دانلود کتاب صوتی جستارهایی درباره زن با صدای راضیه هاشمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جستارهایی درباره زن اثر سوزان  سانتاگ

دانلود و خرید کتاب صوتی جستارهایی درباره زن

معرفی کتاب صوتی جستارهایی درباره زن

کتاب صوتی جستارهایی درباره زن نوشتهٔ سوزان سانتاگ و ترجمهٔ آذر جوادزاده است. راضیه هاشمی گویندگی این مجموعه جستار صوتی را انجام داده و انتشارات ماه آوا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی جستارهایی درباره زن

کتاب صوتی جستارهایی درباره زن، مجموعه‌ای از یادداشت‌های سوزان سانتاگ پیرامون فمنیسم و زن‌بودن است؛ جستارهایی که بی‌باک و دقیق توصیف شده‌اند و گفته شده که جنبه‌ای حیاتی و کمتر پرداخته‌شده از کار این نوسنده به شمار می‌روند. مقالات سوزان سانتاگ اغلب در دههٔ ۱۹۷۰ میلادی و در دوران اوج فمینیسمِ موج دوم نوشته شده‌اند، اما امروزه به‌شکل قابل‌توجهی با چالش‌های معاصر ما پیوند دارند؛ گاه به‌شدت با مشغولیت‌های کنونی ما در حوزه‌ٔ زنان، جنسیت و فمینیسم هم‌گام هستند و گاه به‌شدت در تضاد و تعارض با آن‌ها قرار دارند، اما نکته‌ٔ قابل‌توجه اینجاست که ورای هم‌راستابودن یا متعارض‌بودن ایده‌های سانتاگ با دغدغه‌های کنونی ما، نوشته‌هایی که در کتاب صوتی جستارهایی درباره زن گردآوری شده‌اند، می‌توانند منبعی قابل‌رجوع برای پژوهش‌ها و تأملات ما در این زمینه باشند؛ چراکه فارغ از ایدهٔ اصلی متون، جستارهای سوزان سانتاگ از اصالت و سنجیدگی بالایی برخوردارند.

این کتاب صوتی برای علاقه‌مندان به حوزهٔ زنان و مطالعات جنسیتی اثری ارزشمند و رضایت‌بخش به شمار می‌رود. «استاندارد دوگانهٔ پیرشدن»، «جهان سوم زنان» و «زیبایی زن: منشأ ذلت یا منبع قدرت؟» عناوین جستارهایی هستند که در این کتاب می‌شنوید. چالش‌ها و تحقیرهایی که زنان با افزایش سن با آن‌ها مواجه می‌شوند، رابطهٔ میان آزادی زنان و مبارزه‌ٔ طبقاتی و مسئله‌ٔ زیبایی و پیوند آن با جنسیت، مباحثی است که سوزان سانتاگ در کتاب صوتی حاضر آن‌ها را بررسی کرده است.

شنیدن کتاب صوتی جستارهایی درباره زن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ناداستان و قالب جستار پیشنهاد می‌کنیم.

درباره سوزان سانتاگ

سوزان سانتاگ با نام اصلی «سوزان رزنبلت» در ۱۶ ژانویهٔ ۱۹۳۳ در نیویورک به دنیا آمد. او نویسنده، نظریه‌پرداز ادبی و فعال سیاسی آمریکایی بود. از مشهورترین نوشته‌های او جستاری است به نام «علیه تفسیر». مجلۀ نقد کتاب نیویورک او را «یکی از با نفوذترین منقدان نسل خود» نامید. سانتاگ سفر می‌کرد. او در طول جنگ ویتنام و محاصرۀ سارایوو فعال بود. درمورد عکاسی، فرهنگ و رسانه، ایدز و بیماری، حقوق بشر، زن، کمونیسم و ایدئولوژی چپ مقالات متعددی نوشت. مقالات و سخنرانی‌های او نیز گاه موردانتقاد واقع می‌شدند. سانتاگ اندیشه‌ها و باورهای خود را در مورد هنر نیز در نوشته‌هایش آورده است.

کتاب «علیه تفسیر» از مشهورترین آثار سوزان سانتاگ است. این اثر در سال ۱۹۶۶ منتشر شد و شامل برخی از شناخته‌شده‌ترین آثار او، از جمله «دربارهٔ سبک» و «علیه تفسیر» است. سانتاگ در این کتاب، به رویکرد جدید نقد و زیبایی‌شناسی پرداخته است؛ به اینکه این رویکرد جدید از تأثیر پراحساس هنر غافل مانده و تفسیرهای یک‌جانبه و تأکید بر «محتوا»، بدون توجه به سبک، جایگزین آن شده است. او در این کتاب به بحث ادراک، سبک و هنر می‌پردازد.

کتاب‌هایی از سوران سانتاگ که به فارسی برگردانده شده‌اند: علیه تفسیر، نظر به رنج دیگران (یا تماشای رنج دیگران)، دربارهٔ عکاسی.

سوزان سانتاگ در ۲۸ دسامبر ۲۰۰۴ درگذشت.

بخشی از کتاب صوتی جستارهایی درباره زن

«برای یونانی‌ها زیبایی فضیلت بود. نوعی برتری و تعالی. صفاتی که مردم آن دوران به آن متعهد بودند و ما امروز با عجز و غبطه آن‌ها را انسان‌های کامل می‌نامیم. اگرچه یونانی‌ها تفاوتی بین ظاهر و باطن شخص نمی‌گذاشتند، انتظار داشتند زیبایی درون با هر نوع زیبایی دیگری هماهنگ باشد. جوانان خوش‌اقبال آتن که دور سقراط جمع می‌شدند، با تناقضی تمام‌عیار مواجه بودند. زیر اقهرمان آن‌ها سقراط، بسیار زیرک، شجاع، افتخار برانگیز، مسحورکننده و در عین حال بسیار زشت و بدقیافه بود. به‌واقع یکی از درس‌های اموزشی سقراط، زشت بودن و آموزش این نکته به شاگردان معصوم و بی‌تردید خوش‌چهره‌اش بود که زندگی تا چه اندازه می‌تواند مملو از تناقض‌ها باشد. ممکن بود آن‌ها درس‌های سقراط را انکار کنند. ما انکار نمی‌کنیم. بعد از گذشتن هزاران سال درباره‌ی افسون زیبایی ظاهری، توجه و دقت بیشتری نشان می‌دهیم. ما نه‌تنها با سهولت بیشتر، درون یعنی شخصیت و طرز فکر را از برون، یعنی ظاهر جدا می‌کنیم، بلکه با دیدن شخص زیبایی که در عین حال باهوش و بااستعداد است غافلگیر می‌شویم.»

معرفی نویسنده
عکس سوزان  سانتاگ
سوزان سانتاگ

سوزان سانتاگ نویسنده، نظریه‌پرداز و فعال سیاسی آمریکایی بود که به دلیل نوشتن کتاب‎‌ها و مقالات مختلف درباره‌ جنگ، عکاسی، فرهنگ، رسانه، حقوق بشر و... شناخته می‌شود. او را باید یکی از مهم‌ترین افرادی دانست که در طول سال‌های اخیر به مسائلی از این دست توجه داشته‌اند. بی‌راه نیست اگر با مجله نقد کتاب نیویورک هم‌نظر شویم و او را یکی از بانفوذترین منتقدان عصر حاضر بدانیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳ ساعت و ۲۸ دقیقه

حجم

۱۹۲٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۲۸ دقیقه

حجم

۱۹۲٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۲,۴۰۰
تومان