دانلود کتاب صوتی ابیگیل با صدای فروغ حداد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ابیگیل اثر ماگدا سابو

دانلود و خرید کتاب صوتی ابیگیل

معرفی کتاب صوتی ابیگیل

کتاب صوتی «ابیگیل» نوشتهٔ ماگدا سابو با ترجمهٔ نصراله مرادیانی و گویندگی فروغ حداد به‌کوشش نشر بیدگل منتشر شده است. «وال استریت ژورنال» درباره این رمان چنین نوشته است: «داستانی پرمایه، با روایتی صمیمی که به شکل هوشمندانه‌ای معصومیت جوانی گرفتار در مهلکه را به تصویر می‌کشد. این رمان محبوب پرتره‌ای که سابو در تمامی آثارش از مجارستان به دست داده است را به اتمام می‌رساند.»

درباره کتاب صوتی ابیگیل

گینا ویتایی شخصیت اصلی رمان ابیگیل دختری ۱۴ساله است که مادرش را از دست داده و با پدرش زندگی می‌کند. در این میان جنگ هم در جریان است و ما با ویتایی نوجوان که هنوز هیچ تصوری از عواقب این جنگ ندارد همراه هستیم. وینا و پدرش روابط بسیار خوبی دارند اما پدر او که ژنرالی بلندمرتبه است، ناگهان تصمیم می‌گیرد گینا را را از بوداپست دور کند و به یک مدرسه شبانه‌روزی دینی در یک شهر دور بفرستد، مدرسه‌ای که مثل یک قلعه می‌ماند، با قوانینی سفت و سخت که تا پیش از این گینا هیچ تصوری از آن نداشت. ژنرال توضیحی به دخترش نمی‌دهد و او را بی‌خبری کامل قرار می‌دهد. گینای ۱۴ساله احساس می‌کند زندگی‌اش به پایان رسیده است. برای گینا «آکادمی اسقف ماتولا» که یک مدرسهٔ مذهبی مسیحی دخترانه است چیزی کم از زندان ندارد.

کتاب صوتی ابیگیل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دوستداران آثاری که به موضوعات مربوط به مسیحیت و کلیسا می‌پردازد، پیشنهاد می‌شود.

درباره ماگدا سابو

ماگدا سابو رمان نویس مجارستانی بود. ماگدا سابو در زمینه‌های درام، جستار، مطالعات، شرح‌حال، شعر و ادبیات کودکان طبع‌آزمایی کرده است. او در میان مولفان مجار با انتشار آثارش در ۴۲ کشور و بیش از ۳۰ زبان رکورددار است. وی که دکترای لغت‌شناسی داشت در مقاله‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی، پژوهش، خاطره‌نویسی، شعر و ادبیات کودک نیز متبحر بود. ماگدا سابو از بنیان‌گذاران آکادمی دیجیتال ادبی مجارستان، آرشیوی دیجیتال از آثار ادبیات این کشور، نیز بود. ماگدا سابو در کتاب‌هایش به وضعیت کشورش (مجارستان) در طول سال‌های منتهی به جنگ و پس از آن پرداخته است. کشوری که زمانی از قدرت‌های اروپا به شمار می‌رفت. کتاب ابیگیل، کتاب خیابان کاتالین و کتاب در، دربرگیرنده سال‌های جنگ جهانی اول تا سال‌های هولناک بعد از قیام ضدشوروی سال ۱۹۵۶ را شامل می‌شود. از این نظر، سه رمان فوق یک سه‌گانه را تشکیل می‌دهد. ماگدا سابو، شاعر و نویسنده مجارستانی، در سال ۱۹۴۷ نخستین آثار خود را در قالب شعر منتشر کرد. دو دفتر شعر او در سال ۱۹۴۹ جایزه باومگارتن را برای او به ارمغان آورد‌. سابو در دوران حاکمیت رژیم کمونیستی به مدت هفت سال ممنوع‌الکار شد، اما دست از نوشتن نکشید. «ابیگیل» اولین بار در سال ۱۹۷۰ منتشر شد و پرخواننده‌ترین رمان ماگدا سابو است.

بخشی از کتاب صوتی ابیگیل

«گینا خیلی زیاد به پدرش رفته بود. بعد از ساعت‌ها خواهش و تمنا به‌یکباره ساکت ساکت شد. نه دیگر چیزی پرسید نه گله و شکایت کرد. جناب‌ژنرال، که او را به‌قدری خوب می‌شناخت که انگار مادرش باشد، فهمید که چه رنج و درماندگی توأم با نومیدیِ عمیقی پشت سکوت حساب‌شده‌اش پنهان است. وقتی، شبِ قبل از رفتنش، وسایلش را جمع کرد، نه قطره‌اشکی در میان بود و نه از گریه‌وزاری خبری بود. تعداد وسایلی که اجازه داشت با خودش به مدرسهٔ جدید ببرد به‌قدری کم بود که جمع کردن وسایلش، حتی بدون کمک مارسل، خیلی طول نکشید. حالا معلوم شد که پدرش قبلابه شهر موردنظر سر زده بود و به او گفت که لباس و تجهیزات هرکدام از بچه‌ها را خود مدرسه می‌دهد. فقط کافی است لباس زیر و لباس خانگی‌اش را بردارد؛ به آنجا که برسد همهٔ چیزهای دیگر را خودشان بهش می‌دهند. قبل از اینکه آخرسر درِ چمدانش را ببندد، نگاهش را آرام دور اتاق چرخاند، بعد عروسک محبوبش، سگ مخملی خال‌خالی را چپاند لای لباس‌خوابش توی چمدان. بعد، وقتی لحظه‌ای فکر کرد، دوباره آن را درآورد و گذاشت سر جایش. آن هم باید می‌ماند همان‌جا توی خانه. باید خودش را تمام‌وکمال با این جهان تازهٔ ناآشنا وفق می‌داد. کتاب‌های درسی، کتاب‌های تمرین، همه‌چیز، بنا بود به‌کل تازه باشد. تا حالا توی مدرسهٔ دولتی بود، ولی از این به بعد دیگر به مدرسهٔ دینی می‌رفت، جایی که کتاب‌ها و حتی جوهرخشک‌کنش فرق داشت.»

نظرات کاربران

Ms.
۱۴۰۲/۰۵/۱۴

نسبت به سایر آثار سابو که تا به حال منتشر شدن خط داستانی روشن تری داره و کاملا خواننده رو درگیر ماجراها میکنه

setare78
۱۴۰۲/۰۳/۰۱

به نظرم حوصله سربر و بچگانه بود . ایده داستان خوب بود ولی پردازش خوبی نداشت.

زمان

۱۵ ساعت و ۵۲ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۲۸۴٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۵ ساعت و ۵۲ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۲۸۴٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۲۹,۰۰۰
تومان