دانلود و خرید کتاب بده و بستان؛ رویکردی انقلابی به موفقیت آدام گرانت ترجمه مریم حیدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بده و بستان؛ رویکردی انقلابی به موفقیت اثر آدام گرانت

کتاب بده و بستان؛ رویکردی انقلابی به موفقیت

معرفی کتاب بده و بستان؛ رویکردی انقلابی به موفقیت

کتاب بده و بستان؛ رویکردی انقلابی به موفقیت، نوشته آدام گرانت یک کتاب بی‌نظیر درباره این است چرا تعاملات ما با دیگران، نقشی کلیدی در موفقیت‌مان بازی می‌کند، این کتاب از نویسنده کتاب پرفروش اصیل‌ها است.

درباره کتاب بده و بستان؛ رویکردی انقلابی به موفقیت

سال‌ها است که بر روی محرک‌های فردی موفقیت مانند عشق و علاقه، سخت‌کوشی، استعداد و شانس تمرکز کرده‌ایم. اما در دنیای سراسر تغییرشکل یافته امروز، موفقیت روز به روز بیشتر به نحوه تعامل ما با دیگران وابسته می‌شود. آدام گرانت، محقق برنده جایزه و استاد دانشگاه وارتون، در کتاب بده و بستان به بررسی نیروهای غافلگیرکننده‌ای می‌پردازد که توضیح می‌دهند چرا برخی افراد به صدر نردبان موفقیت می‌رسند درحالی‌که دیگران به قعر آن سقوط می‌کنند. بده و بستان که توسط جامعه‌شناس‌ها، نظریه‌پردازهای کسب و کار و رهبران شرکت‌های بزرگ ستایش شده است رویکرد جدیدی را به روی کار، تعاملات، بهره وری، که چیزی از انقلابی بودن کم ندارد، باز می کند.

خواندن کتاب بده و بستان؛ رویکردی انقلابی به موفقیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که در زندگی به‌دنبال موفقیت هستند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب بده و بستان؛ رویکردی انقلابی به موفقیت

بخشیدن، گرفتن و برابری‌طلب‌بودن سه سبک اساسی تعامل اجتماعی هستند، اما مرزهای بین آن‌ها مشخص و قابل دیدن نیست. ممکن است با داشتن مناصب شغلی و روابط مختلف حس کنید که از یک سبک وارد سبک دیگری می‌شوید. اصلاً عجیب نیست که هنگام مذاکره دربارهٔ حقوقتان مثل گیرنده‌ها رفتار کنید و هنگام مشاوره دادن به فردی کم‌تجربه‌تر از خودتان مثل بخشنده‌ها باشید و زمانی که تخصصتان را با یک همکار در میان می‌گذارید مثل برابری‌طلب‌ها رفتار کنید. اما شواهد نشان می‌دهد که در محیط کار، بیشتر مردم یک سبک رابطهٔ متقابل اصلی دارند که نشان‌دهنده چگونگی تعامل آن‌ها در بیشتر اوقات با بیشتر انسان‌ها است. و این سبک اصلی می‌تواند به اندازه سخت‌کوشی، استعداد و خوش‌شانسی نقش مهمی را در موفقیت ما ایفا کند.

در واقع، الگوهای موفقیت مبتنی بر سبک‌های رابطهٔ متقابل کاملاً روشن هستند. اگر از شما بپرسم که حدس می‌زنید چه کسانی در پایان کار سر از قعر نردبان موفقیت درمی‌آورند چه جوابی می‌دهید؟ گیرنده‌ها، بخشنده‌ها یا برابری‌طلب‌ها؟

به لحاظ حرفه‌ای هر سه سبک رابطهٔ متقابل مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما یک سبک وجود دارد که هزینه‌برتر از دو تای دیگر است. براساس داستان دیوید هورنیک، احتمالاً پیش‌بینی می‌کنید که بخشنده‌ها به بدترین نتایج دست می‌یابند. شاید حق با شما باشد. 

معرفی نویسنده
عکس آدام گرانت
آدام گرانت

آدام گرانت نویسنده‌ی آمریکایی است که طی هفت سال متوالی، به عنوان برترین استاد دانشگاه وارتون انتخاب شده است. به عنوان یک روانشناس سازمانی، گرانت بررسی می‌کند که چگونه می‌توانیم انگیزه و معنا را در زندگی پیدا کنیم و حیاتی سخاوتمندانه و خلاقانه‌تر داشته باشیم. او همچنین به عنوان یکی از ۱۰ متفکر تاثیرگذار در زمینه‌ی مدیریت در جهان شناخته شده و نامش اکنون بین نام اعضای گروه ۴۰ زیر ۴۰ مجله‌ی فورچون به چشم می‌خورد. فعالیت‌های گرانت تاکنون در دنیای تجارت و فناوری‌های بزرگ، بسیار تاثیرگذار بوده است و شرکت‌ها تا به امروز، سعی داشته‌اند اصول او را در فرهنگ‌ها و شیوه‌های کاری خود پیاده‌سازی کنند.

نظرات کاربران

مهديار
۱۳۹۹/۱۲/۱۵

این کتاب درباره ی اینه که بخشنده ها چطور با بخشندگی ذاتی که دارن و روحیه ی خوش بینی، می تونن به اوج موفقیت برسن. کتاب بسیار اثرگذاریه، تک تک ادعا های گرنت در این کتاب مبتنی بر تحقیقات و

- بیشتر
هادی
۱۳۹۹/۱۱/۲۲

خیلی ممنون که همین الان که مجتبی شکوری کتاب رو معرفی کرد روطاقچه هست و مهم تر اینکه جزو بی‌نهایته،سپاس از نشر نوین و طاقچه:-)

مهدی
۱۴۰۰/۰۱/۱۱

هممون تو محیط اجتماعی ۳ دسته آدم میبینیم. کسایی که فقط به فکر خودشونن، کسایی که فقط به فکر کمک به بقین و کسایی که حد وسطن فقط وقتی کمکت میکنن که کمکشون کنی. این میشه همون انواع بده بستانی

- بیشتر
Amin Rostami
۱۴۰۰/۰۲/۲۹

- آیا کمک گرفتن از بقیه برای شما سخته؟ - معمولا همه‌ی کارهاتون رو خودتون به تنهایی انجام میدین و از کسی کمک نمی‌گیرید؟ - حس می‌کنید کمک گرفتن بنحوی وقت طرف مقابل‌تون رو می‌گیره یا باعث اذیتش میشه؟ - راجع به کمک

- بیشتر
houria
۱۴۰۰/۰۹/۰۱

چرا کتابارو از طاقچه بی نهایت خارج میکنید؟

adele
۱۴۰۰/۰۵/۰۹

من در سراسر کتاب یه قسمت از یه آیه ی قرآن تو ذهنم می چرخید: "یضاعفه لکم"، کل این کتاب میتونه تفسیر یا معادلی باشه برای همین ۳ کلمه. خوشم اومد... لازم بود بخونم⚘

Fatemeh Heidari Gorji
۱۴۰۰/۰۵/۱۵

کتاب مفید و جالبی بود ، من از خوندنش لذت بردم. ترجمش هم فوق العاده بود.

سید رضا حسینی
۱۴۰۱/۰۱/۰۷

این کتاب رو هنوز نخوندم اما تجربه ثابت کرده کتاب‌هایی که مجتبی شکوری معرفی کرده کتاب‌های فوق العاده ای هستن و ارزش دهها یا شاید صدها بار خوندن رو دارن ممنون از طاقچه بابت قرار دادن این کتاب‌های فوق العاده ❤️❤️❤️❤️🌹🌹🌹🌹💙💙💙💙💙💙

smy
۱۴۰۰/۰۱/۱۹

از وقتی این کتاب رو خوندم به چند نفر هدیه دادم و به چندین نفر هم معرفی کردم اگر میتونستم یه نسخه از این کتاب رو به همه مدیران میدادم تا بخونن

حسین
۱۳۹۹/۱۲/۲۵

کتاب جالبیه فقط یک نکته ظریف داره وقتی این همه در مزیت سخاوت مندی میگه و انتظار داره که برای استفاده از مزایاش سخاوت مند نباشی، چون ادا میشه و بقیه میفهمن ادعاست. این همون چیزی نیست که تو اسلام بهمون یاد میدن وقتی

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱۱)
«ارزش واقعی هر شخص زمانی مشخص می‌شود که ببینید چه رفتاری با فردی که به هیچ وجه نمی‌تواند سودی به او برساند دارد.»
Hossein shiravand
عقل سلیم می‌گوید افراد بسیار موفق سه ویژگی مشترک دارند: انگیزه، توانایی و فرصت. اگر می‌خواهیم موفق شویم، باید ترکیبی از سخت‌کوشی، استعداد و خوش‌شانسی داشته باشیم.
M.Taha
ساموئل جانسون می‌نویسد: «ارزش واقعی هر شخص زمانی مشخص می‌شود که ببینید چه رفتاری با فردی که به هیچ وجه نمی‌تواند سودی به او برساند دارد.»
Zahra Manzari tavakkoli
اگرچه بسیاری از ما تصور می‌کنیم که بخشنده‌ها بی‌عرضه و پخمه‌اند، اما باید بدانید که آن‌ها به طرزی باورنکردنی موفق هستند.
Saeedeh
در دهه ۱۹۶۰، روان‌شناسی به نام ریموند کتل تئوری سرمایه‌گذاری هوش را مطرح کرد. او می‌گفت که علاقه چیزی است که افراد را وادار به صرف زمان و انرژی‌شان در به‌دست آوردن مهارت‌ها و پایه‌های علمی خاص می‌کند. امروزه، ما شواهد خوبی داریم که نشان می‌دهند علاقه مقدم بر استعداد است. معلوم شده است که انگیزه دلیل ایجاد استعداد در افراد است.
AliReza
در طیف وسیعی از مشاغل مهم، بخشنده‌ها دست پایین را دارند: آن‌ها باعث پیشرفت دیگران می‌شوند، اما موفقیت خود را در این فرایند قربانی می‌کنند.
Saeedeh
گیرنده‌ها یک نشان متمایز دارند: آن‌ها دوست دارند بیشتر بگیرند تا ببخشند. آن‌ها تعادل رابطهٔ متقابل را به نفع خود بر هم می‌زنند و منافع خود را بر نیازهای دیگران مقدم می‌دانند. گیرنده‌ها معتقدند که دنیا جای رقابت است، جایی که اگر نخوری، خورده می‌شوی. آن‌ها فکر می‌کنند برای موفق شدن باید بهتر از دیگران باشند. برای اثبات صلاحیتشان خودستایی می‌کنند و مطمئن می‌شوند که اعتبار زیادی بابت تلاش‌هایشان به دست می‌آورند. گیرنده‌های معمولی، بی‌رحم یا سفاک نیستند؛ آن‌ها فقط محتاط و مراقبِ خود هستند. گیرنده‌ها فکر می‌کنند: «اگه خودم هوای خودم رو نداشته باشم، هیچکس هوام رو نخواهد داشت.»
Saeedeh
از نظر حرفه‌ای تعداد کمی از ما به‌طور کامل مثل بخشنده‌ها یا گیرنده‌ها رفتار می‌کنیم و معمولاً سراغ شیوه سوم می‌رویم. ما تبدیل به برابری‌طلب می‌شویم و سعی می‌کنیم تعادلی بین دادن (بخشیدن) و ستاندن (گرفتن) ایجاد کنیم. برابری‌طلب‌ها براساس اصل انصاف رفتار می‌کنند: وقتی که به دیگران کمک می‌کنند، انتظار دارند دیگران نیز به آن‌ها کمک کنند و بدین‌ترتیب از خودشان محافظت می‌کنند. اگر برابری‌طلب باشید به اصل «این‌به‌آن‌در» اعتقاد دارید و قانون حاکم بر روابطتان، تبادل متقابلِ لطف است.
Saeedeh
در محل کار، بخشنده‌ها معمولاً کمیاب‌اند. آن‌ها کفه ترازوی رابطهٔ متقابل را به سمت طرف مقابل خم می‌کنند و ترجیح می‌دهند بیشتر از این که بگیرند، ببخشند. درحالی‌که گیرنده‌ها معمولاً خودخواهند و به این فکر می‌کنند که دیگران چه چیزهایی می‌توانند به آن‌ها بدهند، بخشنده‌ها دیگرخواهند و بیشتر روی این که دیگران چه نیازی به آن‌ها دارند، تمرکز می‌کنند.
Saeedeh
به این ترتیب، اگر احتمال حضور بخشنده‌ها در قعر نردبان موفقیت بسیار زیاد باشد، چه کسانی در صدر این نردبان قرار دارند؟ گیرنده‌ها یا برابری‌طلب‌ها؟ هیچ‌کدام. وقتی که یک بار دیگر به این داده‌ها نگاه کردم، الگوی شگفت‌انگیزی را کشف کردم: در صدر هم بخشنده‌ها قرار دارند.
Saeedeh

حجم

۳۹۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۹ صفحه

حجم

۳۹۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۹ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
۳۴,۵۰۰
۵۰%
تومان