دانلود و خرید کتاب خواجه تاجدار ژان گور ترجمه ذبیح‌الله منصوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خواجه تاجدار اثر ژان گور

کتاب خواجه تاجدار

نویسنده:ژان گور
انتشارات:نشر تاو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۹۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خواجه تاجدار

کتاب خواجه تاجدار اثری از ژان گور است که با ترجمه ذبیح الله منصوری می‌خوانید. این داستان نگاهی به رخدادهای تاریخی ایران می‌اندازد و زندگی آقا محمدخان قاجار را مرور می‌کند.

درباره کتاب خواجه تاجدار

خواجه تاجدار رمانی تاریخی است. نا نویسنده آن طور که در مقدمه کتاب ذکر شده است، ژان گور است و داستان با ترجمه و تلخیص ذبیح‌ الله منصوری در اختیارتان قرار دارد. هرچند این کتاب هم بنا به باور بسیاری از مردم، ترجمه نیست بلکه ساخته و پرداخته ذهن خود منصوری است.

داستان به مرور رخدادهای تاریخی ایران می‌پردازد. از زمان مرگ نادرشاه افشار تا تا پایان زندگی آقا محمدخان. داستانی که با تولد او آغاز می‌شود و با مرگش به پایان می‌رسد.

کتاب خواجه تاجدار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب خواجه تاجدار را به تمام دوست‌داران رمان‌های تاریخی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ذبیح الله منصوری

ذبیح ‌الله منصوری با نام اصلی ذبیح الله حکیم‌الهی دشتی، در سال ۱۲۷۸ در سنندج به دنیا آمد. او یکی از پرکارترین مترجمان تاریخ مطبوعات و ادبیات ایران، روزنامه‌نگار، نویسنده و به گفته خودش قهرمان بوکس سبک ‌وزن ایران بود. منصوری ۱۹ خرداد ۱۳۶۵ در تهران چشم از دنیا فروبست. 

بخشی از کتاب خواجه تاجدار

قبل از اینکه محمدحسن خان از همسرش جدا شود به او گفت که اسم پسرش را محمد بگذارد زیرا نزد خداوند هیچ نامی زیباتر از محمد نیست و دیگر اینکه بعد از ورود به خانهٔ سید مفید تا آنجا که ممکن است کمتر تظاهر و آمد و رفت کند.

محمدحسن خان به همسرش گفت: حاکم استرآباد گرچه مردی است بی‌غرض اما هر چه باشد حاکمی است که از طرف نادرشاه گماشته شده و تو می‌دانی که نادرشاه با آنها خوب نیست و اگر تو در استرآباد با مردم رفت‌وآمد کنی حاکم نسبت به تو ظنین خواهد شد و تصور خواهد کرد تو از طرف من مأمور هستی که زمینه توطئه‌ای را فراهم سازی.

اگر تو مثل یکی از زن‌های استرآبادی بودی و مثل آنها یک چادر بر سر می‌انداختی که از سر تا نوک پا تو را می‌پوشانید کسی تو را نمی‌شناخت و چون نمی‌فهمید که زن من و خواهر محمدخان قوانلو هستی نسبت به تو بد گمان نمی‌شد.

جیران گفت: من نمی‌توانم یک چادر روی سر خود بیندازم که تا نوک پای مرا پوشاند. من از کودکی آزاد زندگی کرده‌ام و پیوسته روی من، گشاده بوده و تو خود به من گفتی مقدس‌تر از حریم کعبه جایی در جهان وجود ندارد معهذا زن‌ها در حال زیارت کعبه، با اینکه در احرام هستند باید روی خود را بگشایند، درصورتی‌که غیر از زن‌ها، ده‌ها هزار مرد، مشغول زیارت می‌باشند.

با این وصف چگونه انتظار داری که من بعد از ورود به استرآباد خود را مثل زن‌های استرآبادی بکنم و از سر تا پای خود را بپوشانم.

از این گذشته من اگر چادری بر سرم بیندازم علاوه بر اینکه نمی‌توانم جلوی پای خود را ببینم احساس خفگی می‌کنم.

محمدحسن خان گفت: من نگفتم تو بعد از ورود به استرآباد چادر به سر بینداز و هیچ یک از زن‌های طایفه ما چادر به سر نمی‌اندازند تا تو این کار را بکنی و فقط گفتم بعد از اینکه در خانه سید مفید جا گرفتی کمتر آمد و رفت کن تا اینکه بر سر زبان‌ها نیفتی و حاکم استرآباد تصور کند که تو برای کاری مخصوص در آن شهر سکونت کرده‌ای.

جیران آن‌قدر که از ستارهٔ دنباله‌دار می‌ترسید از نادرشاه بیم نداشت و شاید از این جهت که پیوسته در بیابان زندگی کرده بود و سواری و تیراندازی را می‌دانست از نادرشاه احساس بیم نمی‌کرد و قبل از اینکه باردار شود و او را از سواری منع کنند سوار بر اسب می‌شد و با تفنگ کلبی در حال تاخت نشانه می‌زد یعنی کاری می‌کرد که بسیاری از مردان اشاقه‌باش نمی‌توانستند بکنند و تفنگ کلبی را دو نفر از استادان تفنگ‌ساز انگلیسی در ایران رایج کرده بودند و از این جهت آن را کلبی (کلب به معنای سگ) می‌خواندند که چخماق تفنگ چون سر سگی بود و وقتی چخماق فرود می‌آمد یک چاشنی را آتش می‌زد و احتراق چاشنی سبب خالی شدن تفنگ می‌گردید.

قدم به قدم با اسکندر در کشور ایران
هارولد لمب
پطر کبیر
رابرت ماسی
‌‫تاریخ کامل ایران (از ابتدا تا انقراض قاجاریه)
حسن پیرنیا (مشیرالدوله)
زندگانی نادر شاه پسر شمشیر
نورالله لارودی
سرزمین جاوید؛ جلد چهارم
رومن گیرشمن
شاه جنگ ایرانیان (جنگ خشایارشاه با یونانیان)
جان بارک
قزلباش شاه (شاه عباس کبیر)
ژان گور
شاه جنگ ایرانیان در چالدران
اشتن متز
حسن صباح خداوند الموت
پل آمیر
عربستان از درون
رابرت لیسی
منم تیمور جهانگشا
مارسل بریون
سرزمین جاوید؛ جلد سوم
رومن گیرشمن
شاهزاده خانم محکوم
داریا اولیویه
ماری آنتوانت
پیر نزلف
تا به آخر با هیتلر
هاینتس لینگه
سقوط قسطنطنیه
میکا والتاری
کنیز ملکه مصر
میکل پیرامو
سینوهه؛ جلد دوم
میکا والتاری
سینوهه؛ جلد اول
میکا والتاری
سرزمین جاوید؛ جلد اول
رومن گیرشمن
کتابخانه نیمه شب
مت هیگ
مغازه خودکشی
ژان تولی
آبنبات هل دار
مهرداد صدقی
رویای نیمه‌شب
مظفر سالاری
آب‌نبات پسته‌ای
مهرداد صدقی
دختری که رهایش کردی
جوجو مویز
پنج قدم فاصله
ریچل لیپینکات
مغازه خودکشی
ژان تولی
ملت عشق (اجرای جدید)
الیف شافاک
بیمار خاموش
الکس مایکلیدیس
سرگذشت آب و آتش؛ مهرگان
بهار برادران
یک عاشقانه آرام
نادر ابراهیمی
کیمیاگر
پائولو کوئیلو
مردی به نام اوه
فردریک بکمن
جزء از کل
استیو تولتز
سمفونی مردگان
عباس معروفی
آبنبات هل‌دار
مهرداد صدقی
هری پاتر و سنگ جادو
جی.کی. رولینگ
سایه باد
کارلوس روئیت ثافون
چایت را من شیرین می‌کنم
زهرا بلنددوست

نظرات کاربران

کتابخوان ساده
۱۴۰۱/۰۴/۱۵

لطفا این سری کتاب ها رو تو بی نهایت قرار بدین خیلی کتاب های ارزشمندی هستن

سید حمید رضا شاه رکنی
۱۴۰۱/۰۷/۰۷

با سلام به خوانندگان عزیز به استحضار برسونم که کتاب زیبای خواجه تاجدار یکی از کتابها و ترجمه های بی نظیر با نصر شیوا و سهل و روان اثر جاودان استاد ذبیح الله منصوری است که به زیبایی وقایع دوران

- بیشتر
سیه پوش
۱۴۰۰/۰۴/۰۴

سلام کتاب بسیار جذاب و خواندنی ست. داستان تاریخی و روایی از زندگی آغا محمد خان قاجار که خشکی کتابهای تاریخی رو نداره و تخیل محض رمان رو هم نداره. توصیه میکنم حتما بخونید

nazanin
۱۴۰۱/۰۶/۰۷

این کتاب فوق العاده س مضمون اصلی راجع به سر گذشت آقا محمدخان قاجار از زمان تولد تا مرگ هستش،در عین حال روایت های دیگه ی هم راجع به نادرشاه افشار و پدر آقا محمدخان قاجار (به نام محمدحسن خان

- بیشتر
امیرماکان جعفری
۱۴۰۰/۱۰/۲۷

فوق العاده هستش

حسین ذوالقدر
۱۴۰۱/۰۸/۱۰

کتاب بسیار روان و بدون جهت گیری و بنسبت بسیار زیاد نزدیک به حقیقت جز در اندک مواردی که انهم بخاطر نبود منابع دقیق نویسنده و مترجم مجبور به خلق میشوند. در آخر این کتاب رو بشدت توصیه میکنم

غلامرضا عامری
۱۴۰۱/۰۷/۰۷

کتاب فوق العاده ای است ویکی از زیباترین ترجمه های ذبیح‌الله منصوری است من این کتاب را دو مرتبه خواندم هنوز هم دوست دارم بخونم فکر میکنم کاملترین کتاب در مورد آغا محمد خان قاجار می‌باشد و فکر میکنم هر

- بیشتر
sajed
۱۴۰۰/۱۰/۱۹

عالیه ❤️❤️❤️

کاربر ۴۴۶۱۰۰۴
۱۴۰۱/۰۷/۱۴

کتاب جذاب و خوبی و من دوبار اونو خوندم

کاربر ۱۳۵۲۷۵۳
۱۴۰۲/۰۵/۱۵

چرا قیمتا یه دفه رفت بالا.بقیه جاها قیمتا خیلی کمتره.واقعا انگار که نمیخاید کسی این کتابو بخونه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹۷)
گر نگهدار من آن است که من می‌دانم شیشه را در بغل سنگ نگه می‌دارد
امیرماکان جعفری
لطفعلی‌خان زند در شعر معروف گفت: یارب ستدی مملکت از همچو منی دادی به مخنثی، نه مردی نه زنی از گردش روزگار معلومم شد پیش تو چه دف زنی، چه شمشیر زنی
امیرماکان جعفری
فتحعلی‌شاه آن‌قدر خوش‌گذران بود که از شنیدن خبر مرگ فرزندانش متأثر نمی‌شد.
soroosh7561
نادرشاه پادشاه ایران بعد از اینکه مقدار زیادی زر و سیم و جواهر به دست آورد چون نمی‌دانست با آن پول چه کند و رسم سرمایه‌گذاری در ایران برای کارهای بزرگ انتفاعی متداول نبود درصدد برآمد آن را در مکانی قرار دهد که کسی نتواند به سرقت ببرد. طلا و نقره و جواهر به عنوان مالیات از مردم گرفته می‌شد و به خزانهٔ نادر منتقل می‌گردید و بعد از انتقال به آنجا، به جامعه بازنمی‌گشت مگر برای پرداخت جیره و مستمری سربازان و کارکنان دیوان و آن مقدار پول، به قدری نبود که سبب رواج کسب و تجارت گردد. به همین جهت مردم که موجودی خود را بابت مالیات می‌پرداختند و آن وجوه به دست مردم برنمی‌گشت، سال به سال فقیرتر می‌شدند و در عوض خزانهٔ نادر، معمورتر می‌گردید و در آن خزانه زر و سیم و جواهر، بیشتر انباشته می‌شد بدون اینکه نادرشاه از پول و جواهر مزبور استفاده بکند.
امیرماکان جعفری
فرصت پرنده‌ایست که یک بار به دام می‌افتد
soroosh7561
آن شعر در موقعی نوشته می‌شد که پادشاهی زندگی را بدرود می‌گفت و می‌خواستند خبر فوت وی را با تهنیت جلوس پادشاه جدید وارث تاج و تخت برسانند و شعر مزبور این است: «نمی‌دانم گریه کنم یا اینکه بخندم، زیرا دریا فرو رفت و ناپدید شد، ولی گوهر بیرون آمد»
امیرماکان جعفری
چوب درخت بادام وحشی خیلی محکم است و آنقدر استحکام دارد که موریانه قادر به خوردن آن چوب نیست.
امیرماکان جعفری
چه در شرق، چه در غرب، طبقه‌ای که گرسنه و درمانده می‌باشد خواهان تسلیم شدن به خصم است، بدون اینکه در فکر مصالح سیاسی و اقتصادی باشد
soroosh7561
اگر یک نفر از جا برخیزد و علیه عادل‌شاه، عَلَم طغیان برافرازد تمام مردم ایران زیر بیرق او جمع خواهند شد.
ELNAZ
سرباز را باید وادار به تمرین کرد وگرنه دچار تنبلی می‌شود و در موقع جنگ زود از خستگی از پا در می‌آید.
soroosh7561

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱۴ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱۴ صفحه

قیمت:
۱۹۲,۰۰۰
۹۶,۰۰۰
۵۰%
تومان