دانلود کتاب صوتی بابا لنگ دراز با صدای زهره شکوفنده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بابا لنگ دراز اثر جین  وبستر

دانلود و خرید کتاب صوتی بابا لنگ دراز

معرفی کتاب صوتی بابا لنگ دراز

کتاب صوتی بابا لنگ دراز رمان مشهور و نامیرای جین وبستر نویسنده‌ی آمریکایی است. این رمان اولین بار سال ۱۹۱۲ منتشر شد و به‌سرعت به محبوبیتی باورنکردنی رسید. کتاب بابا لنگ‌دراز شامل نامه‌های جودی ابوت، دختری یتیم و باهوش، به حامی ناشناسش، بابا لنگ‌دراز است؛ حامی‌ای که جودی را به دبیرستان می‌فرستد و به آرزوی همیشگی‌اش می‌رساند؛ حامی‌ای که جودی از او تنها یک سایه دیده، سایه‌ای با لنگ‌های دراز.

این اثر با ترجمه‌ی محسن سلیمانی و گویندگی زهره شکوفنده و محمد ولیان در نشر افق منتشر شده است. 

درباره کتاب صوتی بابا لنگ دراز

بابا لنگ دراز برای بیشتر گوش‌های دنیا نامی آشناست. در این کتاب صوتی ما با زندگی و کلمات جروشا ابوت یا به قول خودش جودی ابوت همراه می‌شویم؛ دختری با موهای قرمز و روحیه‌ا‌ی شاد و حساس. جودی برخلاف قوانین تا ۱۸ سالگی در پرورشگاه مانده، ولی دیگر وقت ترک کردن رسیده است. یکی از خیرها که مردی ثروتمند است، جودی را راهی دبیرستان شبانه‌روزی می‌کند تا به تن یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای او جامه‌ی عمل بپوشاند. جودی سرمست از زندگی جدیدش، بی‌صبرانه دوست دارد ناجی رویاهایش را ببیند، ولی از او چیزی جز یک سایه با پاهای دراز نصیبش نمی‌شود، به همین دلیل اسمش را می‌گذارد: بابا لنگ‌دراز.

بله، بابا لنگ‌‌دراز می‌خواهد در سایه بماند، ولی از جودی می‌خواهد در مورد وضعیت تحصیلش برای او بنویسد. جودی شروع به نوشتن می‌کند و در خلال همین نامه‌ها استعدادش در زمینه‌ی نوشتن کشف می‌شود. او سعی می‌کند از زندگی جدیدش نهایت استفاده را ببرد و کوچک‌ترین کشف‌هایش در مورد زندگی را روی کاغذها با بابا ‌لنگ دراز درمیان می‌گذارد. جودی حالا زندگی تازه‌ای دارد، دوست‌های جدیدی پیدا کرده و حتی سروکله‌ی یک رابطه‌ی عاطفی هم در زندگی‌اش پیدا شده است.

حالا که بیشتر از یک قرن از عمر این رمان گذشته، می‌توانیم با قاطعیت بگوییم بابا لنگ‌ دراز اثری برای همه‌ی زمان‌هاست. کتابی که نسل‌ پشت نسل آن را می‌خوانند و از فضای گرم و عاشقانه‌اش لذت می‌برند.

جین وبستر با نوشتن کتاب صوتی بابا لنگ دراز سنت‌ها و باورهای زمانه‌اش را زیر پا گذاشت؛ قهرمان داستان او نه یک اشراف‌زاده‌ی ثروتمند، بلکه دختری فقیر و از طبقه‌ی فرودست بود. دختری جسور که می‌خواست حقش را از زندگی بگیرد و از ابراز احساساتش نمی‌ترسید. وبستر همیشه از اختلاف طبقاتی و توهین به قشر فرودست رنج می‌برد و از نابرابری شاکی بود؛ او در اثر ماندگارش به جنگ این مسئله رفت و پیروز هم شد. بعد از بابا لنگ دراز جودی به سرعت به شخصیتی محبوب تبدیل شد و نگاه‌ها را به قشر فرودست تغییر داد. حالا دیگر کسی کودکان بی‌پدر و مادر را تحقیر نمی‌کرد و همه‌چیز تغییر کرده بود. داستان ساده ولی دلنشین بابا لنگ‌دراز، سرشار از مهر، عاطفه، عشق، زندگی و یک‌رنگی است و تا همیشه در ذهن خواننده‌اش زنده می‌ماند.

شنیدن کتاب صوتی بابا لنگ دراز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این اثر روی کاغذ یک رمان نوجوان شناخته می‌شود، ولی در حقیقت کتاب صوتی بابا لنگ دراز رده‌ی سنی ندارد. فرقی ندارد چند سالتان است، فرقی ندارد جنسیتتان چیست و در کجا زندگی می‌کنید، در هر صورت می‌توانید در دنیای بابا لنگ‌دراز غرق شوید و پابه‌پای جودی به سمت عشق و زندگی حرکت کنید. شنیدن کتاب صوتی بابا لنگ دراز به علاقه‌مندان به نامه‌نگاری و داستان‌های عاشقانه پیشنهاد می‌شود. در ضمن صدای گرم زهره شکوفنده و محمد ولیان باعث شده این کتاب برای علاقه‌مندان به کتاب‌های صوتی انتخابی بی‌نظیر باشد.

چرا باید کتاب صوتی بابا لنگ‌دراز را بشنویم؟

کتاب صوتی بابا لنگ دراز رمانی لطیف و لذت‌بخش است. این رمان با داستان ساده، دلنشین و خیال‌انگیزش اوقات خوبی برای خواننده‌اش می‌سازد. این کتاب بارها و بارها تجدید چاپ شده است، به زبان‌های بسیاری درآمده است، به کرات در دوره‌های مختلف دست‌مایه‌ی ساخت فیلم‌ها، کارتون‌ها و انیمیشن‌ها قرار گرفته است و می‌گیرد. این اقبال عمومی پرشور نشان می‌دهد رمان بابا لنگ‌ دراز اثری خواندنی است. در ضمن نسخه‌ی صوتی این اثر می‌تواند انتخاب خوبی برای ورود به جهان جودی ابوت باشد؛ همچنین اگر کتاب را قبلاً خوانده‌اید، با شنیدن این کتاب صوتی می‌توانید سفری به گذشته داشته باشید.

درباره جین وبستر

سال ۱۸۷۶ یکی از روستاهای نیویورک، میزبان دختری به نام آلیس جین چندلر وبستر شد. جین وبستر از کودکی با دنیای کتاب‌ها آشنا شد. مارک تواین، نویسنده‌ی سرشناس، دایی مادرش بود و پدر جین مدیریت مالی و اداری آثار او را بر عهده داشت. جین هنوز نوجوان بود که پدرش بر اثر مرگی خودخواسته از دنیا رفت و او را با اولین بحران زندگی‌اش روبه‌رو کرد.

دخترک پرشور خانواده‌ی وبستر بعدها راهی رشته‌ی نقاشی چینی شد و به مدرسه‌ی لیدی جین گری راه یافت. سال‌های حضور جین در مدرسه و تحصیل و تدریس او را می‌توان زمینه‌های تولد بابا لنگ‌دراز دانست. شناخت عمیق و پرداخت بی‌نظیر او در رمان بابا لنگ دراز از این تجربه‌ی غنی سروکله زدن با دختر‌های دانشجو سرچشمه می‌گیرد.

جین وبستر بعدها در رشته‌های اقتصاد و زبان انگلیسی هم تحصیل کرد و همیشه زنی دغدغه‌مند، جسور و خلاق بود. او به نوشتن عشق می‌ورزید و این عشق در لابه‌لای کلماتش عیان بود. جین وبستر علاوه بر بابا لنگ‌دراز که قله‌ي رفیع کارنامه‌اش به شمار می‌رود، آثار دیگری نوشت. دشمن عزیز -که در واقع ادامه‌ی بابا لنگ‌دراز است-، وقتی پتی به دانشکده می‌رفت، جری جوان...

متاسفانه عمر خالق بابا لنگ‌دراز و جادوگر کلمات، کوتاه بود. جین وبستر تنها چهل سال داشت که مرگ روی زندگی‌اش سایه انداخت و او را حین زایمان دخترش، از کلمه‌ها و داستان‌های نوشته‌نشده‌اش گرفت.

معرفی شخصیت‌های کتاب بابا لنگ دراز

جودی ابوت: خانم جروشا ابوت یا همان جودی، نقش اول کتاب صوتی بابا لنگ دراز است. دختری خوش‌قلم که ما داستان را از نگاه او می‌بینیم. جودی به‌شدت ریزبین است و میل شدیدی به زندگی و تجربه دارد.

کاترین: کاترین مدیر یتیم‌خانه است؛ زنی سخت‌گیر که کوچک‌ترین جایی در قلب‌های بچه‌های یتیم‌خانه ندارد.

بابا لنگ‌دراز: بابا لنگ‌دراز همان حامی مهربان جودی است که ما هم مثل جودی اطلاعاتی بیشتر از پاهای بلند از او نداریم؛ البته تا نیمه‌ی پایانی داستان!

سالی مک‌براید: سالی، هم‌اتاقی جودی و دختری بامزه، خجالتی و کمی چاق است. سالی به‌سرعت به یکی از بهترین‌ دوست‌های جودی تبدیل می‌شود. مهم‌ترین ویژگی سالی مهربانی است و پادرمیانی یکی از بارزترین مهارت‌هایش به شمار می‌رود.

جولیا پندلتون: جولیا پندلتون دوست دیگر جودی است. دختری زیبا، قدبلند، مغرور و یکی از اعضای خانواده‌ی سرشناس پندلتون. جولیا ابتدا نگاه خوبی به ظاهر فقیرانه‌ی جودی نداشت، ولی بعدها یکی از دوست‌های خوب او شد.

جرویس پندلتون: جرویس پندلتون عموی جولیاست. مردی بسیار ثرومند و مودب. جرویس با بقیه‌ی ثروتمندهای دنیا فرق دارد!

جوانا اسلون: خانم اسلون که هیچ خوشش نمی‌آید کسی خانم صدایش بزند، مدیر دبیرستان است. جوانا سعی می‌کند درونیاتش را پشت چهره‌ای خشن پنهان کند، ولی جودی از پشت نقاب هم می‌تواند قلب مهربان او را ببیند.

بهترین ترجمه کتاب بابا لنگ دراز کدام است؟

کتاب بابا لنگ دراز اولین بار در سال ۱۳۶۲ با ترجمه‌ی داریوش شاهین به زبان فارسی درآمد. بعدها مترجم‌ها در دوره‌های مختلف ترجمه‌های دیگری از این کتاب ارائه دادند و این رمان محبوب، بارها به زبان فارسی ترجمه شد؛ میمنت دانا در نشر چلچله، مهرداد مهدویان در نشر قدیانی، سارا شکوهی‌نیا در نشر پارمیس، سمیرا بیات در نشر آتیسا و...

ترجمه‌ی محسن سلیمانی در نشر افق و ترجمه‌ی میمنت دانا در نشر چلچله را می‌شود بهترین ترجمه‌های این رمان دانست.

از رمان بابا لنگ دراز چه اقتباس‌هایی صورت گرفته است؟

کتاب بابا لنگ دراز از زمان انتشارش تاکنون بارها مورد اقتباس‌های مختلف قرار گرفته است. اولین بار خود جین وبستر در سال ۱۹۱۴ نمایش‌نامه‌ی موفقی از اثرش اقتباس کرد. در سال ۱۹۱۹ فیلم صامتی با بازی مری پیکفورد بر اساس این کتاب ساخته شد. در ادامه فیلم‌های دیگر در دوره‌های مختلف ساخته شدند، فیلمی در سال ۱۹۳۱ با بازی جنت گینور، فیلم دیگر در سال ۱۹۳۸، فیلمی در آلمان، فیلمی در کره‌ی جنوبی، کارتون‌ها، انیمیشن‌ها و.... به همین ترتیب آثار هنری بسیاری از دل کتاب بابا لنگ دراز جان گرفتند و جالب این است که مدام اقتباس‌های جدیدتر از راه می‌رسند.

نظرات افراد یا مجله‌های مشهور درباره کتاب

گاردین: به خوشمزگی یک بستنی در یک روز داغ تابستانی.

آمازون: ستایشی عمیق و لطیف از عشق آگاهی‌بخش.

پایان داستان بابا لنگ دراز

هشدار: این قسمت می‌تواند پایان داستان را لو بدهد!

بله، جودی بالاخره بابا لنگ‌دراز را می‌بیند. چه کسی فکرش را می‌کرد بابا لنگ‌دراز، حامی همیشگی جودی، همان جرویس پندلتون، عموی جولیا باشد؟ همان مرد جذاب و ثروتمندی که توجهی به پول و ثروت نداشت، همان مردی که جودی دلش برای او می‌لرزید. ازدواج جودی و بابا لنگ‌دراز پایانی رویایی برای رمان بابا لنگ دراز رقم می‌زند. عشق مانع‌ها را کنار می‌زند و آدم‌ها را به هم وصل می‌کند.

معرفی نویسنده
عکس جین  وبستر
جین وبستر

جین وبستر خالق رمان معروف بابا لنگ ‌دراز، نویسنده و نمایشنامه‌نویس آمریکایی بود. او که از خویشاوندان مارک تواین به شمار می‌‎رفت، خصوصیات سبک او را در نوشته‌های خودش نیز بازتاب داد. توجه به مسائل زنان، فقر و کودکان از جمله موضوعاتی است که وبستر در کتاب‌هایش به آن‌ها پرداخته است.

نظرات کاربران

کمالی
۱۴۰۱/۰۵/۰۵

شنیدن این رمان با صدای گرم و رسای همکار عزیزم خانم زهره شکوفنده خیلی دلنشین تر از خواندنش است. من گوینده ی رادیو فرهنگ رضوی هستم. ممنونم از نویسنده ، مترجم ، سرکار خانم زهره شکوفنده و طاقچه... این کتاب در مورد دختر

- بیشتر
ابر سپید
۱۴۰۱/۰۵/۰۴

چه قدر خوبه صدای دوبلور شخصیت جودی برای خوانش کتاب انتخاب شدا

Tinpanahi
۱۴۰۱/۰۵/۲۷

دوست داشتنی ترین کتاب دنیا؛ ضمنا، هیچکس بهتر از این نمیتونست بخونتش!

شمعدونی
۱۴۰۱/۰۴/۰۹

کتاب خیلی خوبیه،پیشنهاد میکنم حتما بخرین

فریده کوشا
۱۴۰۱/۰۸/۲۴

نوشته رایگان ولی دانلود نمیشه

آشنا
۱۴۰۱/۰۴/۳۱

من هرگز از خواندن این قصه سیر نمیشم ،با این حال شنیدنش خیلی لذت بخش تره، از گوینده با صدای گرم و گیراشون و خوانش روان و جذابشون تشکر ویژه دارم

فائقه
۱۴۰۱/۰۸/۲۴

دیروز کتاب رایگان بود قابل اجرا نبود خیلی ممنون که خیلی زود مشکل رو برطرف کردید الان در حال گوش کردن کتاب هستم با وجود اینکه صد بار کارتون جودی ابوت رو دیدم باز شنیدن کتابش خالی از لطف نبود

- بیشتر
غزل
۱۴۰۱/۰۸/۲۸

به شدت خوب بود، انگار خود جروشا آبوت با همان موهای قهوه ای و چشمان درشت ، نامه هایش را بلند بلند میخواند. من که گذر زمان را با شنیدن این کتاب حس نکردم. بهترین کتاب حال خوب کن

یوسف
۱۴۰۱/۰۸/۲۴

رایگان گذاشتید برا هدیه هفته کتابخوانی ۱۴۰۱ ولی دانلود نمیشه

Robin F
۱۴۰۱/۰۷/۰۹

عالی عالی عالی. بهترین کتاب صوتی که تا الان گوش دادم. صدای سرکار خانم شکوفنده بی نظیر بود. و موسیقی هم عالی و به جا بود و لازم نبود هی صدا رو کم و زیاد کنیم. در یک کلام فوق

- بیشتر

زمان

۴ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۲۱۱٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۲۱۱٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان