دانلود و خرید کتاب تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان تام فیلیپس ترجمه زهرا کمالی دهقان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان اثر تام فیلیپس

کتاب تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان

نویسنده:تام فیلیپس
انتشارات:انتشارات نگاه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان

کتاب تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان نوشته تام فیلیپس است که با ترجمه زهرا کمالی دهقان منتشر شده است. تام فیلیپس با ظرافت‌های دقیق فردی محقق و مهارت شوخ‌طبعیِ فردی طنزپرداز، نشان می‌دهد چطور گونه انسان طی چهارمیلیون سال، نظم همه‌چیز را برهم زده‌ است.

درباره کتاب تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان

سرگذشت بشریت گزارشی کاملاً سرگرم‌کننده از پیامدهای پیش‌بینی‌نشدهٔ تکبر و ناآگاهی، نادانی‌ها و ضعف‌های اخلاقی انسان‌ها از زمان‌های قدیم تا اکنون است. به نظر می‌رسد که تاریخ چیزی به ما یاد نداده است. ما محکوم شده‌ایم که از دلقک‌بازی‌های عده‌ای نادان با اهداف خوب و بد رنج ببریم. این کتاب به شما این دلقک‌بازی‌های بشر را نشان می‌دهد تا با خواندنش هم بخندید و هم افسوس بخورید. 

در این کتاب تام فیلیپس از حماقت‌های پشت‌سر بشر حرف می‌زند و نشان می‌دهد انسان با این‌همه اشتباه و خراب‌کاری خیلی خوش‌شانس است که هنوز منقرض نشده و به حیات خود ادامه می‌دهد. این کتاب در حقیقت آلبومی خنده‌دار از بدترین موفقیت‌ها برای بشریت است.

خواندن کتاب تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ با زبان طنز پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان

در زمان‌های خیلی گذشته، زمانی که خورشید از میان دره‌های بزرگ رودخانه و دشت‌های اتیوپی طلوع می‌کرد، میمون جوانی روی درختی در حال استراحت بود. ما نمی‌دانیم که آن روز، آن میمون به چه‌چیزی فکر می‌کرد یا در حال انجام چه کاری بود. شاید در فکر پیداکردن چیزی برای خوردن بود، یا به پیداکردن یک جفت فکر می‌کرد یا احتمالاً درخت دیگری را بررسی می‌کرد تا ببیند آیا آن درخت بهتر است یا نه. بی‌شک او نمی‌دانست اتفاقاتی که در آن روز رخ می‌دهند، سبب می‌شوند که او معروف‌ترین عضو از گونه‌هایش شود. حتی اگر شما می‌توانستید تا حدی چیزهایی به او بگویید، مفهوم شهرت برای او معنایی نداشت. او همچنین نمی‌دانست که در اتیوپی زندگی می‌کند، زیرا این اتفاق میلیون‌ها سال پیش از فکر هوشمندانهٔ ترسیم خطوطی روی یک نقشه و اختصاص اسامی برای اشکالی بود که ما برای آنها می‌جنگیم. 

او و خویشاوندانش با میمون‌های دیگری که در همان زمان، آنجا زندگی می‌کردند، کمی متفاوت بودند: چیزی غیرعادی در باسن و پاهای آنها وجود داشت که به آنها امکان می‌داد به شیوه‌ای جدید راه بروند. نسل‌های پیشین این میمون‌ها ابتدا روی درخت‌ها زندگی می‌کردند و به‌تدریج در دشت‌های پوشیده از علف و درخت (ساوانا) راست‌راست راه می‌رفتند: تغییر اولیه و به‌موقعی که به شما، من و هر شخص دیگری روی این سیاره کمک کرد. میمون از این مسئله مطلع نبود، اما او تقریباً در زمان آغاز یکی از برجسته‌ترین داستان‌های تاریخ زندگی می‌کرد و آن سرآغاز سفر بزرگ انسان بود.

او از درخت افتاد و مُرد. تقریباً دوسه‌میلیون سال بعد، گروهی متفاوت از میمون‌ها که برخی از آنها اکنون مدرک دکتری دارند، استخوان‌های فسیل‌شدهٔ او را کشف می‌کنند. چون این کشف در سال ۱۹۷۰ اتفاق افتاد و در آن زمان، آنها به آهنگی معروف از گروه بسیار عالیِ بومی لیورپول گوش می‌کردند، تصمیم گرفتند که اسم آن را لوسی بگذارند. او گونه‌ای کاملاً جدید بود؛ چیزی که ما اکنون به آن آسترالوپیتِکوس آفارِنسیس۳۱ می‌گوییم. او «حلقهٔ مفقود» بین انسان‌ها و میمون‌ها نامیده شد.

نظرات کاربران

ر.د.ب
۱۴۰۰/۰۷/۱۷

چاپی این کتاب را خریدم و متاسفانه من با ترجمه مشکل داشتم. خیلی میتونست بهتر ترجمه بشه. فقط برای پر شدن وقت، تا آخر خوندم.

maryam mafakheri
۱۴۰۰/۱۱/۰۵

محتوای کتاب باعنوان اش هیچ هم خوانی ندارد. ترجمه بسیار بد است به زحمت تا صفحه ۱۰۰ تحمل کردم و با وجود اینکه عادت دارم کتاب ها را تمام کنم مطالعه اش را قطع کردم.

کاربر ۴۶۲۹۳۱۱
۱۴۰۱/۰۳/۲۱

ترجمه خوبی نداشت و متنش هم روان نبود.محتوای کتاب خوبه فقط کاش ترجمه روان تری میداشت

کاربر ۲۹۹۴۶۰۱
۱۴۰۱/۱۱/۲۹

به نظرم کتاب خوبی میتونست باشه اگر انقدر بد و غیر قابل فهم ترجمه نمی شد من نتونستم به خاطر ترجمه اش ادامه بدم

zoha
۱۴۰۳/۰۱/۰۱

ترجمه کتاب برخلاف چیزی که همه میگویند، اصلا بد نیست. البته کتاب یکسری جهت گیری هایی دارد، مثلا این که نیروهای القاعده متعلق به افغانستان بودند، یا چنگیزخان مغول صرفا دلش میخواست با خورازمشاهیان متحد شود. و خیلی به اقلبت

- بیشتر
فاطیم
۱۴۰۱/۰۴/۱۸

فوق العاده بود کتابیست که زمین نمی‌تونید بذاریدش

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
در شرایط قطعی، گفتن این حقیقت به مردم که اشتباه می‌کنند __ حتی اگر صبورانه به آنها شواهدی نشان دهید که به‌وضوح صحت این موضوع را تأیید می‌کنند __ می‌تواند موجب شود آنها بیشتر به کار اشتباه معتقد شوند.
Anahid
داستان پیشرفت انسان، با توانایی ما برای تفکر و خلاقیت شروع می‌شود. این همان چیزی است که انسان را از دیگر حیوانات متمایز می‌کند، اما همچنین همان چیزی است که سبب می‌شود ما پیوسته اشتباه کنیم.
raheleh ahmadi
اکوسیستم‌ها بسیار پیچیده‌اند و تغییردادن آنها خطرناک است. هنگامی که تصمیم می‌گیرید حیوانات و گیاهان را از مکانی به مکان دیگر منتقل کنید، آنها فقط طبق قوانین شما عمل نخواهند کرد.
raheleh ahmadi

حجم

۵۴۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۵۴۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۸۳,۰۰۰
تومان