دانلود و خرید کتاب فریب ایکاروس ست گودین ترجمه سعید یاراحمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فریب ایکاروس اثر ست گودین

کتاب فریب ایکاروس

نویسنده:ست گودین
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۷از ۱۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فریب ایکاروس

کتاب فریب ایکاروس (عنوان انگلیسی: The Icarus deception) ، نوشته ست گودین است. این کتاب که الهام‌بخش‌ترین کتاب نویسنده است، خوانندگان را به چالش می‌کشد تا شجاعت پیدا کنند و با کار خود به عنوان نوعی هنر برخورد کنند.

این کتاب را سعید یاراحمدی به فارسی ترجمه کرده است.

درباره کتاب فریب ایکاروس

شاید افسانه ایکاروس را شنیده باشید. پدر ایکاروس برای او بال‌هایی از جنس موم و پر ساخت و به او گفت تا بیش از حد نزدیک به خورشید پرواز نکند؛ ایکاروس این هشدار را نادیده گرفت، موم‌ها آب و بال‌ها جدا شدند و ایکاروس به سرنوشت شومی دچار شد.

این افسانه می‌گوید جانب احتیاط را رعایت کن و به حرف افراد متخصص گوش کن. این یک تبلیغ سیاسی عالی برای اقتصاد صنعتی بود. کدام رئیس نمی‌خواهد تا کارمندان باور کنند که اطاعت و حرف‌شنوی و هماهنگی کلیدهای موفقیت هستند؟

اما پدر ایکاروس به او هشدار داده بود تا از پرواز در ارتفاع کم نیز خودداری کند، زیرا آب دریا قدرت پرواز بال‌هایش را می‌گرفت. پرواز کردن بیش از حد در ارتفاع کم حتی خطرناک‌تر از پرواز کردن بیش از حد در ارتفاع بالاست، زیرا به طور فریبنده‌ای احساس امنیت می‌دهد. ما به توقعات کم و رویاهای کوچک قانع می‌شویم و خودمان را دست‌کم می‌گیریم. با پرواز کردن بیش‌ازحد در ارتفاع کم، نه‌تنها به خودمان، بلکه به کسانی که وابسته به ما هستند یا ممکن است از تلاش ما سود ببرند، ضرر می‌رسانیم. ما بسیار نگران خطر متمایز شدن هستیم به‌طوری‌که به هر شغلی پرداخته‌ایم تا از آن اجتناب کنیم.

راه ما، حماقت بی‌پروا یا پیروی غیرعاقلانه نیست. بلکه انسان بودن است؛ یعنی دست به هنر زدن و پرواز کردن بسیار بالاتر از حد‌‌ ممکنی‌ که به ما آموخته شده است. پس دست به هنر بزنید. هنرمند بودن یک طبیعت ژنتیکی یا یک استعداد خاص نیست. هنرمند بودن نگرشی است که همه‌ی ما می‌توانیم به کار بگیریم. این به معنی اشتیاق برای تصاحب یک زمینه جدید، ایجاد ارتباطات، و کار بدون نقشه است. اگر این کارها را انجام می‌دهید یک هنرمند هستید، مهم نیست که چه چیزی روی کارت ویزیت شما نوشته شده است.

فارغ از اینکه معلم، مهندس، دکتر، مدیر میان‌رده یا نماینده خدمات مشتریان باشید، می‌توانید با آوردن بهترین خودتان در کار، در ارتفاع بالاتری پرواز کنید. شما می‌توانید به آنچه امروز انجام می‌دهید و اینکه فردا چگونه پیشرفت کنید، اهمیت دهید.

گودین در این اثر به ما نشان می‌دهد که چگونه این کار ممکن است و ما را متقاعد می‌کند که چرا انجام آن ضرورت دارد.

خواندن کتاب فریب ایکاروس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند کسب و کار داشته باشند و روز به روز موفق‌تر شوند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب فریب ایکاروس

طی دهه‌ها، قطعات رها شدهٔ رادار، مدارهای الکترونیکی از رده خارج و لامپ‌های خلأ منسوخ شده در این آزمایشگاه کم‌کم روی هم تلنبار شدند. پشت پنجره‌های این آزمایشگاه پر شده بود از کرافت، چیزهایی که روزگاری مهم بوده‌اند ولی اکنون فقط دست و پا گیر هستند.

انقلاب‌ها چیزهای برجسته را نابود و نشدنی‌ها را شدنی می‌کنند. همچنین ما را زیر یک خروار کرافت غرق می‌کنند.

هنرِ پیشروی در گروی شناخت چیزهایی است که باید پشت سر خود جا گذاشت. ساده‌ترین کار دو دستی همه چیز را چسبیدن و پذیرفتن چیزهایی است که پیش‌تر کار می‌کردند. ساده‌ترین کار پنهان شدن است، بیشتر از همه پنهان شدن از افق‌های تازهٔ جهان نوین پساانقلاب. این کار بسیار ساده است و اگر جهان در پیشروی خود به‌اندازهٔ کافی کند باشد برای مدتی می‌توانید این کار را با موفقیت انجام دهید.

دیگر زمان این کارها گذشته است. روزگار صنعتی که نظام آموزشی، روزهای کاری، اقتصاد و انتظارات‌مان را پی‌ریزی کرد، به پایان خود نزدیک می‌شود. سریع‌تر از انتظارمان به پایان خود نزدیک می‌شود و این وضعیت درد، ترس و بلاتکلیفی بسیاری در پی دارد.

با کرافتِ روزگار صنعتی محاصره شده‌ایم، با انتظارات، اعتقادات و استانداردهای روزگاری که اکنون دیگر به پایان رسیده است.

برای اینکه جزء نخستین کسانی باشیم که این کرافت را از گردن خود باز می‌کنند، نادیده‌اش می‌گیرند یا آن‌ها را پشت سر خود جا می‌گذارند و خودشان را به ساختمان دیگری منتقل می‌کنند چه فرصت نابی در اختیارمان است. زندگی بی‌کرافت کندی‌تان را در پی دارد، یعنی حرفه‌ای که در آن به جای چیزهایی که باید تکثیر کنید روی چیزهایی متمرکز می‌شوید که می‌توانید بیافرینید.

نظرات کاربران

sinsad
۱۴۰۱/۱۰/۱۵

بعد از خوندن کتاب میتونم بگم به نظر من ،چه در زندگی چه در تجارت و کار و روابط اجتماعی و خلاصه هر جنبه ای از زندگی، منتظر این نباشیم که از وسط یه کتاب روانشناسی موفقیت، کلید خوشبختی بیرون

- بیشتر
kaveh
۱۴۰۰/۰۵/۱۷

مطالب تکراری مثل بقیه کتابهای انگیزشی تا وقتی دلتون به این دست کتابها خوش کنید هیچ سودی نداره ... حالا میخواد پر فروش ترین کتاب سال باشه یا برنده جایزه باشه و ...

Fidelio Perez
۱۴۰۱/۱۰/۲۳

یه کتاب فوق العاده از یه کارآفرین موفق، اگه از مهره حیاتی و ایده هنرمندی ست گادین خوشتون اومده حتما این کتاب رو بخونین.

فرشید تقوی
۱۴۰۰/۰۴/۳۰

بنظر بنده زیاد کاربردی و مفید نبود. توصیه نمی کنم

ا. ر.
۱۴۰۱/۱۲/۱۸

خلاصه بگیم کتاب گیرایی نیست. ترجمه و متن برای من قابل فهم نبودند.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۹۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۳۹۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۷۷,۰۰۰
تومان