دانلود کتاب صوتی روح پراگ با صدای حامد فعال + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی روح پراگ اثر ایوان  کلیما

دانلود و خرید کتاب صوتی روح پراگ

نویسنده:ایوان کلیما
گوینده:حامد فعال
انتشارات:استودیو نوار
امتیاز:
۳.۴از ۱۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی روح پراگ

کتاب صوتی روح پراگ مجموعه مقالاتی از ایوان کلیما است. او در این مقالات هم زندگی‌نامه خود را نگاشته است و هم رویکردش را به فرهنگ، هنر و ادبیات نشان داده است. 

نسخه صوتی روح پراگ را با ترجمه روان از خشایار دیهیمی و صدای حامد فعال می‌شنوید. 

درباره کتاب صوتی روح پراگ

کتاب صوتی روح پراگ مجموعه‌ بیست مقاله از ایوان کلیما، نویسنده معاصر جمهوری چک است. او این مقالات را در طول پانزده سال جمع‌آوری و منتشر کرد. در این کتاب هم با روحی که بر پراگ دهه ۵۰ حاکم بوده است آشنا می‌شویم و هم با دیدگاه و نظر نویسنده درباره سیاست، فرهنگ، ادبیات، هنر و ... می‌خوانیم. بخش‌هایی از کتاب هم به نوعی سرگذشت و زندگی‌نامه خود ایوان کلیما است که بسیار قابل لمس است. 

فصل اول خاطرات و تجربیات نویسنده از اسارت اجباری وی در اردوگاه نازی‌ها است. اسارتی که در ادامه زندگی او به شدت تاثیرگذار بوده است. در فصل دوم با دیدگاه او درباره برخی مسایل اجتمای آشنا می‌شویم و فصل سوم درباره مساله قدرت است. فصل چهار کتاب از ادبیات سنت مذهب مدرنیته و ... نوشته است و فصل پنج معرفی کافکا و آثار او است. 

کتاب صوتی روح پراگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر دوست دارید با پراگ دهه ۵۰ آشنا شوید این اثر را از دست ندهید. 

درباره ایوان کلیما

ایوان کلیما ۱۴ سپتامبر ۱۹۳۱ همزمان با حمله آلمان به چک در پراگ متولد شد. او نویسنده، مقاله‌نویس، روزنامه‌نگار و نمایش‌نامه‌ نویس است. ایوان کلیما یکی از نویسندگانی بود که چاپ و انتشار آثارش در پراگ ممنوع بود. با اینحال او از کشورش خارج نشد. تنها یک بار در سال ۱۹۶۹ برای تدریس به دانشگاه میشیگان آمریکا رفت و بعد از یک سال دوباره به کشورش بازگشت. از میان آثار ایوان کلیما می‌توان به در انتظار تاریکی _ در انتظار روشنایی، در میانه امنیت و ناامنی، کار گل، نه فرشته نه قدیس، وقتی به خانه آمدم، عشق‌های اول من و... اشاره کرد. کلیما در سال ۲۰۰۲ جایزه فرانتس کافکا را از ان خود کرد. 

بخشی از کتاب صوتی روح پراگ

نیاکان ما در کنار کتاب مقدس فقط معدود کتاب‌هایی داشتند که نه فقط آن‌ها را می‌خواندند بلکه آن‌ها را به خاطر هم می‌سپردند. تلویزیونی در کار نبود. روزنامه‌هایی که می‌خواندند چند صفحه بیشتر نبودند. به مردم اطلاعات کمی داده می‌شد، اما آنها فرصت بیشتری داشتند که به همان‌ها فکر کنند و مردمان و طبیعت را برای خود از نظر بگذرانند و بسیاری از آدم‌ها بدین ترتیب و با مرتب کردن این فکرها به نگاهی از زندگی می‌رسیدند و اعتقادی برای خودشان پیدا می‌کردند؛ اما امروز چه؟

جنگ وقتی شروع شد که چند هفته‌ای به تولد هشت‌ سالگیام مانده بود، خیلی زود فهمیدم که آخر و عاقبت این جنگ چیزی است که بی‌واسطه به زندگی من ربط خواهد داشت و حتی درواقع به مرگ و زندگی من.

فهرست

  • یک دوران کودکی غیرمعمولی، چگونه شروع کردم، ادبیات و حافظه، روح پراگ و محاسن غیرمنتظره سرکوب.
  • فقر زبان، پایان تمدن، نمک؛ گران‌بهاتر از طلا، امید، قهرمانان عصر ما، دستورالعمل خوشبختی، تاملی درباره زباله، گفت‌وگو با روزنامه‌نگارها و صداقت
  • آدم‌های قدرتمند و آدم‌های بی‌قدرت، فرهنگ علیه توتالیتاریسم، شروع و پایان توتالیتاریسم
  • درباره ادبیات مذهب سکولار، سنت ما و محدودیت رشد
  • شمشیرها پیش می‌آیند، فرانتس کافکا و منابع الهامش

نظرات کاربران

maryrad
۱۴۰۱/۰۶/۲۴

دارم خود کتاب رو میخونم و باید بگم خیلی ترجمه سلیسی داره. هربار خوندن از تاریخ نابودی یهودی ها میخونم از دنیا حالم بهم میخوره. جنگ نفرت انگیزه تمام کودکانی که تو جنگ آزار دیدن تلخ ترین اتفاق جهانه.

کاربر ۲۵۰۷۶۱۵
۱۳۹۹/۰۹/۰۱

خیلی خوب بود من که لذت بردم

علی
۱۴۰۰/۰۵/۲۴

کتاب قرار است ماجرای نویسنده ای را شرح دهد که در دوران تاریک چک و اسلواکی زندگی میکند اما به جای پیشبرد داستان نویسنده درگیر توجیه فلسفه ذهنی خود و‌ متقاعد کردن خواننده میشود و داستان دیگر مهم نیست...اوج و

- بیشتر

زمان

۷ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۳۱۹٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۳۱۹٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان