دانلود کتاب صوتی رویای عمو جان با صدای رضا عمرانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی رویای عمو جان اثر فئودور داستایفسکی

دانلود و خرید کتاب صوتی رویای عمو جان

گوینده:رضا عمرانی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۳۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی رویای عمو جان

رویای عموجان نوشته فئودور میخایلوویچ داستایفسکی، نویسنده برجسته روس است. داستایفسکی در این کتاب در قالب داستانی از زیاده‌خواهی‌ها و بلندپروازی انسان‌ها سخن گفته است.جایی که انسان برای رسیدن به آرزوهای دست‌نایافته خود حاضر است دیگران را قربانی کند.

درباره کتاب صوتی رویای عموجان

داستان این کتاب درباره زنی به نام «ماریا آلکساندراونا» است که قصد دارد دختر زیبایش به نام «زینا» را به ازدواج مرد ثروتمند ولی پیر و نامتعادلی که به «عموجان» مشهور است دربیاورد و زمینه بلندپروازی‌های خود را فراهم کند.

شنیدن کتاب رویای عموجان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همه دوست‌داران ادبیات داستانی به ویژه علاقه‌مندان به سبک داستان‌نویسی و آثار فئودور داستایفسکی بزرگ.

درباره فئودور داستایفسکی

فئودور میخاییلوویچ داستایفسکی نویسنده برجسته روس فرزند دوم خانواده داستایِفسکی در ۳۰ اکتبر ۱۸۲۱ به دنیا آمد.

ویژگی منحصر به فرد آثار داستایفسکی روانکاوی و بررسی زوایای روانی شخصیت‌های داستان است به نحوی که سوررئالیست‌ها مانیفست خود را بر اساس نوشته‌های داستایفسکی ارائه کرده‌اند. عمده داستان‌های او همچون شخصیت خودش سرگذشت مردمی ا‌ست عصیان زده، بیمار و روان‌پریش.

پدر فئودور پزشک بود و از اوکراین به مسکو مهاجرت کرده بود. در ۱۸۴۳ با درجه افسری از دانشکده نظامی فارغ‌التحصیل شد و شغلی در اداره مهندسی وزارت جنگ به دست آورد.

داستایفسکی در زمستان ۱۸۴۴-۱۸۴۵ رمان کوتاه «مردم فقیر» را نوشت که بدین وسیله وارد محافل نویسندگان رادیکال و ساختارشکن بزرگ در سن پترزبورگ شد و برای خود شهرتی کسب کرد. طی دو سال بعد داستان‌های «همزاد»، «آقای پروخارچین» و «خانم صاحبخانه» را نوشت.

یک جاسوس پلیس با رخنه در این محفل، موضوعات بحث روشنفکران را به مقامات امنیتی روسیه گزارش داد و پلیس او را به جرم براندازی حکومت دستگیر کرد. دادگاه نظامی برای وی تقاضای حکم اعدام کرد که در نهایت به چهار سال زندان در سیبری و سپس خدمت در لباس سرباز ساده تغییر یافت اما برای نشان دادن قدرت حکومت تزاری این زندانیان را در برابر جوخه‌های اعدام نمایشی قرار دادند. تجربه شخصی او از قرار گرفتن در آستانه مرگ باعث شد تا سال‌ها بعد بگوید:«به خاطر ندارم که در هیچ لحظه دیگری از عمرم به اندازه آن روز خوشحال بوده باشم».

داستایفسکی در فاصله سال‌های ۱۸۶۲ تا ۱۸۶۴ کتاب‌های «خاطرات خانه اموات» و «آزردگان» را به چاپ رساند. در ۱۸۶۶ «جنایت و مکافات» را نوشت و در اکتبر همان سال رمان «قمارباز» را در ۲۶ روز نوشت. نوشتن «ابله» را در ۱۸۶۹ به پایان رساند و «همیشه شوهر» را در پاییز همان سال نوشت. در ژوئیه ۱۸۷۱ «جن‌زدگان»، در زمستان ۱۸۷۵ «جوان خام» و در طول سال‌های ۱۸۷۹ تا ۱۸۸۰، «برادران کارامازوف» را نوشت.

داستایفسکی در۵۹ سالگی در ۹ فوریه ۱۸۸۱ در سن پترزبورگ از دنیا رفت.

بخشی از کتاب صوتی رویای عموجان

ماریا آلکساندراونا ماسکالوا البته بانوی اول شهر مارداسوف است و در این مطلب هیچ شک و تردیدی نیست. رفتار وی چنان بود که گویی به کسی محتاج نمی‌باشد و بالعکس همه به وی احتیاج دارند راستش را بگوییم تقریبا هیچکس او را دوست ندارد و حتی اشخاص بسیاری هم هستند که از ته دل از وی متنفرند، ولی در عوض همه از او می‌ترسند و این موضوع نیز چیزی است که لازم دارد. چنین احتیاجی نشانه کاردانی و سیاستمداری عالی است. از خصوصیات منحصر به فرد ماریا آلکساندراونا این است که او فوق‌العاده به خبرچینی علاقمند است و اگر روز قبل چیز تازه‌ای نشنیده باشد تمام شب را تا صبح نخواهد خوابید ـ با وجود تمام این مطالب او می‌تواند طوری رفتار کند که اگر به او بنگرند، حتی به فکر انسان خطور نخواهد کرد که این بانوی عالی مقام خبرچین اول جهان و یا حداقل خبرچین اول شهر مارداسوف است! بلکه برعکس به نظر می‌رسد که بدگویی‌ها می‌بایستی در حضورش نابود شوند، بدگویان شرمنده شوند و مانند شاگردان مدرسه در برابر آقا معلم بلرزند و نیز گفتگو نباید به جز راجع به عالی‌ترین مواد و صفات ادامه یابد.

معرفی نویسنده
عکس فئودور داستایفسکی
فئودور داستایفسکی
روس | تولد ۱۸۲۱ - درگذشت ۱۸۸۱

داستایفسکی، نویسنده‌ی رمان‌های مشهوری مانند قمارباز و برادران کارامازوف، در ۱۱ نوامبر ۱۸۲۱ در شهر مسکو و در خانواده‌ای بسیار مذهبی چشم به جهان گشود. این موضوع باعث شد خود او نیز در طی حیات خود انسانی مذهبی باقی بماند. او در مدرسه آموزش‌های نظامی می‌دید، اما خودش به ادبیات علاقه‌ی بسیاری داشت؛ بنابراین پس از اتمام مدرسه خود را وقف نوشتن کرد. نوشته‌های اولیه‌ی داستایوفسکی از او مردی جوان و بسیار پانرژی و در عین حال با روانی بی‌ثبات ترسیم می‌کنند.

نظرات کاربران

mary777
۱۴۰۲/۰۸/۱۲

رویای عموجان هم مثل باقی آثار داستایفسکی خواندنی و جذابه . من با گویندگی آقای عمرانی چندان ارتباط نمی گیرم، با این حال نمی‌شه منکر این شد که کارشون خوبه. فقط بحث سلیقه ست. نکته جالب توجه این که آخر کتاب،

- بیشتر
مهسا
۱۴۰۰/۰۶/۰۹

بسیار عالی بود. داستان جذاب و خواندنی با اجرای بسیار عالی آقای عمرانی. کتاب زیبایی هست⚘

گُل جان
۱۴۰۰/۰۴/۰۲

خیلی کتاب جالبی بود هرکی به زندگی قدیمی روسی علاقه داره لذت میبره با جزییات و جااب گفته.صدای اقای عمرانی هم عالی مثه همیشه

M.A.L
۱۳۹۹/۰۶/۲۷

کتاب جالبی بود من آثار داستایوفسکی‌ رو خیلی دوست دارم هر چند قطعا این کتاب در حد و اندازه ی برادران کارامازوف‌ و جنایت و مکافات نبود اما گوش دادن یا خوندنش خالی از لطف نیست. من که دوست داشتم.

کاربر ۵۷۰۷۴۹۳
۱۴۰۲/۱۲/۲۹

داستان خوب و گویندگی آقای عمرانی مثل همیشه عالی

Alirezaxare
۱۴۰۲/۱۲/۲۴

بسیار دلنشین با هنرمندی آقای رضا عمرانی، یک اجرای فوق العاده داستان بسیار زیبای داستایوفسکی رو با لذت دو چندان تونستم گوش کنم

Tasnim
۱۴۰۰/۰۸/۱۹

سلام. به نظرم نویسنده به قدری وقایع اتفاق افتاده تو کتاب و ویژگی شخصیت های داستان رو با جزییات شفاف مخصوص به خودش نوشته که اون هارو به راحتی و به طور جالبی میشه در ذهن تصور کرد. در ساعت

- بیشتر
کاربر 8429340
۱۴۰۳/۰۱/۲۵

رمان بسیار زیبایی بود،حتما گوش کنید.

Sepideh
۱۴۰۳/۰۱/۲۲

صدای آقای عمرانی وقتی تغییرش میده واقعا تحملش سخته، صدای امیر خیلی بد بود

کاربر آرزو روان
۱۴۰۲/۱۱/۰۲

بی‌نظیر دیگری از داستایوفسکی 👌👌

زمان

۷ ساعت و ۳۹ دقیقه

حجم

۴۵۷٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۳۹ دقیقه

حجم

۴۵۷٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۵,۸۰۰
تومان