دانلود و خرید کتاب دوازده قطعه کوتاه ساموئل بکت ترجمه علی‌اکبر علیزاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دوازده قطعه کوتاه اثر ساموئل بکت

کتاب دوازده قطعه کوتاه

نویسنده:ساموئل بکت
انتشارات:نشر بیدگل
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دوازده قطعه کوتاه

کتاب دوازده قطعه کوتاه مجموعه دوازده نمایشنامه از ساموئل بکت، نمایشنامه نویس پوچ‌گرای ایرلندی است. این کتاب را با ترجمه علی‌اکبر علینژاد می‌خوانید. 

درباره کتاب دوازده قطعه کوتاه

کتاب دوازده قطعه کوتاه شامل نمایشنامه‌هایی از ساموئل بکت است. این آثار به دوره درام متاخر تعلق دارند که با نام نمایشنامه‌های ارواح شناخته‌ می‌شوند. مترجم این آثار را به دلیل بالا بردن کیفیت اجرا در این مجموعه گردآوری کرده است. قطعات این کتاب پیچیده، ابهام آمیز، فشرده و چندلایه‌اند. بکت در این نمایشنامه‌ها ایده‌هایی واقع گرایانه درباره حس انسانیت و مقاومت تا لحظه آخر به تصویر درمی‌آورد. علاوه بر این یک مقاله درباره بکت، آثار او نظریات دیگران درباره او موجود است. 

کتاب دوازده قطعه کوتاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به ادبیات نمایشی و دوست‌داران آثار ساموئل بکت را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

درباره‌ی ساموئل بکت

ساموئل بارکلی بکت ۱۳ آوریل ۱۹۰۶ در ایرلند به دنیا آمد. بکت در خانواده‌ی مذهبی پروتستان متولد شد. در دورانی که تحصیل می‌کرد و تا زمانی که به عنوان استاد مشغول به کار شد، همچنان اعتقادات مذهبی داشت. اما بعد از اینکه محیط آکادمیک را ترک کرد و به پاریس مهاجرت کرد، کم کم اعتقادات مذهبی را کنار گذاشت. ساموئل بکت در سال ۱۹۶۹ جایزه نوبل ادبیات را نیز دریافت کرد. در انتظار گودو، مالون می‌میرد، فاجعه، آخر بازی و مالوی از آثار مشهور بکت هستند.

ساموئل بکت در ۲۲ دسامبر ۱۹۸۹ در سن ۸۳ سالگی درگذشت و مقبره وی در گورستان مون‌پارناس، پاریس است.

معرفی نویسنده
عکس ساموئل بکت
ساموئل بکت

ساموئل بکت رمان‌نویس، نمایش‌‌نامه‌نویس، شاعر، کارگردان تئاتر و مترجم ایرلندی است. بکت به عنوان یکی از برجسته‌ترین چهره‌های تئاتر ابزورد شناخته می‌شود. او در سال ۱۹۶۹ به جایزه‌ی نوبل ادبیات دست‌یافت.

نظرات کاربران

علی دائمی
۱۴۰۰/۱۰/۲۶

مجموعه‌ای از قطعه‌های کوتاه تئاتری یا به قول مترجم «تکه‌تئاتر»هایی از نویسندهٔ معاصر، ساموئل بکت. به نظر من این قطعات به شدت معناگریزه و در آشفته و گیج کردن محاطب تعمد داره. برخلاف آثار مشهورتر بکت یعنی در انتظار گودو

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
شاید بهترین سال‌های زندگی من رفته باشه. وقتی که هنوز بختی برای خوشبخت شدن بود. ولی نمی‌خوام که این سال‌ها دوباره برگردند.
شلاله

حجم

۱۶۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۴ صفحه

حجم

۱۶۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۴ صفحه

قیمت:
۶۷,۹۰۰
تومان