دانلود و خرید کتاب سه رساله درباره نظریه جنسی زیگموند فروید ترجمه ابراهیم ملک‌اسماعیلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سه رساله درباره نظریه جنسی اثر زیگموند فروید

کتاب سه رساله درباره نظریه جنسی

انتشارات:انتشارات نگاه
امتیاز:
۲.۷از ۲۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سه رساله درباره نظریه جنسی

کتاب سه رساله درباره نظریه جنسی نوشته پدر روان‌شناسی مدرن زیگموند فروید است که با ترجمه ابراهیم ملک اسماعیلی منتشر شده است. 

درباره کتاب سه رساله درباره نظریه جنسی

این کتاب شامل سه بخش است و در ادامه نوشته‌های دیگری از فروید هم منتشر شده است. مقاله اول با نام کژروی‌های جنسی منتشر شده است، این مقاله فروید به این پرداخته است که شخصیت در طی چند مرحله در طول دوران کودکی شکل می­‌گیرد؛ که در طی آن انرژی جستجوی لذت (لیبیدو) بر روی برخی مناطق خاص متمرکز می­‌شود. و در ادامه اختلالات روانی دوران خودش را بررسی کرده است.

مقاله دوم با نام میل جنسی کودکانه، فروید به این موضو ع می‌پردازد که تفکر اینکه غریزه جنسی در کودکی غیبت دارد و نخست در دوره‌ای از زندگی که بلوغ خوانده می‌شود، بیدار می‌گردد کاملا ساده‌انگارانه است. او در این مقاله ذکر می‌کند مطالعه ژرف‌تر تظاهرات جنسی در کودکی به احتمال برایمان گرایش‌های درونزاد غریزه جنسی را آشکار می‌سازد، تا تکاملش را برملا می‌کند و ترکیبش را از سرچشمه‌های متفاوت نشان می‌دهد. 

مقاله سوم با نام تغییر پیکره‌یابی‌های بلوغ منتشر شده است. فروید در این مقاله توضیح می‌دهد با وقوع بلوغ، دگرگونی‌هایی آغاز می‌گردد که حیات جنسی کودکانه را به پیکره‌یابی نهایی و بهنجار خویش می‌رساند. تاکنون غریزه جنسی خود - اروتیک بود، اما اکنون موضوعِ جنسی را می‌یابد و در ادامه به تحلیل بلوغ و نوجوانان می پردازد. 

در ادامه این سه رساله مطالبی با نام‌های راجع به روشنگری جنسی کودکان، اخلاق جنسی «فرهنگی» و عصبی بودن نوین،‌ درباره نظریه‌های جنسی کودکانه، سازمان‌یابی تناسلی کودکانه و درباره میل جنسی زنانه گردآوری شده است. 

خواندن کتاب سه رساله درباره نظریه جنسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب راب ه تمام علاقه‌مندان به روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره زیگموند فروید

زیگموند شلومو فروید یا زیگموند فروید ۶ مه ۱۸۵۶ در یک خانواده‌ی یهودی در جمهوری چک به دنیا آمد. زیگموند فروید، عصب‌شناس برجسته اتریشی و بنیان‌گذار علم روانکاوی، به عنوان یک روش درمانی در روانشناسی بود. به پاس تمام خدماتی که به علم روان‌شناسی کرد، لقب پدر علم روان‌شناسی را به او دادند. جالب است بدانید او عاشق ادبیات بود و در زبان‌های آلمانی، ایتالیایی، فرانسه، انگلیسی، اسپانیایی، عبری، لاتین و یونانی تخصص داشت. فروید، آثار ویلیام شکسپیر را در طول عمرش فقط به زبان انگلیسی می‌خواند و به عقیده بعضی‌ها درک او از روانشناسی به خواندن نمایشنامه‌های شکسپیر برمی‌گردد.

فروید توانست تکنیک‌هایی مثل استفاده از تداعی آزاد (به روشی گفته می‌شود که در آن بیمار هرآنچه را به ذهنش خطور می‌کند، بیان می‌نماید) و همچنین کشف انتقال (فرایندی که در آن مراجع خاطرات کودکی خود را با درمانگرش درمیان می‌گذارد) و همچنین فرایند تحلیلی را به علم روانشناسی ارائه کند. فروید در آخر عمرش به سرطان مبتلا شد و در ۲۳ سپتامبر ۱۹۳۹ با تزریق دوزهای معینی از مرفین به زندگی خودش پایان داد.

بخشی از کتاب سه رساله درباره نظریه جنسی

. مغایرت‌ها در ارتباط با موضوع جنسی

نظریه مردم‌پسند غریزه جنسی به بهترین وجه با افسانه شاعرانه تقسیم انسان به دو نیمه زن و مرد که در عشق از نو اتحاد دوباره را می‌جویند، انطباق دارد. از این‌رو شگفت‌زده می‌شویم، هنگامی که می‌شنویم مردانی هستند که برایشان نه زن بلکه مرد و زنانی هستند که برایشان نه مرد، بلکه زن موضوع جنسی است. این اشخاص دارای تمایل جنسی مخالف یا بهتر جنسیت وارونه هستند و به این داده واقعی وارونگی جنسیتی گفته می‌شود. تعداد چنین انسان‌هایی بسیار زیاد است و در کل به‌دست آوردن آمار دقیق آنها با مشکل روبرو است.

الف. وارونگی جنسی

رفتار وارونه جنسیت‌ها. اشخاص ذکر شده در جنسیت‌های مختلف، رفتارهای متفاوتی دارند. 

الف. ۱- آنها به‌طور مطلق وارونه جنسیتی هستند، یعنی موضوع جنسی‌شان می‌تواند تنها از جنس موافق باشد، در حالی‌که جنس مخالف نمی‌تواند هیچ‌گاه برایشان برابر ایستاده اشتیاق جنسی گردد، بلکه آنها را بی‌تفاوت باقی می‌گذارد یا حتی بی‌میلی جنسی در آنها برمی‌انگیزد. آنها به عنوان مرد، به سبب این بی‌میلی قادر نیستند عمل جنسی بهنجار را به انجام برسانند یا در صورت به انجام رسانیدنش، این عمل برایشان فاقد هرگونه لذتی است.

الف. ب- آنها وارونه جنسیتی دوسویه (روانی جنسی - هرم افرودیتی)۱۱ هستند، یعنی موضوع جنسی آنها می‌تواند هر دو جنس هم موافق و هم مخالف باشد، از این‌رو وارونگی جنسیتی آنها خصلت مستثنی‌کننده ندارد.

الف. ج- آنها وارونه جنسیتی موقعیت‌گرا هستند. یعنی تحت شرایط بیرونی معین که در آن نامتناسب بودن موضوع جنسی بهنجار و تقلید در مرتبه نخست قرار می‌گیرد، می‌توانند فردی را از جنس موافق به عنوان موضوع جنسی انتخاب کنند و در این رابطه عمل جنسی را با احساس رضایت به انجام برسانند.

معرفی نویسنده
عکس زیگموند فروید
زیگموند فروید

زیگموند فروید عصب‌شناس برجسته‌ اتریشی بود که امروزه در جهان به عنوان پدر علم روانشناسی دنیا شناخته می‌شود. او با بنیان‌ نهادن روانکاوی، به عنوان یک روش درمانی در علم روانشناسی، موفق شد تا گام بزرگی در شناخت و درمان اختلالات و آسیب‌های روانی بردارد.

نظرات کاربران

هستیا
۱۴۰۱/۰۳/۳۱

ترجمه بشدت بد

nilishaw
۱۴۰۱/۰۷/۱۶

چطور مترجم ها به خودشون اجازه میدن هر مطلبی که دوست دارن حذف و اضافه کنن به کتاب؟ این حرکت وقیحانه و بسیار غیر حرفه ایه. شما ۲۰ صفحه اول کتاب رو بخونید متوجه میشید که هیچکدوم حرفای فروید نیست

- بیشتر
محمد مهدی قنبری
۱۴۰۱/۰۷/۰۵

ترجمه اصلا خوب نیست

نیلوفر
۱۴۰۱/۰۸/۲۲

ترجمه افتضاحه. چرا این ترجمه های بد رو قرار می دهید؟

کاربر 4763519
۱۴۰۱/۰۶/۲۱

ترجمه ش چرا اینجوری بود؟!

fatima
۱۴۰۱/۰۳/۰۸

ترجمه افتضاح

yalda55555
۱۴۰۲/۱۰/۰۷

ترجمه ی ضعیف !

NKH
۱۴۰۲/۰۱/۲۳

ترجمه بشدت ثقیل و غیرقابل فهم است. جمله بندی بشدت مبهم و اغلب متوجه نخواهید شد که کل جمله در چه رابطه ای است. من نمی‌دانم که خود متن اصلی با چه سبکی نوشته شده است اما بنظر مترجم می توانست حتا

- بیشتر
1984
۱۴۰۱/۰۸/۰۴

حتما بخونید. برای همه لازمه دونستن این واقعیات که معمولا کسی جرات نمیکنه انقد دقیق تحلیلشون کنه.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰)
اینکه «غریزه جنسی در کودکی غیبت دارد و نخست در دوره‌ای از زندگی که بلوغ خوانده می‌شود، بیدار می‌گردد»، بخشی از عقیده عامیانه درباره غریزه جنسی است.
مصطفی ارشد
نظریه مردم‌پسند غریزه جنسی به بهترین وجه با افسانه شاعرانه تقسیم انسان به دو نیمه زن و مرد که در عشق از نو اتحاد دوباره را می‌جویند، انطباق دارد. از این‌رو شگفت‌زده می‌شویم، هنگامی که می‌شنویم مردانی هستند که برایشان نه زن بلکه مرد و زنانی هستند که برایشان نه مرد، بلکه زن موضوع جنسی است. این اشخاص دارای تمایل جنسی مخالف یا بهتر جنسیت وارونه هستند و به این داده واقعی وارونگی جنسیتی گفته می‌شود. تعداد چنین انسان‌هایی بسیار زیاد است و در کل به‌دست آوردن آمار دقیق آنها با مشکل روبرو است. (۲)
1984
با وقوع بلوغ، دگرگونی‌هایی آغاز می‌گردد که حیات جنسی کودکانه را به پیکره‌یابی نهایی و بهنجار خویش می‌رساند. تاکنون غریزه جنسی خود - اروتیک بود، اما اکنون موضوعِ جنسی را می‌یابد.
مصطفی ارشد
مبحث دو سو جنسیتی در خام‌ترین شکل خود توسط سخنگویان و وارونگی جنسیتی مردانه مطرح شده است.
مصطفی ارشد
توضیح دادن وارونگی جنسیتی: نه با مفروض داشتن توارث و نه اکتسابی بودن وارونگی جنسیتی نمی‌توان ماهیت آن را روشن کرد
مصطفی ارشد
وارونگی جنسیتی را در میان افرادی می‌یابیم، که مغایرت‌های شدید دیگری با امر بهنجار ندارند.
مصطفی ارشد
نخستین عطف توجه به وارونگی جنسیتی در این ادراک آمده که وارونگی جنسیتی نشانه‌ای از تباهی نسل عصبی است
مصطفی ارشد
تباهی نسل: این واژه با محدودیت‌ها و ایرادهایی همراه است که در کل در برابر کاربرد بی‌هدف آن، عنوان شده است.
مصطفی ارشد
نظریه مردم‌پسند غریزه جنسی به بهترین وجه با افسانه شاعرانه تقسیم انسان به دو نیمه زن و مرد که در عشق از نو اتحاد دوباره را می‌جویند، انطباق دارد.
مصطفی ارشد
واقعیت نیازهای جنسی انسان و جانوران را در زیست‌شناسی با مفروض داشتن «غریزه جنسی» بیان می‌دارند.
مصطفی ارشد

حجم

۲۵۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۸۳ صفحه

حجم

۲۵۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۸۳ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان