دانلود و خرید کتاب شاهکار امیل زولا ترجمه علی اکبر معصوم بیگی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب شاهکار

«شاهکار» رمانی از امیل زولا (۱۹۰۲-۱۸۴۰)، نویسنده نامدار فرانسوی است. قهرمان این کتاب، نقاشی است به نام «کلود لانتیه» که در آرزوی آفرینش اثر هنری تکرارنشدنی و ویژه‌ای است. او آماده است تا همه چیز خود را فدای خلق این «شاهکار» کند. شاهکار (اثر) نمودار سرخوردگی زولا از جنبش امپرسیونیسم بود. زولا که در اوایل کار خود از هواخواهان پر و پا قرص و حامیان پرشور این جنبش بود (مقالات زولا در دفاع جانانه از مانه زبانزد است)، هنگامی که دوستانش به جای درونمایه تمام همّ و غمشان را معطوف به رنگ و نور و تکنیک کردند، علاقه‌اش سستی گرفت و حس کرد که سزان و دیگران جز یک مشت هنرمند ورشکسته نیستند. انتشار شاهکار ضربه‌ای سخت به امپرسیونیست‌ها و به‌ویژه سزان وارد آورد. سزان که بسیار زودرنج و قدیمی‌ترین دوست زولا بود طبعا بیش از همه آزرده شد و پس از دریافت کتاب، یادداشت کوتاهی برای زولا نوشت و از آن پس همه‌ی روابطش را با او قطع کرد: «امیل عزیزم، رمان شاهکار که از راه لطف فرستاده بودید، به دستم رسید. از مؤلف روگون‌ـماکار از بابت این یادآوریِ محبت‌آمیزِ خاطرات گذشته ممنونم و از او می‌خواهم اجازه بدهد که به یاد ایام گذشته دست او را بفشارم.» مونه نیز نامه‌ای به زولا نوشت که آشکارا نشان از رنجیدگی خاطر داشت. می‌نویسد : «شاهکار را با لذت بسیار خواندم و در هر صفحه‌ی آن خاطرات گذشته را باز یافتم. وانگهی خوب می‌دانی که با چه سرسختی و تعصبی مایه و استعداد تو را می‌ستایم. نه، مطلب ربطی به استعداد تو ندارد بلکه دیرگاهی است که جنگیده‌ام و از آن بیم دارم که درست در لحظه‌ای که داریم موفق می‌شویم، دشمنان ما از کتاب تو سوءاستفاده کنند و ضربه‌ی کاری و نهایی را بر ما فرود آورند.» شاهکار در میان سلسله رمان‌های "روگون ماکار" تنها داستانی است که تا حدودی رنگ و بوی سرگذشت نامه‌ی شخصی دارد. در این کتاب بسیاری از دوستان زولا مثلا بایل، والابرگ، الکسیس، سولاری، بابا تانگی، (خود زولا در قالب شخصیت ساندور) و سرانجام بسیاری از خصایص سزان را در شخصیت اول داستان یعنی کلود لانتیه‌ی نقاش می‌توان باز شناخت.
معرفی نویسنده
عکس امیل زولا
امیل زولا

امیل زولا رمان‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس و روزنامه‌نگار فرانسوی است که او را می‌توان از شناخته‌شده‌ترین نمایندگان مکتب ادبی ناتورالیسم و مهم‌ترین عوامل گسترش تئاتر ناتورالیستی دانست. او در زمره‌ی نویسندگان مطرح فرانسوی جای دارد که کتاب‌هایش در سطح جهان ترجمه و چاپ شده، مورد تحلیل و تفسیر قرار گرفته و بارها در سینما و تلویزیون مورد اقتباس واقع شده است.

نظرات کاربران

Mohammad Samsam
۱۳۹۸/۱۰/۰۱

یا ترجمه اشکال دارد و یا حروف چینی و ویرایش. در کتاب سایه های شب هم این مشکل بسیار واضح خود را نشان میدهد . از ویرایشگر هم که خبری نیست.

جو گُلدبِرگ
۱۳۹۷/۱۲/۲۰

کتاب شاهکار واقعا یه شاهکاره...که خلقش فقط از امیل زولا برمیاد!

vahid
۱۳۹۷/۰۷/۰۴

امپرسیونیسم. ناتانورسیم و... چه معنایی داره،باتوجه به توضیحات کتاب...

daryoush momenzade
۱۳۹۷/۰۳/۱۳

سلام عذر میخوام. خواستم بدونم این کتاب سانسور شده است یا نسخه اصلی؟ چون با توجه به سبک زولا اکثر کتابهاش با سانسور و تغییرات ترجمه میشن.

damavandiz
۱۳۹۵/۱۱/۰۵

چی با خودشون فکر کردن که همچین قیمتی گذاشتن؟؟؟

Meshkat
۱۳۹۵/۰۵/۲۸

کتاب معروفیه ولی خیلی گرونه اگه ممکن هست ارزونترش کنید با تخفیف هم از خیلی کتابهای با تعداد صفحه مشابه گرونتره.

Permon
۱۴۰۳/۰۱/۱۹

امیل زولا با خلق این کتاب، طعنه‌ای اساسی به هنرمندان امپرسیونیست و در رأس آنها دوست نقاش خود، پل سزان وارد می‌کند. اما در یک سطح بالاتر ازین داستان، شاهکار، کاوشی در باب جمود و رکود فکری یک هنرمند در

- بیشتر
habibi
۱۴۰۲/۰۲/۰۷

نصفه رهاش کردم.

یا محمد مصطفی
۱۳۹۹/۰۹/۲۷

جالب نبود خواندنش ادامه ندادم

msms
۱۴۰۰/۰۷/۲۸

خداروشکر فقط تموم شد 😡 بیچاره پل سزان که با اونهمه نبوغ دستمایه این داستان ... قرار گرفته.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
«بله، چه فایده دارد که سعی کنیم خلاء فضا را پر کنیم؟ فکرش را بکن که ما این را می‌دانیم و با این حال غرورمان همچنان می‌جنگد!
rezai milad
وقتی زمین مثل یک گردوی خشک در فضا تکه‌تکه شود آثار ما حتی به اندازه‌ی یک ذره به غبار آن اضافه نخواهد کرد
rezai milad
گذشته تنها گورستان توهمات ماست، در گذشته تا ابد پای ما به سنگ قبرها می‌گیرد و سکندری می‌خوریم
rezai milad
تنها تندمزاجی خودم است که آزارم می‌دهد، از این‌که نمی‌توانم یک لحظه در شادی سر کنم رنج می‌کشم
rezai milad
عادت و زمان دراز چه‌طور همه چیز را فرسوده و نیست و نابود می‌کند!
rezai milad

حجم

۵۱۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۲

تعداد صفحه‌ها

۵۲۶ صفحه

حجم

۵۱۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۲

تعداد صفحه‌ها

۵۲۶ صفحه

قیمت:
۱۰۵,۰۰۰
تومان