دانلود و خرید کتاب چکیده رمان جنگ و صلح لئو تولستوی ترجمه سینا رجبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چکیده رمان جنگ و صلح اثر لئو تولستوی

کتاب چکیده رمان جنگ و صلح

معرفی کتاب چکیده رمان جنگ و صلح

کتاب حاضر چکیده‌ای است از رمان جنگ و صلح اثر لئو نیکلایویچ تولستوی که از مجموعه انگلیسی «چکیده پنجاه رمان کلاسیک» در انتشارات شکیب به چاپ رسیده است

«چکیدهٔ پنجاه رمان کلاسیک»، مجموعه‌ای برای معرفی شاهکارهای ادبی کلاسیک است، از «دل تاریکی» کنراد گرفته تا «آنا کارنینا» اثر تولستوی.

چکیده رمان‌ها معمولاً در کتابخانه‌ها به‌صورت مجموعه‌های چند جلدی در دسترس هستند؛ در دنیای مجازی نیز نسخه‌های گیج‌کننده‌ای از چکیده رمان‌ها وجود دارد. افزون بر این، در دانشگاه‌ها و دیگر مؤسسه‌ها مقالاتی به قلم کارشناسان دربارهٔ نقد و بررسی رمان‌ها در قالب «راهنمای آموزشی» نوشته می‌شود؛ اما این مجموعه کاملاً متفاوت است. خواننده در اینجا، با ارائه‌ای منظم از چکیده رمان‌های برگزیده روبرو می‌شود. این چکیده‌ها به‌صورت جامع و با نگارشی متناسب برای همهٔ خوانندگان نوشته شده‌اند. تعداد واژگانِ چکیده‌ها در متن اصلی از ۱۱۴۰ واژه برای رمان «عمارت‌های سبز» تا ۷۰۰۰ واژه برای «جنگ و صلح» متغیر است.

درباره کتاب چکیده رمان جنگ و صلح

تولستوی یکی از مشهورترین نویسندگان و بزرگ‌ترین شخصیت‌های تاریخ روسیه است. رمان‌های جنگ و صلح و آنا کارنینا جایگاه او را در بالاترین رده ادبیات داستانی جهان تثبیت کرده‌ است. تولستوی چهره‌ای مشهور و محبوب در روسیه و نویسنده‌ای ماندگار در جهان به شمار می‌رود. تولستوی به رغم شهرت و محبوبیتی که با انتشار آثارش کسب کرد، زندگی خود را به شدت تغییر داد و به ساده زیستی روی آورد. از دیگر کتاب‌های مشهور او می‌توان به سه‌گانه کودکی، نوجوانی، جوانی و رستاخیز اشاره کرد.

خواندن کتاب چکیده رمان‌های مجموعه چکیده پنجاه رمان کلاسیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این مجموعه به دوست‌داران ادبیات جهان تقدیم شده است تا بیش از پیش، عشق به خواندنِ ادبیاتِ کلاسیک را برانگیزاند.

بخشی از کتاب چکیده رمان جنگ و صلح

یک مهمانی مجلل توسط آنا پاولونا شِرر زنی چهل ساله و ندیمهٔ ملکه ماریا فِدُرُونا، ترتیب داده شده است. در این میهمانی، اعضای تراز اول سنت پیترزبورگ دعوت شده‌اند. شاهزاده واسیلی کوراگین مردی برجسته در جامعه و نیز در دادگستری یکی از میهمانان دعوت شده است. شاهزاده واسیلی، دختری زیبا به نام هلن و دو پسر به نام‌های هیپولایت و آناتول دارد که پسرانش مایهٔ شرم او هستند.

پی‌یِر بزوخوف، پسر نامشروع کنت کریل ولادیمیرُویچ بزوخوف، یکی از ثروتمندترین مردان روسیه نیز در این میهمانی حضور دارد. او تازه تحصیلاتش را در فرانسه به پایان رسانده و این اولین حضورش در یک میهمانی، پس از بازگشت به کشورش می‌باشد.

پی‌یِر با وارد شدن به بحث دربارهٔ سیاست، میزبان را عصبی کرده است. یکی از دوستان پی‌یِر به نام شاهزاده اندرو بلکونسکی و همسرش لیز در این میهمانی حضور دارند. در پایان میهمانی، پی‌یِر برای صرف شام به منزل اندرو می‌رود. لیز با اندرو بر سر رفتن او به جنگ مجادله می‌کند. اندرو آرزو می‌کند کاش هرگز ازدواج نکرده بود.

پی‌یِر در منزل شاهزاده واسیلی کورگن است و درگیر بحث با او دربارهٔ زندگی از هم پاشیدهٔ پسرش آناتول می‌باشد، به اندرو قول می‌دهد که دیگر بد گویی نکند. پی‌یِر منزل اندرو را ترک کرده و تصمیم می‌گیرد برای تفریح نزد آناتول و دوستانش برود.

آن شب پی‌یِر و آناتول و دوستش دولوخوف که یک افسر ارتش قمارباز است به سختی مست می‌کنند و همراه با یک خرس اهلی به داخل شهر می‌روند. آنها به یک افسر پلیس حمله می‌کنند و او را به پشت خرس می‌بندند سپس هر دو را به میان رودخانه پرتاب می‌کنند. آنگاه فقط پلیس را که در حال غرق شدن بود نجات می‌دهند. به خاطر این شرارت پی‌یِر و آناتول از پیترزبورگ اخراج شده و به مسکو فرستاده می‌شوند. همچنین رتبهٔ نظامی دولوخف را تنزیل می‌دهند. 

معرفی نویسنده
عکس لئو تولستوی
لئو تولستوی
روس | تولد ۱۸۲۸ - درگذشت ۱۹۱۰

لئو تولستوی نویسنده و فعال اجتماعی-سیاسی روسی است که از طلایه‌داران ادبیات جهان نیز به شمار می‌رود. بسیاری از مورخان ادبی معتقدند تولستوی را می‌توان در کنار «هومر»، «دانته»، «شکسپیر» و «گوته»، ستون‌های ادبیات غرب دانست و به جرأت می‌توان گفت که آثار هیچ نویسنده‌ای در جهان به اندازه‌ی او، در فهرست «کتاب‌هایی که باید پیش از مرگ خواند» قرار نگرفته است.

نظرات کاربران

maede
۱۴۰۰/۰۶/۳۱

شاهکار واقعی

Zahra Abasi
۱۴۰۰/۰۳/۳۰

به نظر من این است که این کتاب عالی است و رومانی خارق‌العاده می باشد

Mahtab Sep
۱۴۰۳/۰۲/۰۴

خلاصه کردن چنین کتابی کار اشتباهیه چون صرفا روزنامه وار توضیح داده برای هر شخصیت چه اتفاقی افتاده، بدون اینکه از پیش شخصیت پردازی کرده باشه تا سرنوشت اون افراد برای خواننده مهم بشه وقتی من کاراکتر رو نمیشناسم معلومه که خوندن

- بیشتر
1984
۱۴۰۲/۰۹/۲۵

۵ جلد کتاب بلند رو جمع کردید فقط توی انقد جا؟!؟ ترجیح میدم اینو نخونم.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۱ صفحه

حجم

۳۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۱ صفحه

قیمت:
۱۱,۹۰۰
تومان