دانلود و خرید کتاب لائوتسه احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب لائوتسه اثر احمد علامه فلسفی

کتاب لائوتسه

معرفی کتاب لائوتسه

کتاب لائوتسه نوشته احمد علامه فلسفی است. این کتاب به آثار و زندگی لائوتسه فیلسوف کهن چینی می‌پردازد و تفکرات او را بررسی می‌کند و در اختیار علاقه‌مندان به دانش قرار می‌دهد.

درباره کتاب لائوتسه

 لائوتسه، فیلسوف اسطوره‌ای چینی در قرن ششم پیش از میلاد مسیح می‌زیست. لائوتسه، با نام اصلی «لی اره»، معروف به «استاد کهن» یا « پیر استاد» بوده‌است. تا آنجایی که مدارک تاریخی نشان می‌دهد، او به احتمال زیاد، اولین فیلسوف مشهور چینی در زمان سلسله چو می‌باشد. اما برخی بر این باورند که چنین شخصی هرگز وجود نداشته‌است.

لائوتسه در قرن ششم قبل از میلاد، «آیین تائو» را پایه‌گذاری کرد. وی از فلاسفه بزرگ چین به‌شمار می‌رود. لائوتسه به معنای حکیم سالخورده است. بنا به افسانه‌های چینی، نام او «وین لی» می‌باشد که در سال ۵۲۴ ق. م در ایالت «چو» متولد شده و در سال ۶۰۴ ق. م نیز وفات یافته‌است. کتاب مقدس آیین او تائو ته جینگ (کتاب طریقت و تقوی) شامل ۸۱ قطعه کلمه قصار است.

وی بنیان‌گذار فلسفه و مذهب تائوئیسم است؛ مذهبی که آزادیخواه بوده و بر پایه رفتار نیک بنیان نهاده شده. یکی از مورخان چینی به نام «سزوما چی ین» می‌نویسد: «لائوتسه از نیرنگ و فرومایگی سیاستمداران نفرت داشته و از شغل خود که کتابدار کتابخانه سلطنتی بوده، خسته می‌شود و چین را ترک می‌کند و هیچ‌کس به‌طور دقیق نمی‌داند که او در کجا و چگونه از دنیا رفته‌است»

لائوتسه، فلسفه ی  تائو یا طریقت  را بنیان نهاد و همه ی آثار مکتوب را طرد کرد و مانند روسو کتاب طبیعت را یگانه راهنمای زندگی خوب یافت.

لائوتسه می‌گفت: علم و دانش فضیلت نیست، زیرا بعضی از شریرترین افراد جهان، مردم تحصیل کرده و دانشمند بوده‌اند. لائوتسه می‌گفت بیایید از هم آهنگی آرام طبیعت تقلید کنیم، و درضمن عباراتی باشکوه، این هم آهنگی را این طور وصف می کرد:

در طبیعت همه چیز به خاموشی در کار است به وجود می آیند و مالک چیزی نیستند. کار خود را انجام می‌دهند و ادعا نمی کنند. معنای این بازگشت به اصل آرامش، یعنی تحقق سرنوشت است. این رجعت، انجام یک قانون ابدی است. دانستن و پیروی کردن از این قانون تائو یعنی طریق خردمندی است.

اینک کتابی که تحت عنوان« لائوتسه Lao Tzu » در پیش رو دارید، به شما کمک می‌کند  این فیلسوف را بهتر بشناسید.

خواندن کتاب لائوتسه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به فلسفه پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب لائوتسه

تائوئیسم، دائوئیسم (Taoism) یا فلسفه تائو، روش فکری منسوب به لائوتسه فیلسوف چینی که بر اداره مملکت بدون وجود دولت و بدون اعمال فرم‌ها و اشکال خاص حکومت مبتنی است که در قرن ۶ قبل از میلاد در چین با مجموعه‌ای از معتقدات و مناسک و اعمال مذهبی پیدا شد و بعدها با مسائلی فلسفی و عرفانی نقش بست. این اعتقاد اکنون ۲۵۰۰ ساله است و ریشه آن به کشور چین بازمی‌گردد.

خاستگاه تائوئیسم

بنیانگذار این دین فردی به نام لائوتسه است. او یکی از بزرگ‌ترین فیلسوفان قبل از کنفوسیوس بود. وی از سیاست بیزار بود و شغلش کتابدار سلطنتی چو بود که به آن علاقه‌ای نداشت؛ بنابراین در صدد ترک چین برآمد. هنگامی که قصد عبور از مرز چین را داشت مرزبانی به او گفت: «حال که دستگاه حکومت را ترک و گوشه نشینی را انتخاب می‌کنی، برای من کتابی بنویس» او کتابی را در دو بخش که مجموعاً ۵۰۰۰ کلمه داشت نوشت و بعد از آن آواره شد. محل مرگ وی مشخص نیست اما گفته می‌شود که ۸۷ سال عمر کرد. نام کتاب او تائو ته جینگ به معنای راه و فضلیت بود. به نظر برخی از محققان اندیشه‌های اولیه تائویی قبل از لائوتسه بوده ولی او آن را زنده کرده‌است. کتاب اصلی تائویسم تائو ته چینگ هزار و دویست جلد است که در طول پانزده قرن تنظیم شده‌است.

نظرات کاربران

Zohreh
۱۴۰۰/۱۰/۰۸

بعضی جملات چندین بار در قسمتهای مختلف کتاب تکرار شده بودند . جذابیت زیادی نداشت .

Mehdi Elahi
۱۴۰۰/۰۷/۲۰

ترجمه میتونست بهتر باشه. ولی در کل اطلاعات کامل و راضی کننده ای از تائو و لائوتزه رسوند.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
تائوئیسم، دائوئیسم (Taoism) یا فلسفه تائو، روش فکری منسوب به لائوتسه فیلسوف چینی که بر اداره مملکت بدون وجود دولت و بدون اعمال فرم‌ها و اشکال خاص حکومت مبتنی است که در قرن ۶ قبل از میلاد در چین با مجموعه‌ای از معتقدات و مناسک و اعمال مذهبی پیدا شد و بعدها با مسائلی فلسفی و عرفانی نقش بست. این اعتقاد اکنون ۲۵۰۰ ساله است و ریشه آن به کشور چین بازمی‌گردد.
esrafil aslani
در طبیعت همه چیز به خاموشی در کار است به وجود می آیند و مالک چیزی نیستند. کار خود را انجام می دهند و ادعا نمی کنند. معنای این بازگشت به اصل آرامش، یعنی تحقق سرنوشت است.
مهران محبی

حجم

۴۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

حجم

۴۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان