دانلود و خرید کتاب اسلحه، میکرب، و فولاد جرد دایموند ترجمه حسن مرتضوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسلحه، میکرب، و فولاد اثر جرد دایموند

کتاب اسلحه، میکرب، و فولاد

نویسنده:جرد دایموند
ویراستار:مجید امینی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۴۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اسلحه، میکرب، و فولاد

کتاب اسلحه، میکرب، و فولاد نوشته جرد دایموند و ترجمه حسن مرتضوی به سرنوشت جوامع انسانی می‌پردازد. در این کتاب از تاثیر عوامل جغرافیایی و زیست محیطی در شکل گیری جهان امروز می‌خوانیم.

این کتاب در مدت کوتاهی به ۲۵ زبان ترجمه شده‌ است و در سال ۱۹۹۸ جایزه پولیتزر و جایزه Aventis برای بهترین کتاب علمی را از آن خود کرد. 

درباره کتاب اسلحه، میکرب، و فولاد

کتاب اسلحه، میکروب، و فولاد، اثر جرد دایموند است. این کتاب اولین بار در سال ۱۹۹۷ منتشر شد اما در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ با دو ویرایش جدید و اضافه شدن مطالبی دوباره منتشر شد.

دایموند در این کتاب تحسین شده، به کمک استدلال‌های علمی از تأثیر عوامل جغرافیایی و زیست محیطی در شکل دهی به جهان امروز بحث می کند. اگر نگاهی به تاریخ جهان بیندازیم درمی‌یابیم که جوامعی که از نظر تولید غذا، بهتر از سایرین عمل کردند، توانستند از مرحله اجتماع‌های «شکارچی - گردآورنده» بگذرند. آن جوامع اختراعات و ابداعات زیادی از جمله نوشتن، فناوری، دولت، دین و البته میکروب‌ها و سلاح‌های جنگی قدرتمند داشتند. این جوامع، در دریا و خشکی به ماجراجویی پرداختند تا فرهنگ‌های توسعه نیافته را تحت سلطه خود درآورند. 

جرد دایموند در این کتاب در تلاش است تا به این پرسش هم پاسخ بدهد: چرا تمدن‌های اوراسیا (به همراه شمال آفریقا) موفق به تسخیر یا مقاومت در برابر دیگر تمدن‌ها شده‌اند؟ به نظر می‌رسد که تمام دستاوردهای بشری (علمی، هنری، معماری، سیاسی، و غیره) در قاره اوراسیا رخ داده ‌است. او در عین حال در تلاش است تا این اعتقاد را که سلطه اورآسیا را به برتری اروپایی‌ها و آسیایی‌ها از لحاظ اخلاقی، ذاتی، ژنتیکی یا فکری نسبت می‌دهد، رد کند. 

جرد دایموند در کتاب اسلحه، میکرب، و فولاد به مخاطبان کمک می‌کند تا به درکی جدید از جوامع انسانی برسند. او شیوه شکل‌گیری جهان مدرن را شرح می‌دهد و تاثیر عوامل زیست محیطی را بر آنچه امروز به عنوان جهان می‌خوانیم، بیان می‌کند. 

در ماه ژوئیه سال ۲۰۰۵ انجمن جغرافیای ملی، یک مستند تلویزیونی بر اساس این کتاب تولید کرد که ازشبکه بی بی اس، پخش شد.

کتاب اسلحه، میکرب، و فولاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب اسلحه، میکرب، و فولاد برای تمام دوست‌داران کتاب‌های علمی و تمام علاقه‌مندان به تاریخ جهان جذاب است.  

درباره جرد دایموند

جرد میسون دایموند ۱۰ سپتامبر ۱۹۳۷ در آمریکا به دنیا آمد. او دانشمند، نویسنده و استاد جغرافیا و فیزیولوژی در دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس است. جرد دایموند را بیشتر به دلیل کتاب‌های علمی که نوشته است، می‌شناسند. از میان آثار او می‌توان به کتاب‌های علمی عامه همچون سومین شامپانزه، اسلحه، میکرب، و فولاد، فروپاشی و آشوب (۲۰۱۹) اشاره کرد. 

بخشی از کتاب اسلحه، میکرب، و فولاد

شخصاً نمی‌توانم به کنه این موضوع پی ببرم که چرا غول‌های استرالیائی باید از بیشمار خشکسالی در ده‌ها میلیون سال تاریخ استرالیا جان سالم به در برده باشند و بعد تقریبا همزمان (دست کم از نقطه نظر یک مقیاس زمانی چند میلیون ساله) دقیقا و درست مقارن با ورود انسان‌ها تصمیم گرفته باشند بمیرند. غول‌ها نه تنها در استرالیای مرکزی خشک بلکه همچنین در گینه نو به  شدت مرطوب و استرالیای جنوب شرقی نیز منقرض شدند. آن‌ها بی استثنا در هر زیست بومی، از صحرا گرفته تا جنگل‌های بارانی سرد و جنگل‌های بارانی استوائی، منقرض شدند.

از این رو به نظرم به احتمال قوی غول‌ها در واقع به دست انسان‌ها نابود شدن ، هم مستقیم (با کشته شدن به خاطر تأمین غذای انسان‌ها) و هم غیر مستقیم (در نتیجه آتش سوزی و تغییرات زیست بومی ناشی از حضور انسان‌ها). اما صرف نظر از اینکه فرضیه کشتار بیش ازحد درست باشد یا فرضیه تغییر اقلیم، ناپدید شدن تمام حیوانات بزرگ استرالیا / گینه نو، چنان که خواهیم دید پی آمدهای مهمی برای تاریخ بعدی بشر دارد. این انقراض‌ها تمامی حیوانات بزرگ وحشی را که قابلیت اهلی شدن داشتند، از بین برد و برای بومیان استرالیا و گینه نو حیت یک حیوان اهلی بوم باقی نگذاشت.

فهرست

  • از عدن تا کاخامارکا
  • پیدایش و گسترش تولید خوراک
  • از خوراک تا سلاح، میکروب و فولاد
  • دور دنیا در پنج فصل
  • آینده تاریخ بشر به منزله علم
معرفی نویسنده
جرد دایموند

جرد دایموند نویسنده کتاب «اسلحه، میکروب و فولاد» است که توانسته جایزه پولیتزر را به خود اختصاص دهد. نیویورک تایمز این کتاب را یکی از بهترین داستان‌های تخیلی در طول تاریخ معرفی کرد و این اثر توانست رکورد پرفروش‌ترین کتاب جهان را جا‌به‌جا کند. جرد دایموند استاد جغرافیا در دانشگاه UCLA است و به عنوان یکی از سرشناس‌ترین دانشمندان آمریکایی شناخته می‌شود.

نظرات کاربران

محمد احمدی
۱۳۹۹/۱۰/۲۸

لطفا نسخه epub را هم عرضه کنید. مطالعه نسخه pdf دشوار است.

Maysam Morsali
۱۳۹۹/۱۱/۲۳

مطالعه pdf روی صفحه گوشی خیلی مشکله. ممنون میشم نسخه epub رو هم منتشر کنید.

بنصر
۱۳۹۹/۱۱/۳۰

لطفا نسخه ای‌پاب رو زودتر منتشر کنید واقعا پی‌دی‌اف سخت بود... ممنون

Mr.Cooper
۱۴۰۰/۰۱/۱۴

WHAT THE PDF !!!

ر.د.ب
۱۳۹۹/۱۰/۳۰

مرسی از انتشارات بازتاب نگار که بالاخره این کتاب را هم به صورت الکترونیکی و هم به صورت چاپی، دوباره منتشر کرد. واقعا ممنون.

رها
۱۴۰۰/۰۴/۱۷

یک کتاب الکترونیکی که هزینه ی چاپ و کاغذ نداره چرا باید انقدر گران باشه؟ تنها به دلیل اینکه در پادکست بی پلاس معرفی شده و احتمالا متقاضی خرید بیشتری داره؟

امین عزیزی
۱۴۰۰/۰۵/۲۰

چرا کتابی به این خوبی باید به صورت پی دی اف عرضه بشه؟! ترجیح میدم تا زمانیکه نسخه ای‌پاپ اثر منتشر بشه صبر کنم و بعد اون رو بخرم.

کاربر 3793392
۱۴۰۰/۰۹/۱۵

مدام از فایل میپره بیرون و میاد رو صفحات اخر!! خوندنش اینجا واقعا اعصاب میخواد!

turkan
۱۳۹۹/۱۰/۲۸

آقای بندری توی پادکست بی پلاس خلاصسشو تعریف کردن منتظر کد تخفیف بمونم باید😆

mizo
۱۴۰۰/۰۷/۰۹

در یک کلام: از بهترین و روشنگرانه‌ترین کتاب‌هایی که تاکنون نوشته شده

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۸۴ صفحه

حجم

۹٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۸۴ صفحه

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
تومان