دانلود و خرید کتاب دست های آلوده ژان پل سارتر ترجمه جلال آل احمد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دست های آلوده اثر ژان پل سارتر

کتاب دست های آلوده

نویسنده:ژان پل سارتر
انتشارات:نشر پنگوئن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دست های آلوده

کتاب دست های آلوده، نمایشنامه‌ای از ژان پل سارتر است که با ترجمه جلال آل احمد می‌خوانید. این نمایش از زندگی مردی می‌گوید که در یک حزب فعالیت می‌کند و حالا باید ماموریتی را برای آن‌ها به انجام برساند.

کتاب دست های آلوده در سال ۱۹۴۸میلادی منتشر شده است. این نمایشنامه در دوم آوریل همـان سال در تئاتر آنتوان پاریس بـه کارگردانی پیتر والدو و بــا همکاری ژان کوکتـو و همچنین بــازی فرانسوا پریر و آندره لوگـو بـر روی صحنه رفت. 

درباره کتاب دست های آلوده

دست های آلوده داستان زندگی مردی به نام هوگوو است. او در یک حزب فعالیت می‌کند و ماموریتی دارد. او باید به تصمیم آن‌ها، یکی از رهبران را که خط مشی‎‌اش مبتنی با اتحاد با بورژوازی است، بکشد. هوگو در گیرودار این ماموریت دلبسته همسر هودرر می‌شود. همان رهبری که دستور قتلش صادر شده است. بهرحال او ماموریت را انجام می‌دهد و به زندان می‌افتد.

در همین حین اتفاق دیگری نیز رخ می‌دهد: خط مشی حزب دوباره تغییر می‌کند و هودرر به یک قهرمان بدل می‌شود....

کتاب دست های آلوده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر از طرفداران خواندن نمایشنامه هستید، خواندن کتاب دست های آلوده را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره ژان پل سارتر 

ژان‌ پل سارتر، نویسنده و فیلسوف، در سال ۱۹۰۵ در پاریس به دنیا آمد و سال ۱۹۸۰ از دنیا رفت. در دوران زندگی او، ادبیات فرانسه متأثر از دو جنگ جهانی، تجربه فاشیسم و کمونیسم، استعمارزدایی و نیز ظهور و گسترش کتاب‌های جیبی، سینما، تلویزیون و رسانه‌های خبری بوده است.

ژان پل سارتر از جمله کسانی بود که بر اگزیستانسیالیسم یا وجودگرایی (با این اصل که انسان آزاد و مسئول اعمال خویش است) تاکید می‌کرد. این تاکید همواره سبب شده بود تا او را هم تحسین کنند و هم طرد. او چندین رساله از جمله هستی و نیستی (۱۹۴۳) و اگزیستانسیالیسم و اصالت بشر (۱۹۴۵) را نوشت. با نوشتن داستان‌ها و نمایش‌نامه‌هایی مانند تهوع، مگس‌ها و درِ بسته، فلسفه و نگرش ادبی‌اش را نشان داد. سارتر با فعالیت‌های ادبی و نیز گرایش سیاسی‌اش به چپ‌های افراطی بر ذهن‌های بسیاری تأثیر گذاشت.

درباره جلال آل احمد 

جلال آل ‌احمد در تاریخ ۲ آذر ۱۳۰۲ و براساس برخی روایت‌ها ۱۱ آذر ۱۳۰۲ در تهران متولد شد. او روشنفکر، نویسنده، منتقد ادبی و مترجم ایرانی و همسر سیمین دانشور بود. آل‌ احمد در دهه ۱۳۴۰ به شهرت رسید و در جنبش روشنفکری و نویسندگی ایران تأثیر بسزایی گذاشت. نویسندگانی چون نادر ابراهیمی و غلامحسین ساعدی از او تأثیر گرفتند.

جلال آل ‌احمد در در خانواده‌ای مذهبی در محله سیدنصرالدین شهر تهران به‌دنیا آمد. او پسرعموی سید محمود طالقانی بود. پدرش او را به نجف فرستاد تا علوم دینی بیاموزد اما کمی بعد به تهران بازگشت و به حزب توده پیوست. جلال آثار و نوشته‌های بسیاری دارد که از میان آن‌ها می‌توان به مدیر مدرسه، نون والقلم، سه‌تار، از رنجی که می‌بریم، نیما چشم جلال بود و خسی در میقات اشاره کرد. کتاب خسی در میقات بعد از سفر او به مکه نوشته شد و به نوعی سفرنامه مکه است و علاوه بر این، نوع نگاه او را به دین نمایان می‌کند.

جلال آل ‌احمد ۱۸ شهریور ۱۳۴۸ در اَسالِم، گیلان چشم از دنیا فروبست. هرساله جشنواره‌ی ادبی به نام و یاد او برگزار می‌شود و جایزه‌ی ادبی جلال آل ‌احمد با صد و ده سکه بهارآزادی، گران‌ترین جایزه ادبی ایران است. 

معرفی نویسنده
عکس ژان پل سارتر
ژان پل سارتر
فرانسوی | تولد ۱۹۰۵ - درگذشت ۱۹۸۰

در ۲۱ ژوئن سال ۱۹۰۵ در پاریس به دنیا آمد. حاصل ازدواج و رابطه یک افسر نیروی دریایی فرانسه با زنی از طبقه ممتاز؛ اما ژان پل سارتر فرصت چندانی برای درک حضور پدر نداشت. سوغات پدر در یکی از سفرهایش به هند و چین، تب بود. تبی عجیب که دست آخر باعث مرگ او شد تا پسرک عزیزدردانه پانزده‌ماهه بماند و مادری که بعد از این اتفاق تصمیم به ترک پاریس گرفت.

نظرات کاربران

آنیلا
۱۴۰۲/۰۲/۳۱

عالی بود با خوندن این کتاب به نمایشنامه علاقمند شدم 🌱

کاربر 7508874
۱۴۰۲/۰۹/۰۵

کتاب خیلی خیلی زیبایی بود. با این که نمایشنامه بود اما با شخصیت هاش زندگی کردم و دوستشون داشتم. همه چیزی که میخواستم رو تو خودش داشت. پایانش و کمی مانده به پایان آدم رو غافلگیر میکنه. قلبتون رو میشکنه

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۵۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

حجم

۹۵۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان