دانلود کتاب صوتی هر چه باداباد با صدای اشکان عقیلی‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هر چه باداباد اثر استیو تولتز

دانلود و خرید کتاب صوتی هر چه باداباد

نویسنده:استیو تولتز
انتشارات:رادیو گوشه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۲۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی هر چه باداباد

کتاب صوتی هر چه باداباد نوشتهٔ استیو تولتز و ترجمهٔ پیمان خاکسار است. اشکان عقیلی پور گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و رادیو گوشه آن را منتشر کرده است. این رمان صوتی معاصر استرالیایی در ۸ فصل نوشته شده است.

درباره کتاب صوتی هر چه باداباد

کتاب صوتی هر چه باداباد اثر نویسنده‌ای است که نوشته‌هایش را بر ترس‌ها و فقدان‌ها بنا کرده است؛ استیو تولتز. او در روزهایی که همهٔ ساکنان زمین، آرام‌آرام درحال گذار از پاندومی دستوپیایی کرونا هستند، تریلوژی (سه‌گانه) خود را با رمان «هرچه باداباد» تکمیل کرده است. استیو تولتز نویسندهٔ یکی از بحث‌برانگیزترین رمان‌های هزارهٔ سوم، ۱۴ سال پس از «جزء از کل»، این‌بار بودن و نبودن را به کناری نهاده و جهانش را بر سیروسلوک حضور در میان فاصلهٔ آغاز و انجام استوار کرده است. اگر زیستن اجباری است که بر ما مستولی‌ است و نابودشدن هم حتمیّتی بی‌بازگشت است، جهانی ورای این ۲ چگونه خواهد بود؟ آنگاه که هراس و هول از بودن و نبودن، به هول و هراس از زندگی و مرگ مدام مبدل شود، این جهان چگونه خواهد بود و انسان گیرافتاده و زنجیرشده در آن، چه خواهد کرد؟ آدمی که همهٔ زیستنش در ازدست‌شده‌ها و به‌دست‌نیامدنی‌ها خلاصه شده و درعین‌حال این‌همه افسوسی تمام‌نشدنی است که نمی‌شود بر آن فائق آمد، مسئلهٔ رمان حاضر است و البته انبوهی پرسش اساسی که در گیرودار چنین مسئله‌ای در برابر ما قرار خواهد گرفت و در این رمان عجیب باید به‌دنبال پاسخ‌هایشان بود.

شنیدن کتاب صوتی هر چه باداباد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر استرالیا و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره استیو تولتز

استیو تولتز متولد سیدنی است. او در دبیرستان کیلارا و دانشگاه نیوکاسل تحصیل کرد. پیش از آنکه نویسندگی را شروع کند، در مونترال، ونکووف نیویورک، بارسلونا و پاریس زندگی می‌کرد و کارهای مختلفی مثل فیلم‌برداری، فیلم‌نامه‌نویسی، تدریس زبان انگلیسی، بازاریابی، نگهبانی و کارآگاه خصوصی‌بودن را تجربه کرد! تولتز نخستین رمانش «جزء از کل» را در سال ۲۰۰۸ منتشر کرد که با استقبال بسیاری روبه‌رو شد و همان سال نامزد جایزهٔ بوکر هم شد. او علاوه بر اینکه در لیست نهایی دریافت جایز‌ه‌ٔ بوکر بود، در لیست جایزه‌ٔ کتاب اولی‌های گاردین نیز قرار گرفته بود. «جزء از کل» به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رمان‌های تاریخ استرالیا مطرح است. «ریگ روان» رمان بعدی استیو تولتز است و رمان «هر چه باداباد» نیز اثر اوست.

بخشی از کتاب صوتی هر چه باداباد

«سرپرست، که کنار کوهی از چترهای نصفه‌کاره ایستاده بود، گفت «خبرهایی براتون دارم. وقت رفتنه، رفقا. همهٔ شما اعزام می‌شین به بخش ساخت‌وساز.»

گفتم «من هیچ سررشته‌ای از ساخت‌وساز ندارم.»

«تو قوی و سرحالی.»

«این‌جا همه قوی و سرحالند.»

«درسته، ولی همهٔ افرادی که تو بخش مونتاژ کار می‌کنند مأمور شده‌اند که برن به بخش تدارک اسکان موقت. بجنبید. بیرون یه اتوبوس منتظرتونه.»

«تو با ما نمی‌آی؟»

«اون‌جا زیرنظر م‌ب‌ح اداره می‌شه. از این به بعد برای اون‌ها کار می‌کنید.» قیافهٔ هاج‌وواج ما را که دید گفت «مدیریت بلایا و حوادث غیرمترقبه.»

دوست داشتم بیشتر بدانم ولی لحنش طوری بود که به مخاطب القا می‌کرد خود کار کردنْ یک جور فرقهٔ سرّی است که نباید درباره‌اش پرس‌وجو کنی.

چهل‌نفری چپیدیم توی یک اتوبوس قدیمی. از کنار زمین‌های کشاورزی عبور کردیم و افتادیم توی جادهٔ تاریکی در محاصرهٔ تپه‌های پُردرخت و بعد رسیدیم به مسیر درب‌وداغانی که گوشه‌وکنارش یا گِل‌بهمن خشک‌شده بود یا دیوارهای آجری روبه‌فروپاشی، باقی‌مانده‌های تمدنی پیشین. مدتی در جاده‌ای خاکی حرکت کردیم تا این‌که از دشتی سر درآوردیم که وسطش مردانی با لباس سبز مشغول نصب کابل برق بودند.

وقتی از اتوبوس پیاده شدیم سرپرست جدید، گریفین، به ما خوشامد گفت. موی حنایی داشت و، همان‌طور که با دستان بسیار بزرگش سیگار می‌پیچید، به دوردست خیره شده بود و این حس را به آدم می‌داد که همیشه مستعد نوسانِ خُلقی شدید است.»

معرفی نویسنده
عکس استیو تولتز
استیو تولتز
استرالیایی

استیو تولتز نویسنده‌ی استرالیایی است که اغلب مخاطب‌های فارسی‌زبان کتاب جز از کل را از او خوانده‌اند و این کتاب در ایران آنقدر از طرف کتاب‌خوان‌ها ارج و قرب پیدا کرد و قدر دید که این کتاب هفتصد صفحه‌ای در سال ۱۴۰۰ به چاپ هفتادم خود رسید!

نظرات کاربران

AS4438
۱۴۰۱/۱۱/۲۳

شاهکار،فوق العاده،عالی، طنزی تلخ،ادبیات،وفلسفه، پیشنهادمیکنم بخوانیدیاگوش دهیدولی؛ یادداشت برنداریدچون؛ مجبوریدبیش ازنیمی ازکتاب را بنویسید، نویسنده عالی نوشت،مترجم فوق العاده بود وکتاب خوان هم بااستادی هرچه تمامتر، خواند، بینهایت عالی بود، آخرین سه گانه نویسنده درهردو دنیا وبلکه دنیاهای دیگراتفاق می

- بیشتر
کافه کتاب
۱۴۰۱/۱۱/۰۶

لطفا نسخه الکترونیک آن را هم بگذارید 👏👏

کاربر ۲۳۱۹۲۷۷
۱۴۰۲/۰۳/۰۵

بسیار جذاب. کتابی که هر لحظه با جملات بی نظیر انسان را به تفکر وا می‌دارد و موجب حیرت خواننده و تحسین ذهن خلاق نویسنده میگردد

انسان
۱۴۰۲/۰۱/۱۸

کتاب به شاهکاریه جز از کل نیست.اما در بسیاری از موارد چیزی از اون کم نداره داستان روان و فلسفی و آمیخته با طنز و البته نگاهی نو به مسئله جهان پس از مرگ خوانش کتاب هم عالی بود

کاربر ۲۲۴۸۷۸۴
۱۴۰۱/۱۱/۲۷

خیلی کتاب فانیه.

بهزاد اشرف گنجوی
۱۴۰۲/۰۸/۰۳

این رمان داستان تلخی داره و مثل شرنگ به کام ادم میشینه و تلخیش می‌سوزونه. اگر آدم تاثیرپذیری هستید و عواطفتون زیاد درگیر میشه، از خوندن داستان اذیت خواهید شد. نسبت به رمان جز از کل، مونولوگ‌های کوتاه‌تری داره، جنبه

- بیشتر
sara
۱۴۰۲/۱۱/۱۳

عالی

کاربر آرزو روان
۱۴۰۲/۱۰/۱۹

چرخه‌ی ابدی مرگ و زندگی! با کلی سوال که آدم در اونها غوطه‌ور میشه. می‌خواد بدونه و بفهمه ولی بی‌نهایت سنگین و بزرگه. عجب کتابی. خواندنش رو توصیه می‌کنم👌

armina
۱۴۰۲/۱۰/۱۵

کتاب در رابطه با زندگی پس از مرگه و واقعا فوق العاده هست جوریه که برای همه طرز تفکر ها میتونه مفید باشه واقعا زیبا نوشته شده شدیدا پیشنهاد میشه.گویندگی بسیار عالی هست.

پریا
۱۴۰۲/۰۶/۲۵

تفکر راجع به بعد از مرگ در عین اینکه بسیار کهنه ست و همیشه بوده خیلی میتونه متفاوت و جدید باشه . بنطرم این کتاب دید بسیار راحت ، قابل فهم و البته امیدوار کننده ای نسبت به بعد از

- بیشتر

زمان

۱۴ ساعت و ۴۰ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۹۹۰٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۴ ساعت و ۴۰ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۹۹۰٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۸۷,۰۰۰
۱۱۲,۲۰۰
۴۰%
تومان