دانلود و خرید کتاب سرمایه در سده بیست و یکم توماس پیکتی ترجمه ناصر زرافشان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرمایه در سده بیست و یکم اثر توماس پیکتی

کتاب سرمایه در سده بیست و یکم

نویسنده:توماس پیکتی
انتشارات:انتشارات نگاه
امتیاز:
۳.۷از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سرمایه در سده بیست و یکم

کتاب الکترونیکی «سرمایه در سده بیست و یکم» نوشتهٔ توماس پیکتی با ترجمه ناصر زرافشان در انتشارات نگاه چاپ شده است. سرمایه در سده بیست و یکم استدلال می‌کند که دهه‌های بزرگ برابر سازنده پس از جنگ جهانی دوم، که سبب پیدایش طبقه متوسط در ایالات متحده شد، تنها یک جریان خارج از روال عادی بوده است. شیلا دوان (نیویورک تایمز ماگازین)

درباره کتاب سرمایه در سده بیست و یکم

توزیع ثروت یکى از موضوعاتى است که امروز گسترده‌ترین بحث‌ها و مجادلات پیرامون آن جریان دارد. کتابی که پیش‌رو دارید یکی از پرخواننده‌ترین کتاب‌های اقتصادی دهه‌ٔ اخیر است که به این موضوع می‌پردازد. نویسنده‌ٔ کتاب، توماس پیکتی بی‌گمان در میان اقتصاددانان سرمایه‌داری، برجسته‌ترین متخصص نابرابری درآمد و ثروت و کتاب «سرمایه در سده بیست و یکم» حاصل پانزده سال کار پیگیر پژوهشی او با همراهی و همکاری شماری از پژوهشگران در این زمینه است. چه عواملی در انباشت و توزیع سرمایه تأثیرگذارند؟ سؤالاتی در مورد سِیر تکاملی و بلندمدت نابرابری، انباشت سرمایه و چشم‌اندازهای رشد اقتصادی در مرکز توجه علم اقتصاد سیاسی قرار می‌گیرند؛ اما به‌دلیل عدم وجود اطلاعات کافی و الگوهای قابل اتکا، پیداکردن جواب‌های قانع‌کننده برای این سؤالات بسیار سخت بوده است.

 توماس پیکتی در کتاب سرمایه در سده بیست و یکم، مجموعه‌ای منحصر‌به‌فرد از اطلاعاتی دقیق را مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد و پرده از الگوهای اصلی اقتصادی و اجتماعی برمی‌دارد. یافته‌های او در این کتاب، چارچوب‌های نظریه‌پردازی در مورد ثروت و نابرابری اجتماعی را تغییر خواهد داد. کتاب سرمایه در سده بیست و یکم، اثری بدیع، بلندپروازانه و جامع است که درک مخاطبین خود از تاریخ اقتصاد و شرایط اقتصادی در دنیای امروز را دگرگون خواهد ساخت. پیکتی در این کتاب کاری بیش از مستند‌سازی و اثبات تمرکز روبه‌افزایش درآمد در دست اقلیت اقتصادی نخبه انجام می‌دهد. او استدلال‌های نیرومندی هم در اثبات این امر ارائه می‌کند که ما دوباره داریم به دوران «سرمایه‌داری موروثی» برمی‌گردیم که در آن باز هم ارتفاعات فرماندهی بر اقتصاد را ثروت، آن هم نه ثروت ساده، بلکه ثروت موروثی اشغال کرده و تحت تسلط خود در آورده است، نظامی که در آن، این که در چه خانواده‌ای متولد شده باشی، بیش از تلاشی که می‌کنی یا استعدادی که داری، اهمیت دارد.

فهرست عناوین کتاب به این شرح است:

بخش یکم: درآمد و سرمایه

درآمد و تولید

رشد: توهم‌ها و واقعیت‌ها

بخش دوم: دینامیسم نسبت سرمایه به درآمد

دگردیسی‌های سرمایه

از اروپای کهن تا دنیای نو

نسبت سرمایه به درآمد در دراز مدت

تقسیم درآمد بین کار و سرمایه در سدهٔ بیست و یکم

بخش سوم: ساختار نابرابری

نابرابری و تراکم: نقطه نشانه‌های اولیه 

دو جهان

نابرابری درآمدهای حاصل از کار

نابرابری در مالکیت سرمایه

شایستگی و ارث‌بری در دراز مدت

نابرابری جهانی ثروت‌ها در سدهٔ بیست و یکم

بخش چهارم: تنظیم سرمایه در سدهٔ بیست و یکم

دولت اجتماعی برای سدهٔ بیست و یکم

بازاندیشی پیرامون مالیات تصاعدی بر درآمد

مالیاتی جهانی بر سرمایه

مسئلهٔ بدهی عمومی

نتیجه‌گیری 

کتاب سرمایه در سده بیست و یکم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به علم اقتصاد پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب سرمایه در سده بیست و یکم

«رشد اقتصادى جدید و پخش دانش و شناخت، توانسته است گریز از آن فروپاشى را که مارکسیسم پیش‌بینى کرده بود ممکن سازد؛ اما نتوانسته است ساختارهاى عمیق سرمایه و نابرابرى را، تغییر دهد یا به هر حال آنها را آنقدر تغییر نداده است که در دهه‌هاى خوش‌بینانه پس از جنگ جهانى دوم تصوّر آن مى‌رفت. هنگامى که نرخ بازده سرمایه به طور مداوم از نرخ رشد تولید و درآمد بیشتر باشد، همانگونه که در سده نوزدهم اتفاق افتاد و کاملا محتمل به نظر مى‌آید که در سده بیست و یکم هم دوباره همین امر روى دهد، سرمایه‌دارى به‌طور خودبه‌خود نابرابرى‌هاى بى‌ضابطه و غیر قابل دفاعى را ایجاد مى‌کند که ارزش‌هاى مبتنى بر شایسته سالارى را که جوامع دموکراتیک بر آن مبتنى هستند، از بنیاد تباه مى‌سازد و از میان مى‌برد. با این حال راه‌هایى وجود دارد که دموکراسى مى‌تواند از آن راه‌ها کنترل بر نظام سرمایه‌دارى را دوباره به‌دست آورد و این اطمینان را حاصل کند که در همان حال که آزادى اقتصادى حفظ و از واکنش‌هاى حمایت‌گرانه و ملّى پرهیز مى‌شود، منفعت عمومى هم بر منافع خصوصى اولویت و تقدم داشته باشد. توصیه‌هایى که ما در زمینه سیاست اتخاذى در بخش‌هاى بعدى این کتاب پیشنهاد کنیم؛ در این جهت است. این توصیه‌ها بر درس‌هایى مبتنى است که از تجربه تاریخى استخراج شده‌اند، تجاربى که آنچه در این کتاب پس از این مى‌آید، اساسا روایتى از آنها است.»

نظرات کاربران

Mohammad Sahranavard
۱۴۰۱/۱۲/۱۷

اطلاعات مفید و جالبی در نقد انباشت سرمایه ارائه میده و نویسنده در این اثر منتقد جدی نابرابری هست. هر چند به قول مترجم در انتهای کتاب به ریشه و علل این نابرابری خیلی کم می پردازه. قیمت ش هم

- بیشتر
hajfidel
۱۴۰۱/۱۱/۱۵

کتاب سرشار از اطلاعات تاریخی با رفرنس دهی دقیق .به طور کامل روند تغییرات نابرابری در طول تاریخ و عوامل موثرش رو بررسی کرده که بعید میدونم پژوهش مشابهی به این کاملی وجود داشته باشه. شاید ایرادش حجیم بودن کتابه

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹۷ صفحه

حجم

۱۸٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹۷ صفحه

قیمت:
۱۸۳,۰۰۰
تومان