دانلود و خرید کتاب نوشته‌های کرانه‌ای گابریل گارسیا مارکز ترجمه بهمن فرزانه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نوشته‌های کرانه‌ای اثر گابریل گارسیا مارکز

کتاب نوشته‌های کرانه‌ای

معرفی کتاب نوشته‌های کرانه‌ای

«نوشته‌های کرانه‌ای» مجموعه نوشتارهایی است از گابریل گارسیا مارکز(۲۰۱۴-۱۹۲۷)، نویسنده برجسته آمریکای لاتین به ترجمه بهمن فرزانه(۱۳۹۲-۱۳۱۸). گابریل گارسیا مارکز این مقالات و داستان‌ها را در سال‌های جوانی نوشته و چون آن‌ها را در شهرهای مختلف ساحلی کلمبیا نوشته، اسمش را نوشته‌های کرانه‌ای گذاشته است. از همان زمان سوررئالیسم شدیدی در داستان‌های او مشاهده می‌شود، آن چنان که در بعضی نوشته‌ها، مانند «خل‌بازی‌ها» خواننده ممکن است تصور کند شاید نویسنده اشتباه نوشته یا مترجم اشتباه ترجمه کرده است، ولی نه او اشتباه نوشته و نه مترجم اشتباه کرده است. متوجه می‌شویم که مارکز از همان زمان نوشتن صدسال تنهایی را در سر می‌پرورانده است. اسامی «ربکا» و «آمارانتا» ، دو شخصیت مهم صدسال تنهایی اغلب در بعضی از این داستان‌ها به چشم می‌خورد یا مثلاً در داستان «قیچی الهی» دو برادر دوقلو می‌بینیم که همان را توسعه داده و در صدسال تنهایی به کار برده است. در یکی از نوشته‌های این کتاب به نام «دیوار» می‌خوانیم: «مردک گورکن که در اتاقک خود در کنار نمازخانه قبرستان بیدار مانده است، پشت سر خود صدای جنب و جوش مردگان را می‌شنود که دارند به مرگ خود اعتراض می‌کنند. گورکن مردی است عادی؛ سر ساعت معینی می‌خوابد، سر ساعات معینی گور می‌کند، سر ساعات معینی هم غذا می‌خورد. صبحانه‌اش عبارت است از یک کاسه بزرگ قهوه بدون شیر و دو قطعه نان کره‌ای. همسرش آن را از خانه به قبرستان می‌برد. درست همان‌طور که بقیه مردم روزهای یک‌شنبه بعدازظهر دسته‌گلی می‌برند تا روی قبر مردگان خود بگذارند. مردک گورکن تنها موجود زنده‌ای است که تمام وقت خود را در آن‌جا می‌گذراند. جایی که مردگان در زیر علف‌های نیم‌گرم خفته‌اند و حس می‌کنند ظلمت شب تا مغز استخوان‌هایشان رخنه می‌کند.»
معرفی نویسنده
عکس گابریل گارسیا مارکز
گابریل گارسیا مارکز
کلمبیایی | تولد ۱۹۲۷ - درگذشت ۲۰۱۴

گابریل گارسیا مارکز در شهر آراکاتاکا در کلمبیا به دنیا آمد و هشت سال نخست زندگی‌اش را با پدربزرگ و مادربزرگ مادری‌اش گذراند. پدربزرگ و مادربزرگ مارکز، هر دو داستان‌سرایان فوق‌العاده‌ای بودند، اما رویکرد آن‌ها در داستان‌گویی با یکدیگر بسیار تفاوت داشت. پدربزرگش به مارکز جوان داستان‌هایی درباره‌ی تاریخ، جنگ و مزارع موز محلی گفت. از سوی دیگر، مادربزرگ او زنی خرافاتی بود که به شدت به ارواح و جهان ماوراء طبیعی اعتقاد داشت و داستان‌هایی که برای مارکز تعریف می‌کرد نیز شامل همین مضامین بود.

نظرات کاربران

كِرم كتاب خوار
۱۳۹۵/۱۱/۱۴

اینجا که نظرات کمه نوشتم شاید ببینید،ازتون خواهشمندم برای دوستان علاقه مند به کتاب رمان "عشق در زمان وبا" رو با ترجمه ی بینظیر "بهمن فرزانه" بگذارید تا متوجه بشند که مارکز فقط کتاب "صد سال تنهایی" رو نداشت که

- بیشتر
طبیعت
۱۳۹۷/۰۹/۲۴

من این نویسنده بزرگ را نمیشناختم ولی در برنامه کتاب باز اقای هوتن شکیبا بازیگر توانا و مطرح کشورمان این کتاب را معرفی کردند . خوشحالم که این نویسنده بزرگ را میتوانم از اثارش بخوانم .

محمد
۱۳۹۵/۰۸/۳۰

جوووووون قیمت

Kiarash
۱۳۹۵/۰۹/۰۵

من اگ این همه داشتم ایفون سون میخریدم نمیومدم ک کتاب بخرم😕

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۴۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۵۳۹ صفحه

حجم

۳۴۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۵۳۹ صفحه

قیمت:
۲۶۹,۵۰۰
تومان