دانلود کتاب صوتی زندگی پیش رو با صدای پژمان رمضانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی زندگی پیش رو اثر رومن  گاری

دانلود و خرید کتاب صوتی زندگی پیش رو

نویسنده:رومن گاری
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی زندگی پیش رو

کتاب صوتی زندگی پیش رو نوشتهٔ رومن گاری و ترجمهٔ لیلا عبداللهی است. پژمان رمضانی گویندگی این رمان خارجی صوتی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی زندگی پیش رو

رومن گاری در کتاب صوتی زندگی پیش رو داستان پسر بچه‌ای به نام «مومو» را روایت کرده که در دنیای غمگین و سیاهش به دنبال کشف زندگی و پیداکردن مفهوم آن است. نویسنده در این رمان شما را به نوعی از زندگی می‌برد که شاید خیلی از آدم‌ها در دنیا تنها شنیده‌اند که وجود دارد، اما آن را از نزدیک لمس نکرده‌اند. مومو، پسر عرب کوچکی که در یک آپارتمان، در محلهٔ «بلویل» پاریس (یکی از محلات قدیمی و آسیایی‌نشین شهر) همراه با چندین بچهٔ بی‌سرپرست و بدون پدر دیگر، با زنی یهودی، معلوم‌الحال و بیمار زندگی می‌کند. او دنیایی نامهربان و آینده‌ای نامعلوم پیش روی خود دارد. راوی این داستان مومو است که دنیا را از دید خودش برای شما شرح می‌دهد؛ او از زندگی‌ رقت‌بار خود و بچه‌های دیگر می‌گوید، از دوستان بزرگ‌سال یا حتی پیرمردان و پیرزنانی که پیدا می‌کند، از کشف حقایق ریز و درشت و زشت و زیبای پیرامونش، از کشف یک حقیقت غیرمنتظره در زندگی‌اش، از دوستی‌اش با یک چتر به اسم «آرتور» و از بیماری و مرگ «مادام رزا»، که هر روز با وزن زیادش هفت طبقه‌ٔ بدون آسانسور را برای گذران زندگی بالا و پایین می‌کند، گفته است. مومو (محمد) نوجوان فرانسوی - عربی است که داستان را از زمان سه‌سالگی‌اش بیان می‌کند.  

شنیدن کتاب صوتی زندگی پیش رو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران داستان‌های خارجی و علاقه‌مندان به قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره رومن گاری

رومن گاری در هشت مهٔ ۱۹۱۴ در مسکو و از مادری لیتوانی‌تبار و پدری روسی به دنیا آمد. او نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان، خلبان در جنگ جهانی دوم و دیپلماتی فرانسوی بود. نام ابتدایی او «رومن کاتسِف» بود. او ۲۱ رمان با نام حقیقی‌اش، یک رمان با نام مستعارِ «فوسکو سینی بالدی» و چهار رمان با نام مستعار «امیل آژار» نوشت؛ بدین‌سبب تنها نویسنده‌ای است که دو بار موفق به دریافت جایزهٔ ادبی گنکور شده است. رومن گاری، خلبان ارتش نهضت مقاومت فرانسه در برابر قوای متجاوز آلمان نازی بود. او به‌خاطر شجاعت‌های فراوان به دریافت نشان لژیون دونور از «ژنرال دوگل» نائل شد، به خدمت وزارت خارجه در آمد و در سمت‌هایی چون سرکنسول فرانسه در لس‌آنجلس انجام وظیفه کرد. رومن گاری در سال ۱۹۴۵ برای نخستین رمان خود با نام «تربیت اروپایی»، جایزۀ منتقدان را دریافت کرد. رومن گاری در ۲ دسامبر ۱۹۸۰ درگذشت. برخی آثار این نویسنده عبارتند از:

تربیت اروپایی (۱۹۴۵)، تولیپ (یا لاله) (۱۹۴۶)، رنگ‌های روز (۱۹۵۲)، ریشه‌های آسمان (۱۹۵۶)، لیدی ال (۱۹۵۸)، میعاد در سپیده‌دم (۱۹۶۰)، به افتخار پیشتازان سرافرازمان (۱۹۶۲)، خداحافظ گاری کوپر (۱۹۶۵)، «شبح سرگردان؛ رقص چنگیز کوهن» (۱۹۶۷)، سگ سفید (۱۹۷۰)، شب آرام خواهد بود (۱۹۷۴ مصاحبه)، زندگی در پیش رو (۱۹۷۵)، شاه سلیمان (۱۹۷۹)، بادبادک‌ها (۱۹۸۰)، مردی با کبوتر (۱۹۸۴)، ستاره باز، پرنده‌ها می‌روند در پرو می‌میرند (۱۹۶۸ فیلم)، گذار روزگار (۱۹۸۰، آخرین مصاحبه «رومن گاری» چند ماه قبل از مرگش با رادیو کانادا).

بخشی از کتاب صوتی زندگی پیش رو

«وقتی خیلی کوچک بودم نمی‌دانستم که مادر ندارم. حتی نمی‌دانستم که باید مادر داشته باشم و مادام رزا هم برای اینکه در این‌باره حرفی نزند همیشه از این موضوع طفره می‌رفت. من نمی‌دانم که چطور شد و چه مشکلی پیش آمده بود که من به دنیا آمدم. رفیقم لوماهوت که چند سال از من بزرگتر بود به من توضیح داده بود که به دنیا آمدن ما به دلیل جبر زمان بوده است. او در شهر قصبه، در الجزایر به دنیا آمده و تا مدت‌ها بعد به فرانسه مهاجرت نکرده بود. در آن دوران، قصبه شهر تمیزی نبود و لوماهوت به خاطر نبودن آب آشامیدنی و توالت تمیز و چیزهای دیگر به دنیا آمده بود. لوماهوت چندین سال بعد که پدرش سعی داشت او را قانع کند که تقصیری ندارد که لوماهوت به دنیا آمده و از این کار قصد آزار کسی را نداشته است، از این موضوع آگاه شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۷ ساعت و ۲۱ دقیقه

حجم

۸۱۱٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۲۱ دقیقه

حجم

۸۱۱٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۷,۰۰۰
تومان