفت و در جایی از صحرا سقوط کرد، اما به‌محض جدا شدنِ بال از بدنه، چند مشت پیچ‌ومهره روی میدان پراکنده شد و در آن‌جا به سر و صورتِ چند زن خورد و خودِ بال بر فراز شهر به‌نوسان درآمد و هرکسی که جرأت داشت، می‌ایستاد و تماشایش می‌کرد، و این بود تااین‌که با حرکت جیغ‌داری با همه‌ی سنگینی‌اش روی میدان فرود آمد. همچنان‌که سایه‌ی این بال روی میدان، سنگینْ تاب می‌خورد، همه‌ی مشتری‌ها سراسیمه از هر دو رستوران بیرون زدند و هرکسی که مشغول تماشای آن بود، با عجله از این‌سو به آن‌سو می‌رفت و یا به جایی که یک لحظه پیش ایستاده بود برمی‌گشت، چون بال همچون پاندولی غول‌آسا تاب می‌خورد و آن‌ها را دوان‌دوان در جهت مخالفی که گمان می‌رفت در آن لحظه سقوط ‌کند می‌راند و در تمام این مدت صدای سایشِ نالانی از آن بیرون می‌آمد که لحظه‌لحظه بیشتر می‌شد؛ بعد ناگهان سقوط کرد و در باغ کلیسای جامع خُرد شد.

همشهری‌های ما، به یک چشم به‌هم زدن، خرده‌ریزها و صفحه‌های فلزیِ بال را درست‌وحسابی جارو کردند و همان فردایش، تکه‌های بال به‌صورت بام‌های کوچکِ لانه‌های خرگوش و مرغ، بار دیگر پیدایشان شد. درواقع مردی تمام بعدازظهرِ همان روز را صرف بریدن این غنایم، یعنی صفحه‌های فلزی کرد و تا شامگاهِ همان روز آن‌ها را به‌صورت وسایل زیبایی برای محافظت از پای موتورسواران درآورد. »

نظرات کاربران

Siavash
۱۳۹۷/۱۲/۰۳

یه اثر کوتاه و خوندنی از بهومیل هرابال بزرگ. خوندنش خالی از لطف نیست. فیلمی هم با اقتباس از این اثر ساخته شده به اسم Closely Watched Trains در سال ۱۹۶۶ که دیدنش بعد از خوندن داستان می‌تونه جالب باشه.

یحیی
۱۳۹۹/۰۱/۲۸

وقتی یک کتاب سورئال میخوانی باید سر حوصله باشی ومهمتر از آن اینکه بتوانی فضای داستان را عمیقا درک کنی و به زبان بهتر بتوانی دنیای نویسنده رو تصور کنی البته سانسور سد بزرگی برای دستیابی به این درک وتصویر

- بیشتر
Nino
۱۳۹۹/۰۵/۰۶

از هرابال نسخه ی صوتی کتاب «تنهایی پرهیاهو» رو با صدای آقای میلاد تمدن خوندم و شنیدم،با اینکه اسم ها و مکان های زیادی توی کتاب بود که برای من به شخصه غریب بود ولی از اون کتاب واقعا لذت

- بیشتر
مهرناز
۱۴۰۰/۰۷/۲۶

قشنگه 😊

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۹۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان