دانلود و خرید کتاب ابیگیل ماگدا سابو ترجمه نصراله مرادیانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ابیگیل اثر ماگدا سابو

کتاب ابیگیل

نویسنده:ماگدا سابو
انتشارات:نشر بیدگل
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۲۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ابیگیل

کتاب الکترونیکی «ابیگیل» نوشتهٔ ماگدا سابو با ترجمهٔ نصراله مرادیانی در نشر بیدگل به چاپ رسیده است. گینای ۱۴ساله احساس می‌کند زندگی‌اش به پایان رسیده است. پدرش که ژنرالی بلندپایه است تصمیم گرفته تا او را از بوداپست دور کند و به مدرسه‌ای شبانه‌روزی بفرستد. برای گینا «آکادمی اسقف ماتولا» که یک مدرسه مذهبی مسیحی دخترانه است چیزی کم از زندان ندارد.

درباره کتاب ابیگیل

«روایتی پرتنش و عمیق که تصویری استادانه از سادگی و خامی جوانی ترسیم می‌کند، سادگی‌ای که هر آن بیم از دست‌رفتنش می‌رود… سابوی تردست، در یک آن، زمان و تاریخ و حماقت بشری، همه را از چشمان معصوم کودکی بر ما آشکار می‌کند.»

 گینا ویتایی دختری چهارده‌ساله است، مادرش را از دست داده و با پدرش زندگی می‌کند، پدر و دختری که همدیگر را به معنای واقعی کلمه می‌پرستند. در این میان جنگ هم در جریان است و ما با ویتایی نوجوان که هنوز هیچ تصوری از عواقب این جنگ ندارد همراه هستیم. پدر او ژنرالی بلندمرتبه است که ناگهان تصمیم می‌گیرد گینا را به یک مدرسه شبانه‌روزی دینی در یک شهر دور بفرستد، مدرسه‌ای که مثل یک قلعه می‌ماند، با قوانینی سفت و سخت که تا پیش از این گینا هیچ تصوری از آن نداشت. ژنرال توضیحی به دخترش نمی‌دهد و او را بی‌خبری کامل قرار می‌دهد.

«وال استریت ژورنال» دربارهٔ رمان ابیگیل می‌گوید: «داستانی پرمایه، با روایتی صمیمی که به شکل هوشمندانه‌ای معصومیت جوانی گرفتار در مهلکه را به تصویر می‌کشد. این رمان محبوب پرتره‌ای که سابو در تمامی آثارش از مجارستان به دست داده است را به اتمام می‌رساند.» 

کتاب ابیگیل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که به رمان‌هایی با درونمایهٔ مذهبی و عقاید مسیحی علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ماگدا سابو

ماگدا سابو رمان نویس مجارستانی بود. ماگدا سابو در زمینه‌های درام، جستار، مطالعات، شرح‌حال، شعر و ادبیات کودکان طبع‌آزمایی کرده است. او در میان مولفان مجار با انتشار آثارش در ۴۲ کشور و بیش از ۳۰ زبان رکورددار است. وی که دکترای لغت‌شناسی داشت در مقاله‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی، پژوهش، خاطره‌نویسی، شعر و ادبیات کودک نیز متبحر بود. ماگدا سابو از بنیان‌گذاران آکادمی دیجیتال ادبی مجارستان، آرشیوی دیجیتال از آثار ادبیات این کشور، نیز بود. ماگدا سابو در کتاب‌هایش به وضعیت کشورش (مجارستان) در طول سال‌های منتهی به جنگ و پس از آن پرداخته است. کشوری که زمانی از قدرت‌های اروپا به شمار می‌رفت. کتاب ابیگیل، کتاب خیابان کاتالین و کتاب در، دربرگیرنده سال‌های جنگ جهانی اول تا سال‌های هولناک بعد از قیام ضدشوروی سال ۱۹۵۶ را شامل می‌شود. از این نظر، سه رمان فوق یک سه‌گانه را تشکیل می‌دهد. ماگدا سابو، شاعر و نویسنده مجارستانی، در سال ۱۹۴۷ نخستین آثار خود را در قالب شعر منتشر کرد. دو دفتر شعر او در سال ۱۹۴۹ جایزه باومگارتن را برای او به ارمغان آورد‌. سابو در دوران حاکمیت رژیم کمونیستی به مدت هفت سال ممنوع‌الکار شد، اما دست از نوشتن نکشید. «ابیگیل» اولین بار در سال ۱۹۷۰ منتشر شد و پرخواننده‌ترین رمان ماگدا سابو است. 

بخشی از کتاب ابیگیل

«گینا خیلی زیاد به پدرش رفته بود. بعد از ساعت‌ها خواهش و تمنا به‌یکباره ساکت ساکت شد. نه دیگر چیزی پرسید نه گله و شکایت کرد. جناب‌ژنرال، که او را به‌قدری خوب می‌شناخت که انگار مادرش باشد، فهمید که چه رنج و درماندگی توأم با نومیدیِ عمیقی پشت سکوت حساب‌شده‌اش پنهان است. وقتی، شبِ قبل از رفتنش، وسایلش را جمع کرد، نه قطره‌اشکی در میان بود و نه از گریه‌وزاری خبری بود. تعداد وسایلی که اجازه داشت با خودش به مدرسهٔ جدید ببرد به‌قدری کم بود که جمع کردن وسایلش، حتی بدون کمک مارسل، خیلی طول نکشید. حالا معلوم شد که پدرش قبلابه شهر موردنظر سر زده بود و به او گفت که لباس و تجهیزات هرکدام از بچه‌ها را خود مدرسه می‌دهد. فقط کافی است لباس زیر و لباس خانگی‌اش را بردارد؛ به آنجا که برسد همهٔ چیزهای دیگر را خودشان بهش می‌دهند. قبل از اینکه آخرسر درِ چمدانش را ببندد، نگاهش را آرام دور اتاق چرخاند، بعد عروسک محبوبش، سگ مخملی خال‌خالی را چپاند لای لباس‌خوابش توی چمدان. بعد، وقتی لحظه‌ای فکر کرد، دوباره آن را درآورد و گذاشت سر جایش. آن هم باید می‌ماند همان‌جا توی خانه. باید خودش را تمام‌وکمال با این جهان تازهٔ ناآشنا وفق می‌داد. کتاب‌های درسی، کتاب‌های تمرین، همه‌چیز، بنا بود به‌کل تازه باشد. تا حالا توی مدرسهٔ دولتی بود، ولی از این به بعد دیگر به مدرسهٔ دینی می‌رفت، جایی که کتاب‌ها و حتی جوهرخشک‌کنش فرق داشت.»

نظرات کاربران

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۴۰۰/۰۹/۲۳

شخصیت اصلی رمان ابیگیل، دختری اهل بوداپست است به نام جورجینا ویتای که در سنین پایین‌تر مادر خود را از دست داده و پدرش نیز ژنرال ارتش است. پدر جورجینا با آغاز جنگ جهانی دوم ناچار به ترک مجارستان می‌شود

- بیشتر
ترلان
۱۴۰۱/۰۳/۲۳

لطفا در کتابخانه بی نهایت قرارش بدید

Ms.
۱۴۰۱/۰۸/۰۱

این کتاب نسبت به آثار دیگر ماگدا سابو که تا حالا به فارسی منتشر شده‌ن، داستان‌محور تره و خط داستانی جذابی داره. ترجمه‌ی خوبی داره و طرح جلدشم متناسب با مضمونه کاملا.

کاربر ۱۴۲۰۶۰۹
۱۴۰۳/۰۲/۰۱

توصیه میکنم کتابو بخونید،ماجرای دختری( گینا)که پدرش نظامیه و چون درگیر جنگ جهانی دوم هستن و بخاطر یه سری اتفاقاتی که براش افتاده مجبور میشه دخترشو ببره به یک مدرسه مذهبی تو یه شهر دور، گینا چون متوجه اسرار پدرش

- بیشتر
Farib96
۱۴۰۲/۱۱/۱۱

قلم ماگدا سابو واقعاً جذاب و گیراست. من سابو رو با رمان «در» شناختم و عهد بستم تمام کتاباشو بخونم. انقدر که ازش خوشم اومد. و خب... پشیمون هم نشدم. «ابیگیل» واقعاً قشنگ بود. راجع به زندگی یه دختر مدرسه‌ای

- بیشتر
Zahra Yazdani
۱۴۰۲/۰۴/۱۱

این کتاب هم یکی از سه گانه ی سابو هست ولی داستان طور تره و پیچیدگی اون دوتا رو نداره. در کل هرسه تاشون ارزش خوندن و دارن

جواد
۱۴۰۲/۰۱/۱۴

ادامه این کتاب من رو سرگردان کرد و متوجه داستان نشدم اوایل خیلی خوب اما وسط کتاب واقعا متوجه نشدم فک کنم از ترجمه بود 😐

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
حالا که همه‌چیز و همه‌کس پس می‌رفت و دور می‌شد و دیدنش سخت و سخت‌تر می‌شد، چه فایده داشت گردن دراز کند و نگاهشان کند؟
mahdieh91

حجم

۴۳۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۵۸ صفحه

حجم

۴۳۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۵۸ صفحه

قیمت:
۱۵۸,۰۰۰
تومان