دانلود و خرید کتاب صلح کردند که جنگ بماند (جلد دوم) دیوید فرامکین ترجمه داود حیدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صلح کردند که جنگ بماند (جلد دوم) اثر دیوید فرامکین

کتاب صلح کردند که جنگ بماند (جلد دوم)

معرفی کتاب صلح کردند که جنگ بماند (جلد دوم)

این کتاب، جلد دوم مجموعه‌ای دوجلدی دربارهٔ خاورمیانه و مباحثی است که سر شکل‌گیری آن مطرح شد. وجود خاورمیانه، حاصل تصمیم‌های متفقین در جنگ جهانی اول و دوران پس از آن است. این کتاب، راوی چگونگی و چرایی این تصمیم‌هاست؛ بیم‌ها و امیدها، عشق‌ها و نفرت‌ها، اشتباه‌ها و سوتفاهم‌هایی که در این تصمیم‌گیری‌ها دخیل بوده‌اند. جلد دوم این کتاب، دربارهٔ چگونگی یورش به خاورمیانه و دائمی‌شدن جنگ در آن است. دیوید فرامکین، نویسندهٔ کتاب، مورخ، و حقوق‌دان آمریکایی است که تاکنون هفت کتاب دربارهٔ مباحث تاریخی و سیاسی نوشته است؛ اما با همین کتاب مشهور شد. او این کتاب را (که ترجمهٔ تحت‌الفظی عنوان آن «صلحی که همهٔ صلح‌ها را بر باد داد» است) در سال ۱۹۸۹ نوشت که نامزد جایزهٔ پولیتزر هم شد. او استاد بازنشستهٔ تاریخ و روابط بین‌الملل و حقوق در دانشگاه بوستون است.
دیروز و امروز یک ملت: واکاوی تحولات ترکیه از ۱۹۸۹ تا امروز
کرم اکتم
ذهن و بازار
جری مولر
مبانی سرمایه‌داری
دیوید کوتس
آیا قرن آمریکا به پایان رسیده است؟
جوزف نای
اقتصاد و آرمان‌شهر
جفری مارتین هاجسن
تاریخ اروپا؛ از قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیست و یکم
سرژ برستاین
صلح کردند که جنگ بماند (جلد اول)
دیوید فرامکین
جهان پس از امریکا (ویراست دوم)
فرید زکریا
جنگ های ارزی
جیمز ریکاردز
چرا اقتصاد فرو می‌ریزد؟: به سوی نظریه‌ای عمومی درباره علت افول اقتصادی کشورها
جوزف استیگلیتز
امپراتوری پنبه
اسون بکرت
معمای دلار: تحلیل رازهای پشت پرده مهمترین حوادث سیاسی و اقتصادی جهان
سید رضا حسینی
دولت کارتر و فروپاشی دودمان پهلوی
خاویر گررو
سنگاپور؛ معماران مدرن (پیشگامان نوسازی آسیا ۲)
آر. اس. میلن
سقوط ۱۱۷۷؛ روایتی تازه درباره‌ی همانندی تمدن ما و تمدن‌های ۳ هزار سال پیش
اریک اج. کلاین
اقتصاد سیاسی، جنگ و انقلاب؛ بررسی سیر دگرگونی در منطقه خلیج‌فارس
انوشیروان احتشامی
راه‌ بندگی به روایت کاریکاتور
فریدریش فون هایک
صلحی که همه صلح ها را بر باد داد
دیوید فرامکین
بایگانی همیشگی
ادوارد اسنودن

نظرات کاربران

Travis
۱۳۹۹/۱۰/۰۸

کتابی جامع درباره وقایع جنگ جهانی اول در خاورمیانه که موجب فروپاشی امپراتوری عثمانی و در نهایت تقسیم آن بین ترکیه، بریتانیا و فرانسه شد.

Peyman Tayebi
۱۳۹۹/۰۸/۱۳

بسیار کتاب خوب و کاملی بود.

رضا حمزه
۱۴۰۱/۰۶/۲۸

من این کتاب رو قبلاً خریده بودم ولی الان نمیتونم دانلود کنم و میگه مجددا باید بخری. کسی از پشتیبانی طاقچه نیست که بگه چرا اینجوری شده؟

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۶)
تا زمانی که مذهب در مشرق زمین همه‌چیز محسوب می‌شد، ملی‌گرایی جایگاهی نداشت.
نیتا
من بارها به شما گفته‌ام که یهودیان اجازه نخواهند داشت به این کشور بیایند مگر تا آن اندازه‌ای که بتوانند وسیله زندگی خود را مهیا سازند ... آنها نمی‌توانند زمین کسی را تصرف کنند ... آنها نمی‌توانند هیچ‌کس را از املاکش بیرون کنند ... اگر آنها مایل باشند زمین مردم را بخرند و مردم مایل باشند که زمین‌های خود را به آنها بفروشند، از حق ... انجام این کار برخوردارند.»
لیلا اردشیری
متن بیانیه - همان‌گونه که عادت سایکس بود - با عباراتی فاخر و حاکی از آزادی و آزادی‌خواهی، از شکوه گذشته و عظمت آینده سخن می‌گفت و ابراز امیدواری می‌کرد که مردم عرب بتوانند در شمال، جنوب، شرق و غرب به وحدت برسند
نیتا
چرچیل همچنین تلاش می‌کرد با بی‌اساس نشان دادن نگرانی‌های اقتصادی آنها شک و تردیدهایشان را از بین ببرد. او همواره می‌گفت مهاجران یهود مشاغل اعراب یا سرزمین آنها را تصرف نخواهند کرد بلکه برعکس، مشاغل تازه و ثروت‌های جدیدی را ایجاد می‌کنند که نفع آن به همه جامعه خواهد رسید.
لیلا اردشیری
اگر بناست دولت یهود در زمان ما و در کرانه‌های رود اردن تحت حمایت پادشاهی بریتانیا با جمعیتی حدود سه یا چهار میلیون نفر تاسیس شود -که به احتمال زیاد چنین خواهد شد- رویدادی در تاریخ جهان اتفاق افتاده است که از هر نظر سودمند و به‌طور ویژه هماهنگ با بهترین منافع امپراتوری بریتانیا خواهد بود.
لیلا اردشیری
حکومتی بریتانیایی امنیت را در زمان تداوم جنگ تامین کند.
ادریس
... یهودیان کار دشوارتری در مقایسه با شما دارند. شما فقط باید از املاک خود لذت ببرید ولی آنها باید تلاش کنند بیابان‌ها و زمین‌های بی‌حاصل را برای تامین معاش افرادی که با خود می‌آورند، آباد سازند.»
لیلا اردشیری
دمشق شهری آباد و شکوفا بود - حتی پیش از آنکه اعراب یا یهودیان، مسیحیان یا مسلمانان، بریتانیایی‌ها یا آلمانی‌ها وجود داشته باشند. تصرف دمشق نه تنها به شکل نمادین کامل‌کننده تسلط بریتانیا بر بخش عرب‌زبان امپراتوری عثمانی بود، بلکه جایگاه بریتانیا را در میان سلسله فاتحان جهان باستان که فتوحات خود را با دستیابی به شهرهای پررونق سوریه تکمیل کرده بودند، تثبیت می‌کرد.
Travis
لویدجرج می‌دانست که این آمار بسیار اغراق‌آمیز است (او بعدها نوشت: «ریاضیات در مشرق زمین به‌گونه‌ای مثال‌زدنی احساسی است.»).
نیتا
من بارها به شما گفته‌ام که یهودیان اجازه نخواهند داشت به این کشور بیایند مگر تا آن اندازه‌ای که بتوانند وسیله زندگی خود را مهیا سازند ... آنها نمی‌توانند زمین کسی را تصرف کنند ... آنها نمی‌توانند هیچ‌کس را از املاکش بیرون کنند ... اگر آنها مایل باشند زمین مردم را بخرند و مردم مایل باشند که زمین‌های خود را به آنها بفروشند، از حق ... انجام این کار برخوردارند.»
لیلا اردشیری

حجم

۴۲۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

حجم

۴۲۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان