دانلود کتاب صوتی در باب قتل با صدای عرفان آیتی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی در باب قتل

کتاب صوتی در باب قتل نوشتهٔ تامس دی کوئینسی و ترجمهٔ نصراله مرادیانی است. عرفان آیتی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات شرکت توسعه محتوای لحن دیگر آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی در باب قتل

کتاب صوتی در باب قتل به واکاوی عناصر زیبا‌یی‌شناختیِ عمل قتل مبادرت ورزیده است. تامس دی کوئینسی یکی از چهره‌های فرهنگ و هنر انگلستان بود. این نویسنده که به‌شدت تحت‌تأثیر مکتب رمانتیسیسم قرار داشت، با مجموعه آثار خواندنی و ترغیب‌کننده‌ای که به نگارش درآورد، نام خویش را به‌عنوان یکی از ستون‌های ادبیات انگلستان در سدهٔ نوزدهم در گوش‌ها پراکنده کرد. او نویسنده‌ای صاحب سبک و صاحبِ جهان‌بینی بود که در نوشتن، از توصیهٔ رمانتیک‌های بزرگ مبنی بر مجال‌دادن به احساسات و عواطف درونی پیروی می‌کرد. در باب قتل دربردارندهٔ شماری از خواندنی‌ترین جستارهای ادبی د. کوئینسی است. گل سرسبد این جستارها، جستار «در باب قتل به‌عنوان یکی از هنرهای زیبا» است. د. کوئینسی در این نوشتهٔ مهیج و تکان‌دهنده، به پرسشی غریب و نامتعارف پرداخته است و آن اینکه آیا می‌توان از مفهومی به نام قتل زیبا سخن گفت؟ نویسنده می‌پرسد آیا اساساً در قتل می‌توان سراغی از عنصرِ زیبایی‌شناسانه گرفت، یا نه؟ خود او به این پرسش قویاً پاسخ مثبت می‌دهد.

به نظر این نویسنده، در قتل عنصری زیبایی‌شناختی نهفته است و هنرمند یا نویسنده‌ای که این واقعیت را دریابد، چنان است که گویی به گنج دست یافته است! د. کوئینسی از مکبثِ شکسپیر مثال می‌زند و صحنهٔ قتلِ پادشاه به‌دست مکبث را در این نمایشنامه‌ نمونهٔ اعلایِ «قتل زیبا» لقب داده است، اما این تنها مثال او نیست. د. کوئینسی در طول جستارهای کتاب صوتی «در باب قتل»، با دقتی موشکافانه در تاریخ ادبیات غرب، خاصه تاریخ ادبیات انگلستان کاوش می‌کند و قتل‌هایی را که در رمان‌ها و داستان‌ها و نمایشنامه‌های بزرگ روایت شده‌اند، بررسی می‌کند؛ این همه به این قصد که نشان دهد قتل، چنان‌که به‌درستی نگریسته شود، امری زیبا است. گفته شده است که آلفرد هیچکاک مقالهٔ در باب قتل را به‌عنوان یکی از هنرهای زیبا مطالعه کرده بود و جانیان معرکه و خوش‌لباسِ فیلم‌هایش را بر اساس توصیف توماس د. کوئینسی از قاتلِ معرکه و خوش‌لباس، خلق کرده بود.

شنیدن کتاب صوتی در باب قتل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ناداستان و قالب جستار درمورد قتل پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی در باب قتل

«از آن زمان که پسربچه‌ای بودم، همواره در نقطه‌ای از نمایش مکبث بهت و حیرتی عجیب مرا فرامی‌گرفت: آن لحظه که در‌پیِ قتلِ دانکِن به در می‌کوبند تأثیری بر من می‌گذاشت که از توضیحش عاجز می‌ماندم. تأثیر این لحظه چنین بود: پرتویی که این لحظه بر قتل می‌افکند مهابتی بس عمیق به آن می‌بخشید: بااین‌حال، با همهٔ تلاش و تقلایم برای فهم آن با استفاده از قوهٔ فاهمه، سال‌ها نمی‌توانستم دریابم که چرا باید چنین اثری داشته باشد.

همین‌جا لحظه‌ای درنگ می‌کنم تا خواننده را پند دهم که مبادا به قوهٔ فاهمه‌اش، وقتی این قوه در تضاد با یکی دیگر از قوای ذهنش است، وقعی نهد. فاهمه، به‌خودی‌خود، هرقدر هم مفید و ضروری، بی‌مایه‌ترین قوه در‌میان قوای ذهن بشر است و باید بیش از همه به آن بدگمان بود؛ بااین‌همه، اکثر قریب‌به‌اتفاق آدمیان به چیزی اعتماد نمی‌ورزند جز همین فاهمه، که چه‌بسا برای رتق‌وفتق امور زندگی روزانه کارساز باشد ولی برای مقاصد فلسفی نه. از‌میان هزاران مثال که می‌توانم دربارهٔ این مسئله ذکر کنم فقط به یکی اکتفا می‌کنم. از هرکسی‌کسی که دانشش در‌خصوص ژرف‌نمایی به‌نحوی نباشد که از پس این درخواست برآید‌بخواهید تا به ابتدایی‌ترین شیوه ساده‌ترین شکلی را که بر قواعد علم ژرف‌نمایی استوار است برایتان روی کاغذ رسم کند؛ به‌عنوان مثال، ترسیم تصویر دو دیوارِ روبه‌روی هم، هردو با زاویهٔ قائمه، یا تصویر خانه‌های دو طرف یک خیابان از منظر کسی که سر خیابانی ایستاده و به آن سر دیگرش نگاه می‌کند. در‌هر‌صورت، آن شخص به هیچ رو نمی‌تواند به تصویری که از او خواسته‌اید حتی ذره‌ای نزدیک شود، مگر اینکه برحسب اتفاق در نقاشی‌ها مشاهده کرده باشد که هنرمندان چطور چنین تصاویری خلق می‌کنند.»»

نظرات کاربران

hiam.rn
۱۴۰۲/۰۷/۲۲

گوینده حق مطلبو ادا کرده 👊🏼🌱

زمان

۱۰ ساعت و ۵۴ دقیقه

حجم

۸۹۹٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۰ ساعت و ۵۴ دقیقه

حجم

۸۹۹٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۱۹,۰۰۰
۸۳,۳۰۰
۳۰%
تومان