دانلود کتاب صوتی دنیای قشنگ نو با صدای متین بختی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دنیای قشنگ نو اثر آلدس هاکسلی

دانلود و خرید کتاب صوتی دنیای قشنگ نو

نویسنده:آلدس هاکسلی
گوینده:متین بختی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی دنیای قشنگ نو

کتاب صوتی دنیای قشنگ نو نوشتهٔ آلدس هاکسلی و ترجمهٔ سعید حمیدیان است. متین بختی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات ماه آوا آن را منتشر کرده است. این رمان صوتی قصه‌ای بدیع و آینده‌نگر است که تصویری نزدیک به واقعیت از شرایط کنونی زندگی انسان‌ها ارائه می‌کند.

درباره کتاب صوتی دنیای قشنگ نو

کتاب صوتی دنیای قشنگ نو یک رمان علمی - تخیلیِ پادآرمانی است که در سال ۱۹۳۲ به قلم آلدس هاکسلی منتشر شده‌ است. قصهٔ این رمان در سال ۲۵۴۰ میلادی در شهر لندن می‌گذرد و آرمانشهری را به تصویر می‌کشد که در آن مهندسی ژنتیک به آفرینش انسان‌ها با ویژگی‌های از پیش تعیین‌شده منجر شده، نظام اخلاقی جامعه با تشکیل حکومت جهانی و از میان‌بردن جنگ و فقر و نابودی کامل خانواده و تولیدمثل به‌کلی پوست انداخته و دانش روان‌شناسی به‌طرز حیرت‌انگیزی اعتلا یافته است. تنها هدف انسان در چنین دنیایی، پدیدآوردن سعادت و از میان‌بردن رنج‌های غیرضروری است.

پس در این رمان صوتیْ کنترل‌کنندگان جهان در آینده‌ای بسیار دور، جامعه‌ای آرمانی خلق کرده‌اند که تمامی اعضای آن به‌واسطهٔ استفادهٔ هوشمندانه از مهندسی ژنتیک، شست‌وشوی مغزی، روابط جنسی و مواد مخدر، مشتریانی راضی و خشنود هستند. به نظر می‌رسد در این جامعه، تنها شخصیتی به اسم «برنارد مارکس» است که فکر و خیال رهایی از این اجتماع را در سر می‌پروراند. شاید رفتن به یکی از معدود جوامع کوچک باقی‌مانده، بتواند علاجی بر پریشانی و آشفتگی این شخصیت داستانی باشد؛ جوامعی استثنایی که در آن‌ها هنوز زندگی غیرآرمانی به شیوهٔ گذشته در جریان است. رمان صوتی دنیای قشنگ نو یوتوپیا یا آرمان‌شهری منفی و بدبینانه (پاد آرمان‌شهر) را ارائه کرده است. آلدوس هاکسلی در فانتزی طنزآلود و تخیلی خود، اختراع و ابداع بسیاری از چیزها را پیش‌بینی کرده است که همهٔ آن‌ها به حقیقت پیوسته‌اند.

شنیدن کتاب صوتی دنیای قشنگ نو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر انگلستان و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب صوتی دنیای قشنگ نو

 و خانه، درونش به اندازه ی بیرونش گند بود. درونش مثل لانه ی خرگوش بود، مثل یک کپه ی آشغال که از اصطکاک و تراکم حیات گرم شده باشد، و بوی تعفن احساسات ازش بلند بود. چه صمیمیت خفه کننده ای! چه روابط خطرناک و ابلهانه و وقیحی بین اعضای خانواده برقرار بود! مادر مثل دیوانه ها بچه هایش را زیر بال می گرفت... عین گربه ای که توله هایش را زیر بال بگیرد؛ اما گربه ای که حرف می زد، گربه ای که متصل می گفت: «بچه ا م. بچه ا م. آخ، آخ، روی سینه ا م، دست های کوچولوش، گرسنگیش، و آن لذت عذاب آلود نگفتنی! تا آخرش بچه ا م خوابش ببره، بچه ا م خوابش ببره با یه حباب سفید شیر کنج لبش. کوچولوی قشنگم بخوابه».

*

مدیر کلید را خاموش کرد. صدا خاموش شد. تنها، شبح مبهم آن از زیر هشتاد بالش به زمزمه ادامه داد. «قبل از اینکه بیدار بشوند، چهل پنجاه مرتبه ی دیگر برایشان تکرار می شود؛ سه شنبه و پنج شنبه هم همین طور. هر هفته صد و بیست دفعه، در سه وعده، تا سی ماه. بعد از آن می روند سر درس بالاتر.» 

نظرات کاربران

mshkazemi
۱۴۰۲/۰۳/۰۷

این کتاب صوتی رو لطفاً به بی نهایت اضافه کنید. واقعاً جایش آنجا خالی است

امیرمنصور
۱۴۰۲/۰۲/۰۶

چاپی یا الکترونیکی بزارید

طلا در مس
۱۴۰۱/۰۸/۲۳

پیشبینی عجیب از آینده بشریت و سلطه ی علم و ماشین بر تمدن انسانی

javadvakili
۱۴۰۲/۰۴/۰۴

این بهترین رمانی بود که تو عمرم خوندم به نظر من جزو شاهکارهای ادبی حساب میشه آلدوس هاکسلی نویسنده نابغه بوده توصیه می کنم کتاب دیگه این نویسنده به نام درهای ادراک یا روان‌گردان‌ها را هم بخوانید

م.ر
۱۴۰۲/۱۰/۲۶

کتابی نیست که بشه به هر کسی پیشنهادش کرد. اگه دغدغه‌های فلسفی دارید و دوست دارید جهان آینده رو از دریچه چشم یه آدم حساس به سرنوشت بشر ببینید، به احتمال زیاد لذت خواهید برد.

زمان

۹ ساعت و ۱۲ دقیقه

حجم

۵۰۹٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۱۲ دقیقه

حجم

۵۰۹٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۳,۶۰۰
تومان