دانلود کتاب صوتی اسطوره سیزیف با صدای راضیه هاشمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اسطوره سیزیف اثر آلبر کامو

دانلود و خرید کتاب صوتی اسطوره سیزیف

معرفی کتاب صوتی اسطوره سیزیف

کتاب صوتی اسطوره سیزیف نوشتهٔ آلبر کامو و ترجمهٔ مهستی بحرینی است. راضیه هاشمی و رضا عمرانی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات ماه آوا آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی وضعیت ناامیدکنندهٔ بشر امروزی را ترسیم کرده و از مهم‌ترین آثار این نویسندهٔ مشهور به‌شمار می‌رود.

درباره کتاب صوتی اسطوره سیزیف

کتاب صوتی اسطوره سیزیف با یک دیدگاه اگزیستانسیالیستی آغاز می‌شود. «سیزیف» شخصیتی اسطوره‌ای است که محکوم است تا ابد سنگی را با خود بالای کوه ببرد، اما همین که به قله نزدیک می‌شود، سنگ به‌طرف پایین می‌غلتد و به‌این‌ترتیب او مجبور است تا دوباره این کار را انجام دهد. کاری که سیزیف به انجام آن محکوم بوده است، به‌نوعی شبیه همان کارهای بی‌معنایی است که بشر امروزه انجام می‌دهد. آلبر کامو از ابتدای کتاب مشخص می‌کند که ارزش زندگی، مهم‌ترین مسئلهٔ موجود است.

موضوعات دیگری که کتاب به آن‌ها پرداخته شامل خودکشی، فناپذیری و ایمان است. خودکشی، تصمیمی برای پایان‌دادن به زندگی و عملی است که معمولاً درنتیجهٔ ناامیدی و عدم توانایی انسان در مبارزه با زندگی به‌وقوع می‌پیوندد. در «افسانهٔ سیزیف» رابطهٔ میان فناپذیری و محکومیت به کار تا ابد که در واقع او را جاودان می‌سازد، در تضاد با یکدیگر نیستند؛ اتفاقاً در این ترکیب، کامو به‌خوبی نشان می‌دهد تا زمانی که مرگ به سراغمان بیاید ما موجوداتی جاودان هستیم. «اسطورهٔ سیزیف» عمیقاً یک کتاب انسانی است. با اینکه در کتاب صوتی حاضر مکرراً از لغت «سرنوشت» استفاده شده، اما هدف اصلی آن تشریح «وحشت» است. وحشت از گرفتن یک تصمیم (اشتباه)، وحشت از یک موقعیت و وحشت از زندگی. این کتاب صوتی، در یک کلام، نمایشگر پوچی بشر امروز است و به‌طور خلاصه مى‌توان گفت که سیزیف نماد عصیان و پوچ‌زدایى و جهاد آدمى براى خوشبختى است.

شنیدن کتاب صوتی اسطوره سیزیف را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران کتاب‌های فلسفی و اسطوره‌ای پیشنهاد می‌کنیم.

درباره‌ آلبر کامو

آلبر کامو (Albert Camus)، فیلسوف و روزنامه‌نگار مشهور در ۷ نوامبر ۱۹۱۳ در الجزایرِ فرانسه در خانواده‌ای فقیر به دنیا آمد. او با داستان‌هایی که آفرید در سال ۱۹۵۷ موفق شد تا جایزهٔ نوبل ادبیات را از آن خود کند. به‌دلیل «آثار مهم ادبی که به‌روشنی به مشکلات وجدان بشری در عصر حاضر می‌پردازد» او پس از «رودیارد کیپلینگ» جوان‌ترین برندهٔ جایزهٔ نوبل است.

آلبر کامو در سال ۱۹۴۹ یک اتحادیهٔ بین‌المللی تأسیس کرد. اساس کار این اتحادیه «محکوم‌کردن هر ۲ ایدئولوژی شکل‌گرفته در آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی» بود. آندره برتون نیز یکی از اعضای آن بود.

آلبر کامو در طول دوران فعالیتش رمان‌ها و نمایشنامه‌های بسیاری نوشت. طاعون، سقوط، بیگانه، نمایشنامهٔ کالیگولا، نمایشنامهٔ صالحان، افسانه‌ٔ سیزیف و خطاب به عشق که مجموعهٔ نامه‌های عاشقانه‌ی او و «ماریا کاسارس» است، از آن جمله‌اند. آلبر کامو در ۴ ژانویهٔ ۱۹۶۰ در ۴۶سالگی در ویل‌بلویل فرانسه به‌علت یک سانحهٔ رانندگی چشم از دنیا فروبست. 

بخش‌هایی از کتاب صوتی اسطوره سیزیف

اگر بخواهید باید بگویم که دل‌های پاک می‌توانند محل دقیق برخورد انسان و غیرانسانی را در همه جا ببینند. اگر فاوست و دن‌کیشوت آفریدگان برجسته هنرند، برای بزرگی بی‌حد و حصری است که با دست‌های زمینی‌شان به ما نشان می‌دهند. با وجود این، همیشه لحظه‌ای فرامی‌رسد که ذهن آدمی به انکار حقایقی بپردازد که این دست‌ها می‌توانند لمس کنند. لحظه‌ای فرا می‌رسد که آفرینش دیگر درگیر امر تراژیک نیست بلکه تنها گرفتار مسائل جدی است. آن‌گاه آدمی امید پیشه می‌کند و بدان سرگرم می‌شود. اما کار او این نیست. کار او این است که از ترفندها روی‌گردان شود. با وجود این، در پایان اقامه‌ی دعوای پرشور کافکا بر ضد کل جهان، باز با او روبه‌رو می‌شویم. رای باورنکردنی‌اش سرانجام جهان نفرت‌انگیز و اندوهباری را که در آن موش‌های کور هم به امید روی می‌آورند، تبرئه می‌کند.

نظرات کاربران

AS4438
۱۴۰۱/۰۹/۱۹

الکترونیکی همین کتاب باترجمه ای دیگرراخریدم ولی نتوانستم درک کنم،این کتاب صوتی عالی بود،البته کتابهای فلسفی درکشان کمی سخت است، دوقسمت آخر(پانوشت،یانتیجه گیری) عالی بود،تشکرازسرکارخانم هاشمی، تشکرازطاقچه.

pari
۱۴۰۱/۱۱/۱۵

واقعا لازمه این کتابُ یک مرتبه بخونید و یک مرتبه بشنوید. چون هم ارزششو داره. هم ترجمه این کار بخاطر سبک نویسندگی کامو واقعا دشوار بوده و به سختی بعضی قسمت ها فهمیده میشه.

رها
۱۴۰۲/۰۲/۰۱

در مورد اکثر کتاب های کامو باید گفت: پشت همه ماجراهای اینگونه کتاب ها فلسفه ای نهفته ست که باعث شده بیان نویسنده پیچیده به نظر برسه.نیاز هست به دوباره خواندن و شنیدن. باید به این دسته از کتاب ها علاقه

- بیشتر
مهناز گنجی
۱۴۰۲/۰۳/۰۸

خواندن کامو، واجب است. و در شرایط خاص ما، اسطوره سیزیف، به مراتب ضروری تر.

کاربر ۲۳۸۳۸۹۶
۱۴۰۳/۰۱/۳۰

کلا زبان فارسی در بیان مفاهیم عالی فلسفی ضعیفه. مشخصه مترجم آدم توانایی بوده اما بعضی جمله ها واقعا بی معنی هستند و مفهوم نویسنده رو نمیرسونن

saman677
۱۴۰۳/۰۱/۲۰

اسطوره سیزیف قطعا کتاب ساده ای نیست و به نظرم لازم است خواننده پیش از مطالعه ی آن، با مباحث فلسفی و سیر تفکر اندیشمندان فلسفه و به ویژه پیشینه و آثار نویسندگان و متفکران اگزیستانسیالیست از نیچه و داستایفسکی

- بیشتر
Mohammad Solshad
۱۴۰۲/۰۹/۱۴

کتاب پرباری است و تاثیرگذار .

az8353779
۱۴۰۱/۱۲/۲۰

خواندن آثار آلبر کامو حوصله خیلی زیادی میخواد

زمان

۵ ساعت و ۵۹ دقیقه

حجم

۳۳۴٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۵۹ دقیقه

حجم

۳۳۴٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۸,۰۰۰
تومان